Machinedrum Leed!

Mensch-Maschine

:mekanikal:
Help mensen - ik heb iets vervelends aan mijn machinedrummer

Kort gezegd - als ik bijvoorbeeld op pad 11 (RC) het geluid wat daaronder ligt aan het tweaken ben, TWEAKT PAD NR 3 (HT) OOK MEE!!

Dit is echt super vervelend aangezien ik nu dus niets kan veranderen, zonder een ander geluid op een andere pad mee te veranderen.

Ik heb ontdekt dat daar wel een soort systeem in zit. Als ik pad 10 tweak, tweakt pad nr 2 mee.
Ook bij preset sets is er altijd wel een andere pad dat mee tweaked met degene die ik op dit moment aan het tweaken ben. En ja, ik heb de sound selection wel op de juiste knop anders hoorde ik het getweak niet in de first place.

Ik heb hem nog niet zo heel lang, misschien heb ik een functie aangezet ofzo. Ik heb al zitten kijken bij alle functies maar niks ontdekt. Ook in de manual kan ik niks vinden wat op dit zou kunnen lijken. Ik geloof dat ik dit slechts sinds een paar weken heb.

de OS is 1.12
verder doet ie het super goed.

anyway - weet iemand hoe ik dit kan verhelpen
ik zou echt zeer dankbaar zijn!!
thanx!!

Probeer eens zonder midi kabels...

Origineel geplaatst door r.5
Probeer eens zonder midi kabels...

ok
het lijkt alsof zonder midi kabels het probleem opgelost is
maar wat betekent dit?

Ik sequence op de mpc
dus de midi kabels moeten erin

Origineel geplaatst door bazziman
Klinkt idd als een midi loop...tweak je met midi in en out erin en bijvoorbeeld Cubase aan?
ok
wat is midi loop en idd - ik seq met mpc

dus moet ik er een uithalen om geen "handshake" meer te hebben? Maar in dat geval kan ik toch geen knopbeweging meer opnemen op de sequencer?

ok verholpen - de midi out stekker is er uit
maar dat mag eigenlijk niet - ik wil knopbeweking op de mpc opnemen

hoe kom ik van die midiloop af?

Het ziet er dus naar uit dat alles wat er op je MPC binnenkomt
onmiddelijk op een ander kanaal terug buitengaat.
Waarschijnlijk is dat op het kanaal/track waarop je MPC nu staat.

Ok, ik heb zelf nog geen MPC maar dit lijkt op
een midi (soft-)thru functionaliteit.

Kan je die niet afzetten?

ok
ik had de midi loop gecreerd door alle sounds uit de MD op de mpc als een kanaal aan te geven.
ALthans dat denk ik. op de mpc had ik als kanaal: MIDI - 1a voor alle MD sounds, ipv een kanaal per sound.

Back