Ben jij Synthofiel of niet ?

Origineel geplaatst door TanTaRa
112. You have an action figure guarding your synthesizers.

yes....lots 8)

Maar even seri: ik raak het geluid van synths een beetje zat....hoeveel keer kan je een zaag- of wat voor golf dan ook- met filter en andere synth elementen een riedel horen spelen voordat je het spuugzat bent?

Ik begin er redelijk genoeg van te krijgen

Zonder acoustische elementen of menselijke stem: zang/poetry whatever wordt het echt helemaal te erg.
Meer mensen met dat gevoel?

Tja, ik kan me goed voorstellen dat het synthgeluid op den duur kan gaan vervelen, maar daar heb ik nog steeds geen last van. Sterker nog: ik begin dat muziek steeds meer te waarderen. Al sinds het begin erger ik me bijv. aan mooie synthesizernummers waarin op de voorgrond gezongen (lees: geschreeuwd :dubbel: ) wordt. Nu - 16 jaren later :kimono: - heb ik nog steeds precies dezelfde smaak. Voor mij mogen stemmen en acustische elementen op de achtergrond blijven.....alleen dan vind ik ze echt mooi !:peukie:

Origineel geplaatst door 6 trak
een bassgitaar vind ik bijv wel erg ok klinken onder een electronisch stukkie muziek...
en stem is idd wel een heel eigen onderdeel in een nummer, geen synth die dat ff vervangt qua emotie...

Massive Attack of zo ja...

Origineel geplaatst door TanTaRa
Maar even seri: ik raak het geluid van synths een beetje zat....hoeveel keer kan je een zaag- of wat voor golf dan ook- met filter en andere synth elementen een riedel horen spelen voordat je het spuugzat bent?

Ik begin er redelijk genoeg van te krijgen

Zonder acoustische elementen of menselijke stem: zang/poetry whatever wordt het echt helemaal te erg.

Meer mensen met dat gevoel?

Nee juist niet, dat heb ik eerder bij accoustische instrumenten omdat daar meestal maar 1 geluid uitkomt, van een synth weet je niet excact hoe die klinkt en je weet de mogelijkheden ook nog niet, en dat is het mooie van electronische muziekinstrumenten.
Alleen de menselijke stem valt niet te overtreffen, dat blijft het mooiste instrument (behalve die van mij dan).

Me 303e post:D

Laatst gewijzigd:
Een syntho-fiel? Meer een syntho-maan... vooral de X0X serie van Roland laat me niet met rust.

Toen ik nog in een magazijn werkte van Mexx kregen we kleding met het style-nummer TB-303 binnen, meteen heb ik eindeloos aan de kop van mijn chef zitten zeuren totdat ik een van de kartonnen dozen mocht overpakken en de originele doos mee naar huis mocht nemen. :P

Als ik ergens 303/808/909 etc. in zie moet iedereen het meteen van me weten, en 's ochtends op mijn werk wacht ik op het moment dat de pc klok op 9.09 staat, zodat er een gevoel van rust over me komt.

Jarenlang ging de wekker om 7.07 's ochtends. En mijn luidsprekers stonden eens op rubberen dopjes van artikel nummer 707.

Als iemand op mijn werk een jaren 80 cd heeft meegenomen, hoe slecht die ook is, met een 808 erin moet ik die meteen kopieëren.

Bij het kopieerapparaat geniet ik van het vette geluid dat hij maakt.

Ik zit nu alweer op het synthforum op mijn werk.....
ik ga maar weer eens wat doen... :doei:

5 december is wel me hoogtepunt ieder jaar , alleen veel clonen de laatste tijd

Ik was tot iets van 2003 synthofiel...

Steeds maar weer iets nieuws/anders kopen/verkopen/inruilen enz. enz. ..gearlust dus eigenlijk...
dingen kopen voor de heb vaak ook..

Maar sinds een paar jaar weet ik gewoon dat dat onder andere financieel niet echt handig is,
en als je steeds andere gear hebt, kom je er nooit helemaal achter wat de mogelijkheden zijn...

Nu heb ik steeds meer verkocht en heb alleen het hoognodige om muziek/geluid mee te kunnen maken...

Mijn gearlust is over...gelukkig.. scheelt ruimte en geld... en ergenissen als iets niet goed werkt!

Origineel geplaatst door Bass
Ik was tot iets van 2003 synthofiel...

Steeds maar weer iets nieuws/anders kopen/verkopen/inruilen enz. enz. ..gearlust dus eigenlijk...
dingen kopen voor de heb vaak ook..

Maar sinds een paar jaar weet ik gewoon dat dat onder andere financieel niet echt handig is,
en als je steeds andere gear hebt, kom je er nooit helemaal achter wat de mogelijkheden zijn...

Nu heb ik steeds meer verkocht en heb alleen het hoognodige om muziek/geluid mee te kunnen maken...

Mijn gearlust is over...gelukkig.. scheelt ruimte en geld... en ergenissen als iets niet goed werkt!
Eigenlijk wel een beetje hetzelfde verhaal hier...

En aangezien er alleen maar criminelen hier op het forum zitten durf ik niets meer te kopen... ;)

Ik voel me helemaal thuis hier

Ik voel me helemaal thuis hier

Ik voel me helemaal thuis hier.

Ik heb dat ook net als de topic starter(kevin).

Ik heb vaak dat ik voor elk geluid wel toepassing heb.
Maar ja ook ik ben er 24 uur mee bezig zelfs in mijn dromen.
Als ik bijvoorbeeld kleren nodig heb wil ik het liefst dat het met muziek te maken heeft bijvoorbeeld een trui met korg er op.

En tja zo kan ik nog wel verder gaan met synthofiel zijn.

Back