Eindelijk : MacBeth M5 is ready to rock & roll

Origineel geplaatst door Riekoes
Vind je dat netjes dat je in oktober 2004 geld hebt overgemaakt en nu pas wat ziet of wist je dat van te voren?

Ik vind het trouwens sowieso schandalig dat paketten bij de buren worden afgeleverd ipv bij jou zelf thuis. Ik heb dat zelf één keer meegemaakt en was verbaasd dat mijn buurman mij een microwave xt in m'n handen drukte ipv de koerier. Niet dat ik ruzie met hem heb, maar vind dat een belachelijke manier van werken.

Luister, Ken had de intentie om binnen 2 a 3 maanden te leveren. Ik weet niet of je het verhaal een beetje gevolgd hebt, maar op basis van op- en aanmerkingen van ondermeer ondergetekende heeft Ken allerlei extra zut in z'n proto verwerkt en toen bovendien het design volledig omgegooid.

Ik wist bij het pre-orderen (het heet niet voor niets pre-order) dat wel eens wat langer zou kunnen gaan duren. Dat het 9 maanden zou worden, tja, dat is ergens een tegenvaller. Ik heb door intensief contact met Ken da Man een klein beetje een idee wat er bij komt kijken om een synth met deze specs te maken, zeker voor een eenmansbedrijfje, en dat maakt dat ik er met liefde nog 3 maanden op had willen wachten.

Bedrijfjes als Macbeth, MOTM, Buchla, ed, zijn klein, de cashflow is hoe je het ook went of keert, beperkt, en om dan gigantische projecten als dit aan te zwengelen, dat gaat verder dan business, dat is liefde. Alleen het feit dat Ken vannacht weer op m'n voicemail stond omdat hij een idee heeft wat er aan de hand zou kunnen zijn en wat we misschien vandaag nog kunnen regelen is tekenend lijkt me...

Origineel geplaatst door Hanz
(beste stuurlui mode ON)

Kortom: volgende keer toch maar gewoon zelf ophalen in een gehuurd busje.
Heckler & Koch bij de hand, knappe jongen die dan nog een deuk in je doos wil maken.... ;)

Slaap ze, vanavond! :duivels:
Doen we het zo, gaan we met die grote Audi van jou, mag jij rijden, en dan krijg je een tegoedbon voor een paar uurtjes spelen :D

AAAARGH!!! dit is dus precies de reden waarom ik nooit meer iets per post laat versturen qua gevoelige electronica... echt *elke* keer levert het gezeik op (venstertje van waldorf pulse in de casing gevallen/gedrukt, rack-oortjes van de matrix1000 verbogen) echt je staat er versteld van hoe ze de boel kunnen verneuken, en je kunt idd naar een vergoeding of ed fluiten want ze hebben zich prima ingedekt tegen dit soort ge-eikel...

Het gaat goedkomen. Het gevaarte ligt hier obsceen wijd open en er is in ieder geval een duidelijke reden waarom er geen fuck gebeurd. De transformator van de voeding is vastgesoldeerd op 8 pootjes en bovendien vastgezet met een dikke vette tiewrap. Die laatste zat er nog omheen, maar de ene kant van die transformator is volledig losgerukt. Net met Ken de boel even bekeken, in de zin van, ik kijken, hij luisteren naar wat ik zag, en ik ga de boel nu even vastsolderen om te kijken of ik 'm daarna aan de praat kan krijgen...

Laten we hopen dat al die honderden pluggen solderen z'n vruchten heeft afgeworpen :D

De boosdoeners na terugbuigen:

Attachments

• fuckthatshit.jpg
    fuckthatshit.jpg
    96 KB · Bekeken: 95
Mooi man, zo'n live fotoverslag :D

Attachments

• unfuckedthatfuckedshit.jpg
    unfuckedthatfuckedshit.jpg
    97 KB · Bekeken: 98
We have LEDs, we have sound...

It's ALIVE!

Dus, ik kan jullie verzekeren dat die backpanel een bitch is om er weer op te krijgen. Ik ga nu de resterende schroefjes er in proberen te prakken...

De ruwe saw zo in de mixer om te testen was zo ongelooflijk wreed... Damn, damn, damn... :D

Origineel geplaatst door n0_key
Luister, Ken had de intentie om binnen 2 a 3 maanden te leveren. Ik weet niet of je het verhaal een beetje gevolgd hebt, maar op basis van op- en aanmerkingen van ondermeer ondergetekende heeft Ken allerlei extra zut in z'n proto verwerkt en toen bovendien het design volledig omgegooid.

Ik wist bij het pre-orderen (het heet niet voor niets pre-order) dat wel eens wat langer zou kunnen gaan duren. Dat het 9 maanden zou worden, tja, dat is ergens een tegenvaller. Ik heb door intensief contact met Ken da Man een klein beetje een idee wat er bij komt kijken om een synth met deze specs te maken, zeker voor een eenmansbedrijfje, en dat maakt dat ik er met liefde nog 3 maanden op had willen wachten.

Bedrijfjes als Macbeth, MOTM, Buchla, ed, zijn klein, de cashflow is hoe je het ook went of keert, beperkt, en om dan gigantische projecten als dit aan te zwengelen, dat gaat verder dan business, dat is liefde. Alleen het feit dat Ken vannacht weer op m'n voicemail stond omdat hij een idee heeft wat er aan de hand zou kunnen zijn en wat we misschien vandaag nog kunnen regelen is tekenend lijkt me...

Heb je gelijk in. Ik heb het hele verhaal niet helemaal gevolgd inderdaad, maar je hebt wel een punt. Investeren, etc. is veel moeilijker voor kleine bedrijven en het is aan jou om zo'n bedrijfje vooraf te financieren door vooruit te betalen dan wanneer je dat achteraf zou doen, dus wanneer je pas zou betalen als je het ontvangt. Die laatste mogelijkheid zit er waarschijnlijk niet in en betekent dan ook gewoon geen M5. Ik was even nieuwsgierig hoe dat precies werkte met Macbeth.

Succes met je synth. Ziet er veelbelovend uit in ieder geval :okdan:

Alleen het feit dat Ken vannacht weer op m'n voicemail stond omdat hij een idee heeft wat er aan de hand zou kunnen zijn en wat we misschien vandaag nog kunnen regelen is tekenend lijkt me...

Mooi is dat hè :) ik had dat ook met m'n Sherman QMF (die nu dan weer te koop staat maargoed)...

Ik mailde op zaterdagmiddag met een vraag naar Sherman, binnen 1 kwartier had ik antwoord van Herman himself!

Dat is nogeens service :koffie:

En om wederom een avond in mineur af te sluiten, het ding moet opnieuw open om er een nieuwe PSU in te knallen.

Ik dacht eerst dat ik spoken hoorde, vanwege alle caffeine, de lange dag en het feit dat ik daadwerkelijk zelf mijn synth ben gaan repareren, maar ik heb een stukje audio naar Ken gestuurd en die PSU doet nog steeds gekke dingen. De oscillators klinken raar scherp en er zit een soort van rare beweging in zonder dat ik ook maar iets moduleer.

Ken stuurt morgen per express een nieuwe PSU naar Hoorn en dan kan ik die er vrijdag, ik had al vrij genomen, mooi inzetten.

Kortom, Ken is mijn held, de Fedex krijgt met de Heckler & Koch van Hans te maken. Die schroeven we dan op het dak van z'n Audi en dan gaan we even langs in Oudekerk, stelletje schoften.

http://www.heckler-koch.de/oldsite/html/english/behoerden/06_grenademachinegun/06_01_index.html

Attachments

• gmg.jpg
    gmg.jpg
    16,9 KB · Bekeken: 92
Euh. Volvo. (voor de betere ramkraak...)

Om de heldenstatus van Ken nog maar even te benadrukken, hij had me al een lijstje gegeven met mogelijke vluchten naar Nederland, om reparatie op locatie te kunnen inplannen...

De tering... :okdan:

Attachments

• untitled.jpg
    untitled.jpg
    3,1 KB · Bekeken: 95
Back