geluiden maken vanaf scratch

Techz2k4

Ingeburgerd
Weet iemand een website waar beschreven staat hoe je een standaard geluid maakt met een synthesizer. Ik kan bijvoorbeeld een bass, een string een lead of een kick maken. Maar toms snares of hi hats kan ik niets over vinden.

iemand?

Voor de klassieke 'piew-poew' synth snares en toms:
Gebruik white noise als oscillator golfvorm, en vergeet niet de resonance flink op te draaien.
Pas dan wat filter enveloping toe (let op, zonder resonance heeft dit geen effect!) en je bent al aardig ver....

Origineel geplaatst door trcalis
google klanksynthese

Bericht door een moderator:
Ik stel voor dat je voortaan zinvolle inhoudelijke antwoorden post.
De vraag van topicstarter is origineel, interessant en on-topic in dit subforum.
Jouw antwoord daartegen beantwoordt aan géén van deze drie classificaties. :frons:

Bij sound on sound staan prachtige tutorials:
click me

Die documenten voor de Nord Modular had ik al gevonden, alleen zijn veel patches niet te maken op een "gewone" synthesizer. De tutorials op SOS zijn wel goed maar gaan gelijk erg diep.

Er moet toch wel ergens op internet heel eenvoudig beschreven staan hoe je een basis geluid moet maken. Een bass of een string is niet zo moelijk, maar ik wil eens een hihat of een snare maken vanaf de init-patch.

Ik gebruik hiervoor overgens een An1x

Een hihat is ruis met een bandpass. Je zult niet veel verder komen dan 808 slissers, maar dat lijkt me ook wel de bedoeling. Een snare noise met highpass en daarnaast nog een sine wave met pitch envelope.

Back