SH-101 + MC-202 Midi

Volgens mij gaat de pitchbend in trage grote stappen als je de SH 101 via een midi to cv converter aanstuurt
M.a.w. als je een pitchbend controller via je master verstuurd reageerd de SH daar niet op zoals het zou moeten,
hij moet worden aangepast als ik het me niet vergis, kan ook zijn dat ik hier de 101 en 202 door elkaar haal.
Iemand die hier (recentere) ervaring mee heeft ?

De bender via masterkeyboard aan sturen op je 101 gaat perfect. Geen grote stappen. Klink vloeiend.
Die aanpassing waar jij het over hebt gaat volgens mij over de 202. Die had een vertraging ofzo als je em via cv/gate aanstuurde en daarvoor is een modificatie.

zijn sync en sync 24 hetzelfde?

iemand?

Origineel geplaatst door cybermax
Voor DIN-SYNC, zoals dat officieel heet zou ik je een ouder type sequencer aanraden.
Zelf gebruik ik drie MSQ700's van Roland, dat ding vertaalt MIDI CLOCK naar DIN-SYNC en andersom.
Ook heeft hij een DCB poort voor een Juno 60 of mooier nog een Jupiter 8A.
Die dingen kosten bijna niks, en leveren zo'n mooi pulsje dat je het gevoel krijgt dat alles binnen MIDI loopt.

Als je alleen dinsync wilt, kun je zelfs nog een drumstation van novation overwegen; die stuurt nl ook dinsync uit.

mono-poly is waarschijnlijk, net zoals ik, een van die mensen die de apparaten liefst zo lang mogelijk in hun authentieke staat laat. de sequencer van een 101 of pakweg, zeg maar, neem nou, de 303 zijn wel erg belangrijk voor dat karakteristieke geluid, vind ik. Als je die dan gaat omzeilen door der een midipoort in te flansen tja dan verpruts je die duur gespendeerde euro's wel me dunkt. kan je beter je geld stoppen in een apparaat dat je uitdaagt tot experiment, bijvoorbeeld een nord modular of een analoog modulair systeempje.

je koopt toch ook geen duur paard om dat te zeggen, huhuhe, stom paard.

Origineel geplaatst door Jop
Waarom geen midi interface?
Deze lijkt mij erg leuk en is volgens mij goedkoper dan een Doepfer MCV4:

http://beam.to/midi303

gr,
Jop

Helemaal geen probleem als je voor deze interne kit gaat, werkt fantastisch en je standaard sync blijft gewoon werken, je kunt gewoon switchen tussen beide modus, dus orgineel met de interne sequencer via sync of midi via je master aanspelen.
Ik was ook nooit zo'n voorstander van midi inbouwen in apparaten maar nadat ik nu dus een TB 303 heb gehad met zo'n kit aan boord denk ik er toch anders over, vooral omdat je ook nog altijd gewoon orgineel kunt werken, het is alleen maar een toevoeging...........het optische aspect dat alle vintage spullen orgineel moeten blijven daar ben ik wel overheen inmiddels :)

owk. ik heb net een 101 binnen :) Dus als ik het goed begrijp kan ik OF syncen OF cv/gaten .. Maar niet tegelijktijdig. Wat ik wil is simpelweg de interne seq/arp syncen met midi, wat zou dan de goedkoopste oplossing zijn???

Origineel geplaatst door nomore
owk. ik heb net een 101 binnen :) Dus als ik het goed begrijp kan ik OF syncen OF cv/gaten .. Maar niet tegelijktijdig. Wat ik wil is simpelweg de interne seq/arp syncen met midi, wat zou dan de goedkoopste oplossing zijn???

Ik denk dat een midi/ sync doosje dan de goedkoopste oplossing is. Ik gebruik zelf een doepfer msy-2 (95 euro bij music-house of 2e hands)

grtz,

Dread

Als je al een drummachine hebt, eentje met trigger out, dan kan je hem daarmee triggerren.

Overigens kun je ook proberen of je hem met gewoon geluid kan triggeren...? Gewoon een aparte output uit een modernere drummachine (de R8 zie ik). Ik weet niet of dat lukt op de 101 maar op sommige trigger inputs werkt dat wel, het kan zijn dat het niet genoeg vermogen heeft, anders even met de volume pielen.

De D110 is daar ook uitstekend geschikt voor omdat die 8 outputs heeft en mooie pulsjes kan produceren, die staat in menig studio alleen nog maar als trigger bak :D...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Salamandos
Als je al een drummachine hebt, eentje met trigger out, dan kan je hem daarmee triggerren.

Overigens kun je ook proberen of je hem met gewoon geluid kan triggeren...? Gewoon een aparte output uit een modernere drummachine (de R8 zie ik). Ik weet niet of dat lukt op de 101 maar op sommige trigger inputs werkt dat wel, het kan zijn dat het niet genoeg vermogen heeft, anders even met de volume pielen.

Heb ik ook wel eens geprobeerd op m´n mono/ poly maar het zwabberde alle kanten op. geen strak plan in mijn geval.

dread

Ja ik weet niet of het met de 101 lukt, ik heb het een keertje geprobeerd met een gesamplede TR808 trigger signaal maar het werkte maar halfslachtig (af en toe en het miste veel nootjes)...maar ik had niet veel controle over het volume wat uitgezonden werd...als je het misschien door een mixer haalt en de gain wat opschroeft?

Back