Eindelijk : MacBeth M5 is ready to rock & roll

Nieuws. En soundclips.

Eerst de soundclips en wat pix (inclusief houten zijkantjes):
http://www-timc.imag.fr/Yves.Usson/personnel/SDIY/MyNewGear.html Wel even langs die asociale modular scrollen :D

Dan het nieuws. Paar dagen terug Ken aan de telefoon gehad. Er zijn waarschijnlijk problemen met de partij transformators die hij heeft gebruikt in de PSU. Alle vanaf vorige week gebouwde M5's krijgen een andere en tevens zwaardere tranformator. Ik krijg deze week diezelfde transformator opgestuurd om te zien of dat ding de problemen oplost. Als dat zo is, dan ben ik blij. Als dat niet zo is, dan boekt Ken een vlucht en neemt een paar dagen vakantie in Nederland om gelijk mijn synth te fixen. :okdan: Het ding heen en weer shippen vind ik nog steeds niet heel aantrekkelijk namelijk, nog los van de dik 500 euri verzendkosten, en dat geldt ook voor Ken. Als bij mij de problemen worden opgelost door de transformator regelt Ken ook iets voor de andere verzonden M5's. Die overigens allemaal naar believen functioneren.

Nico,
Ik ben blij voor je

Origineel geplaatst door n0_key

.... Als dat niet zo is, dan boekt Ken een vlucht en neemt een paar dagen vakantie in Nederland om gelijk mijn synth te fixen. :okdan: ...

Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is, maar als het toch gebeurt wil ik (samen met anderen ?) Ken best wel een rondleiding door Amsterdam geven, als ie nog energie over heeft :walker:

Ken komt binnen afzienbare tijd wel een keertje naar Nederland, ook als mijn M5 z'n werk gaat doen. Dat had ik natuurlijk al lang voorgesteld. :) Het is echt prima bomen over synths, als echte nerds, met die gozer...

Zou inderdaad het mooiste zijn als het aan de trafo ligt en het euvel daarmee opgelost is. En anders.....komt de fabrikant zelf bij je langs om het te herstellen, meesterlijk! Waar kom je dat nog tegen :) Ik begin nu wel te snappen hoe serieus deze man bezig is met zijn werk cq. liefhebberij.

By the way, ik vond die houten zijkanten ook wel iets hebben op de M5. Staat erg chique en is ook niet moeilijk te maken dacht ik zo.

Hihi...hij gaat wel ver om een afspraakje af te dwingen,
tis ook die onderschrift beste Nico, you're just too pretty ;) :luv:

Ik heb de nieuwe trafo al een paar dagen binnen, maar met die 10-14 urige werkdagen van de afgelopen tijd, inclusief gisteren en vandaag :frons:, komt het er niet van om het ding open te schroeven en aan het solderen te gaan. Misschien vanavond en anders later deze week.

Zo, dat klinkt ff anders :D

Ik vond het toch wel erg zonde om die trafo te hebben liggen en de M5 niet knap te kunnen gebruiken, dus ik heb het ding er maar ingerost. Klinkt gelijk 1000x beter. Hehe, eindelijk! :okdan: Meer bevindingen volgen later... (Dat is trouwens de nieuwe PSU op dat plaatje, zelf gemaakt ;) )

Attachments

• m5_psu_v2.jpg
    m5_psu_v2.jpg
    146,6 KB · Bekeken: 115
Ik vond het toch wel erg zonde om die trafo te hebben liggen en de M5 niet knap te kunnen gebruiken, dus ik heb het ding er maar ingerost. Klinkt gelijk 1000x beter. Hehe, eindelijk! :okdan: Meer bevindingen volgen later... (Dat is trouwens de nieuwe PSU op dat plaatje, zelf gemaakt ;) )

Hey Nico,

Om de levensduur van je M5 te verlengen, zou ik wat koelprofielen aan die spanningsregelaars van de voeding schroeven. :)

Zo, dat klinkt ff anders :D

Dus hij doet het nu 100% lekker ? :okdan:

Als hij nu inderdaad 100% is ben ik erg benieuwd naar je "eerste indrukken" Nico!

Zijn de envelopes een beetje rap, of vergelijkbaar met de M3X? En patched het lekker weg?

Damn ik ben echt nieuwsgierig...kan je niet wat korter gaan werken zodat er binnenkort een review verschijnt? :D

Die koelprofieltjes zijn onderweg, daar had ik al aan gedacht, thanks... Ik heb er vandaag weer niet mee kunnen spelen, ben net een half uurtje thuis. De eerste indruk na de nieuwe psu was: retesnelle eg's, hele fijne ringmod, heerlijk pielen met de faders en lekker rommelen met patchen. :okdan:

Het is echt te makkelijk om smerige sequences en bassjes te maken en deze met een willekeurige slinger aan een fader te veranderen in statische ruis of zacht belachtig getingel. Ik ga er later deze week wat tijd voor inruimen en als ik zin heb maak ik wat nieuwe geluidsvoorbeeldjes.

Whoah! VET! Dit ding rocked de pan uit. Ja, ik heb aanmerkingen die ik in een rev2 anders zou willen zien, maar allesejus, wat klinkt dit ding lekker! En dogsallesejus, wat werkt en patched dat lekker op zo'n grote bak met al die sliders.

Fuck die criticasters met het commentaar over te groot, te log, te duur. Dit is de shiznit! Later meer, ik ga weer ff draaien en schuiven :D

Doe es nog wat opnemen dan. ;)

Patsen mag, de hele dag!

Hij's ons gewoon aan het teasen :{ Zit er niet gewoon een breazah chick daar in A'dam achter het scherm die daar lol aan beleeft 8) :D

Back