Eindelijk : MacBeth M5 is ready to rock & roll

stekke

Stamgast
Extract van Ken's website :

We are now proud to present finally the long awaited M5 Analogue Synthesizer! We have all the circuitry tested and designed and are ready to manufacture!

It's a fantastic synth!.............and features the following:

3 Voltage Controlled Oscillators- they go Low Frequency too!... 2 LFOs with separate Rate controls as well as a Master Rate control...2 Voltage Controlled Filters- The main filter is of the 24dB/Octave Self-Oscillating Transistor Ladder type and the second, 'Utility' Filter is a 12dB/Octave State Variable type that features Low pass, High Pass, Band Pass and Notch responses. There are 2 ADSR Envelope Generators for sweeping the Filters, Oscillators, Panning etc- yes, there is Voltage Controlled Panning on the Output Stage!- and Spring Line Reverberation! The ADSR EGs feature 3 different timing ranges- Short, Normal and Long...There is of course a precision Ring Modulator for creating alsorts of clangourous tones and timbres! There is a Noise Generator giving outputs of White, Pink and Low Frequency Noise.......there is a lot of stuff going on here!...lots of sliders, rotary controls and patch sockets! The beauty of the M5 design is that you do not need patch cords to operate....most of it is pre-patched!...but should you wish to break out!...well you can, any routings can be over-ridden, interfaced...transmogrified!

We are now accepting advanced orders for the limited run M5 and the introductory price for the first 10 of this unit is £2500.00GBP excluding VAT

BESTELLEN MAAR !!!

Fok, waar waren ook al weer die bivakmutsen te koop?

De tring zeg.

n0_key bij deze het vriendelijk verzoek om hem een keertje te komen bekijken. :)
(shit wel z'n naam goed spellen anders wordtie boos)

Ik wilde een autootje gaan kopen omdat m'n liefje in Tilburg woont en ik in Hoorn... Nou, die dame kan dus naar mij toe komen en proberen om nog wat aandacht te krijgen :D

Ik hoop dat ik op tijd ben, en God wat is het veel geld... (niets tegen m'n moeder zeggen) :bekdicht:

Ik ga binnenkort (einde van het jaar, begin volgend jaar) m'n stek in A'dam bewonen, ik organiseer wel een housewarming voor SF-ers... Neemt iedereen wat lekkers en een leuke synth mee, maken we er een mini-meeting van...

JEUZ!

4500 euro voor een synth... en die mengtafel kan je wel gedag zeggen dusch? :D

Origineel geplaatst door The Q
JEUZ!

4500 euro voor een synth... en die mengtafel kan je wel gedag zeggen dusch? :D

Misschien volgend jaar, als ik geld van de belasting terugkrijg :D Ik ga een klein rackable Mackie mixertje van Vizion lenen, volstaat voor even, dit gaat voor, ik blijf tenslotte in eerste instantie gewoon synth-fetishist... :engel:

Lijkt me leuk nog een meeting. :)

En moeten we dan ook potten pindakaas meenemen? :D

And a little message for Ken.

Thank you for building scandalous expensive semi modular synths of superb quality.

Hij bedoeld zo van: als het goed is dan is het goed en beter wordt het dan niet, máár.. als iets beter is dán kan het bijna niet anders zijn dan dat het toch even wat beter is geworden en dat betekend dan dat het misschien ook wel goed is maar nooit meer beter dan dat geworden kan zijn.

Sim-pel
coffee1.gif

Gewoon : 10kg (+-) moddervette analoge pret welke zijn gelijke niet meer zal vinden in de toekomst... kan me natuurlijk ook vergissen. Tenzij Bobby terug modulair analoog gaat ... of de dieren terug spreken.

Ik ben nog steeds geinteresseerd, maar vind de prijs eerlijk gezegd toch wat tegenvallen. En we hebben het hier ook nog eens over een introduktieprijs excl. VAT.

Maar goed, voor kwaliteit (en exclusiviteit) betaal je nu eenmaal. Eerst maar eens een eventuele review in de SOS afwachten. Niet dat dat nu allesbepalend is, maar ik ben gewoon benieuwd hoe de M5 eruit komt. En in de tussentijd maar flink overwerken =(

Ik wacht wel op de M5Mk2 ... kan ik nog ff doorsparen
Een polysynth van Ken lijkt me ook niet gek ;)

Is al bekend wat de maten gaan worden ?
Die desktop case op de webpage lijkt wat te breed cq. niet diep genoeg voor de huidige lay-out
Of wordt het toch een 19" behuizing ?

Het oude ontwerp sprak mij persoonlijk wat meer aan

Heb zowel de M3X als de Moroco en ze klinken & voelen gewoon erg goed
Die M3X2 lijkt me ook mooi, zeker als die PWM krijgt ....
kortom, ik twijfel nog wat

groet
Joost

Mag ik eerlijk bekennen dat ik nu al aan het kijken ben waar ik kan besparen zodat er ook een M3x2 bij kan :engel:

Maar goed, de maten zijn in verhouding toch wel redelijk af te leiden van de proto feauteaux en de design pic? Volgens mij is ie iig bokgroot :D

Het zou leuk zijn als Ken nu alles in losse MOTM achtige modules gaat uitbrengen. Wat extra VCO-tjes hier, een paar extra ENV's met schuifjes daar 8~

Ja ik zat ook al te denken over een klein synthesizers.com VCO bankje voor bij m'n Moroco
Ik zou evt. MacBeth modules natuurlijk preferen, maar zoiets is logistiek & zakelijk geen sinecure voor een klein bedrijf

Krijgen die M3X2 VCO's nou PWM denk je ?

Back