[tracks] Terug van weggeweest, uw mening wordt gezocht ;)

AOR

Ouwe rot
Track: Maximum Exposure...-->

Persoonlijk vind ik dit een heerlijke stijl. De rythem parts zijn lekker afwisselend en ze liggen lekker in de mix!
De thema's zijn chillada. Dit wil ik in de zomer graag buiten horen!:D Heb het idee dat dit wel geperst zou moeten kunnen worden maar misschien dan toch met een vocal(moeilijk wel...of niet....k'weet het)
Kan je niet echt tips geven los van een eventuele vocal suggestie.
:okdan:

Lekker hoor! Voor mij een van de betere dingen op het forum. Lekker eigen en toch voor veel mensen diggable denk ik!

Gr,

Chris

p.s. hoe zet ik een plaatje links in mijn naam space?

Ten eerste, complimenten voor de mix! Die is erg netjes gedaan!

Lekker hoor! Voor mij een van de betere dingen op het forum. Lekker eigen en toch voor veel mensen diggable denk ik!

Hier ben ik het dus echt helemaal niet mee eens. Ik heb het gevoel dat ik twee keer hetzelfde nummer heb gehoord. Continu die kick + hihat + clap. Ik denk dat het met deze tracks erg moeilijk zal zijn om de interesse van een label te wekken, want dit soort tracks krijgen ze elke week in gigantische stapels binnen.

Je laat zien dat je al de nodige mix-capaciteiten bezit, maar probeer eens af te stappen van de enorme cliché's die al ruim 10 jaar gebruikt worden, anders vrees ik dat een dance-label niet snel geinteresseerd zal zijn. En als een label geinteresseerd is worden ze misschien twee weken gedraaid en dan weer vergeten. Probeer de tracks meer een eigen karakter te geven. Durf eens gek te doen!

Succes!

Phontaq

En als een label geinteresseerd is worden ze misschien twee weken gedraaid en dan weer vergeten.

Dat ben ik wel met je eens! Ach ja een cliche op de vroege morgen staat mij wel aan:koffie:

Die Maximum Exposure is inderdaad een beetje behouden, maar ik vind de feeling wel positief. Tjah, ik probeerde inderdaad niet echt iets vernieuwends te brengen met deze track, dan had ik het wel in een ander jasje gedaan.

Vind je de beat te simpel of het hele geheel? Het is altijd lastig om iets 'nieuws' te brengen en om DE CATCHY sound te brengen, maar jah... altijd blijven proberen.

Heb je er zelf ervaringen mee of zit je zelf bij een label?

Ik vind het altijd erg storend als mensen van alle geluiden en ritmes die er op de wereld beschikbaar zijn toch weer bij die 909-achtige sounds en een 'four to the floor'-beat uitkomen. Er zijn zoveel meer mooie ritmes en toonsoorten te vinden in andere muziekstijlen. Waarom moet muziek uberhaupt dansbaar zijn?

Ik ben zelf altijd een groot voorstander van het zelf opnemen van samples m.b.v. een microfoon. Probeer bijvoorbeeld in plaats van een standaard clap eens een zelfopgenomen mep op een pannendeksel te gebruiken en je zult ontdekken dat je track al iets meer een eigen karakter krijgt. Als je dit met meerdere geluiden doet en het ritme wat aanpast heb je al min of meer een eigen stijl ontwikkeld!

En ja, samen met iemand anders run ik zelf een label (PARA-NOIR, zie link onderaan), maar dat heeft niks met dance te maken, dus dat doet hier niet terzake.

Het belangrijkste blijft in ieder geval dat muziek maken leuk moet zijn en blijven!

Groeten van Phontaq.

Origineel geplaatst door Phontaq
Ik vind het altijd erg storend als mensen van alle geluiden en ritmes die er op de wereld beschikbaar zijn toch weer bij die 909-achtige sounds en een 'four to the floor'-beat uitkomen. Er zijn zoveel meer mooie ritmes en toonsoorten te vinden in andere muziekstijlen. Waarom moet muziek uberhaupt dansbaar zijn?

Ik ben zelf altijd een groot voorstander van het zelf opnemen van samples m.b.v. een microfoon. Probeer bijvoorbeeld in plaats van een standaard clap eens een zelfopgenomen mep op een pannendeksel te gebruiken en je zult ontdekken dat je track al iets meer een eigen karakter krijgt. Als je dit met meerdere geluiden doet en het ritme wat aanpast heb je al min of meer een eigen stijl ontwikkeld!

En ja, samen met iemand anders run ik zelf een label (PARA-NOIR, zie link onderaan), maar dat heeft niks met dance te maken, dus dat doet hier niet terzake.

Het belangrijkste blijft in ieder geval dat muziek maken leuk moet zijn en blijven!

Groeten van Phontaq.

Lees jij je posts wel eens terug van jezelf?

.Er zijn zoveel meer mooie ritmes en toonsoorten te vinden in andere muziekstijlen

Waarschijnlijk ligt AOR z'n hart bij deze muziekstijl?

Waarom moet muziek uberhaupt dansbaar zijn?

Er wordt hier feedback gevraagd op een dance plaat.

Waarschijnlijk heb jij nog nooit opgetreden want dan snap je waarom muziek dansbaar moet zijn.... De KICK die je als performer/publiek krijgt!

Wie zegt dat AOR hier geen plezier aan beleeft?

Sorry maar ik lees dit forum altijd met plezier maar af en toe lijkt het wel een kleuterklas.... iedereen weet het n.l. beter.

Ik mis een lekker basslijntje die de bassdrums aan elkaar rijgt en het een beetje funkier maakt... verder wel lekker -voor op te dansen...-

Groet,
Roy

Origineel geplaatst door Phontaq
Ik vind het altijd erg storend als mensen van alle geluiden en ritmes die er op de wereld beschikbaar zijn toch weer bij die 909-achtige sounds en een 'four to the floor'-beat uitkomen. Er zijn zoveel meer mooie ritmes en toonsoorten te vinden in andere muziekstijlen.

Ja verschrikkelijk man! En al die idioten die nog steeds een piano gebruiken! Of een gitaar?! En dat boem-klap ritme van rockmuziek, ow ow ow... er zijn toch zoveel andere dingen te verzinnen.

Waarom moet muziek uberhaupt dansbaar zijn?

Sterker nog, dansmuziek zouden ze moeten verbieden! Hup, alle techno, trance, hip-hop, salsa, merengue, r&b... een verbod erop, zou ik zeggen.

Ik ben zelf altijd een groot voorstander van het zelf opnemen van samples m.b.v. een microfoon. Probeer bijvoorbeeld in plaats van een standaard clap eens een zelfopgenomen mep op een pannendeksel te gebruiken en je zult ontdekken dat je track al iets meer een eigen karakter krijgt.

Stel je voor dat iedereen muziek ging maken door op pannen te slaan. Zou een saaie boel zijn. Alles zou hetzelfde klinken.

yo aor, ik denk dat je dit wel rond kunt sturen (mischien naar United), alleen zou ik er nog wel 2 tracks bij doen. Mischien nog een track met een meer uplifting feel ofzo.

ik vind dit dus lekkere relaxede muziek! gewoon chillen op een terras bij Cafe Zuid of voor binnen bij Cafe Zondag, wie wel eens in maastricht is kent de tenten misschien wel.

de tweede track vind ik het lekkerst. Beetje Ibiza lounge achtige muziek zoals `undiscovered Ibiza`

gebruikte gear?

Snap de reacties niet altijd even goed. Maar goed.

Artemisia Vulgaris heeft wel FSOL invloeden. Erg leuk gedaan.
Maximum Exposure spreekt mij minder aan.

En je mixen zijn goed hoor. Maar kunnen nog beter.
Is mis een tikkie warmte en sprankeling wat echte professionele produkties wel hebben. Niet dat ik je een complex aan wil praten maar aan wil sporen om die lat hoger te leggen. ;)

Jongens, jongens, rustig maar. Relax :biertje: Excuses als ik misschien iets te ver door ben gedraafd in mijn verhaaltje, maar er werd om een mening gevraagd en dan geef ik die, puur vanuit mijn eigen beleving van muziek en dan kan die wel eens anders zijn dan die van andere forumleden. Dat stukje van mij over dat muziek dansbaar moet zijn sloeg trouwens in deze dance-context even nergens op inderdaad.

Nu weer terzake! :dj:

Tjauw, Phontaq

Nix mis met die tracks hoor !
Ik heb hier op dit forum heel wat slechtere tracks gehoord.
"De beste stuurlui staan (nog steeds) aan wal":halleluja

Exposure Klinkt lekker. Dit soort muziek vind ik altijd lekker relaxed.
Pas naar 3.16 komt er een bassline. Vind ik te lang duren.
Ik mis heel een lekker jazzyachtige lopende bassline. Die over akoorden heen wandeld.
De bassline is erg statisch nu en is jammer.

Origineel geplaatst door synthmann
ik vind dit dus lekkere relaxede muziek! gewoon chillen op een terras bij Cafe Zuid of voor binnen bij Cafe Zondag, wie wel eens in maastricht is kent de tenten misschien wel.

de tweede track vind ik het lekkerst. Beetje Ibiza lounge achtige muziek zoals `undiscovered Ibiza`

gebruikte gear?

Heb alleen reason voor die tweede track gebruikt, komt rechtstreeks vanuit export to wave.

Origineel geplaatst door Exzit
Exposure Klinkt lekker. Dit soort muziek vind ik altijd lekker relaxed.
Pas naar 3.16 komt er een bassline. Vind ik te lang duren.
Ik mis heel een lekker jazzyachtige lopende bassline. Die over akoorden heen wandeld.
De bassline is erg statisch nu en is jammer.

Wat bedoel je met statisch? Niet levendig?

Origineel geplaatst door AOR
Wat bedoel je met statisch? Niet levendig?

Hmm is moelijk uit leggen.
In het begin wordt 1 bass noot gespeel net als laatste in de maat als opgang naat de volgende maat.
Dat kan even maar daarna mag wel een wat uitgebreidere bass komen meer noten dus.
Op 2:40 kom dan weer de drums binnen met weer die ene bassnote
op 3:10 komen er wat meer noten bij maar erg op de tel op tel 1 3 en 4 dat maakt het statisch en daardoor inderdaad minder levendig. Ik zou maar wie ben ik, meer een bassloopje gebruiken meer noten die er meer door heen wandelden.
Dus een meer funkier arrangement omdat het ritme dat eigenlijk een beetje afdwingt.

Last edited by a moderator:
Back