Belettering Roland R-8 vernieuwen

FrankB

Stamgast
Ik heb een kleverige Roland R-8 grondig schoon gemaakt. Waar ik al bang voor was is gebeurd. De belettering boven de knoppen is weggevaagd door het schoonmaken. Ik dacht ooit iets gelezen te hebben van iemand met hetzelfde probleem, die labels heeft laten maken. Daar kan ik niets meer over vinden, dus begin ik te twijfelen aan de juistheid van mijn herinnering.

Iemand tips?

Bedankt

Inmiddels heb ik een ontwerp gemaakt met daarop de teksten. Nu op zoek naar een adres waar ik dat op doorzichtig folie kan laten printen en kijken wat het wordt.

Misschien direct op het "deksel" laten printen met een UV Printer?
Mimaki maakt A3 flatbed printers waar voorwerpen met zelfs redelijke dikte mee kunnen bedrukt worden.
De verdeler van Mimaki machines zal u wel een "gebruiker" in uw buurt kunnen aangeven hoor.
De Belgische verdeler (zit in Eeklo) heeft mij ooit zo enkele adresjes bezorgd.
Enkel een bestand aanleveren waar de tekst op exacte plaats staat en ze kunnen drukken.

Ik kan mijn overbuurman eens mijn R8 geven en vragen wat ie kan. Die heeft zo'n Mimaki. Wel nog een week op vakantie.

Ik kan mijn overbuurman eens mijn R8 geven en vragen wat ie kan. Die heeft zo'n Mimaki. Wel nog een week op vakantie.

Dat zou ik bijzonder op prijs stellen!
Ik kan wel wachten.

Toevallig terpentine gebruikt bij het schoonmaken? Die fout heb ik ook wel eens begaan..

Gebruik nu alcohol, dat werkt minstens net zo goed (ontvet ook heel goed), maar de bedrukking kan dit een stuk beter hebben ;)

Ook geen alcohol. Doet zeker ook een hoop schade. Zeker van die verfjes op plastic kunnen er slecht tegen.

Toevallig terpentine gebruikt bij het schoonmaken? Die fout heb ik ook wel eens begaan..

Gebruik nu alcohol, dat werkt minstens net zo goed (ontvet ook heel goed), maar de bedrukking kan dit een stuk beter hebben ;)

Nee, eigenlijk een redelijke basic cleaner (huis, tuin en keuken cleaner), maar in combinatie met een vezeldoek.
De R-8 was ook voorzien van een weerzinwekkend dikke laag kleverig mensen residu. Echt te vies om aan te raken. En als het dan ook nog eens het residu is van iemand anders, wordt het alleen maar smeriger.

ik heb het nooit voor muziekinstrumenten gebruikt, maar ik doe nog wel eens iets met motoren waar ik dan ook stickers (al dan niet eigen ontwerp) voor nodig heb.
Bij de plaatselijke stickerboer kun je vast voor een appel en een ei transfers in allerlei kwaliteiten laten maken die netjes uitgesneden worden (in deze plaats wel iig). Losse letters bijv die op 1 transfer zitten, en dus netjes uitgelijnd op je apparaat te plakken zijn. Als uitgangspunt kun je bijv. een hoge resolutie afbeelding van je R-8 gebruiken. De ruimte van knopjes uit laten snijden zou geen probleem moeten zijn. Het enige lastige klusje is het positioneren op je apparaat, maar dan zijn de knopjes weer handig.

Wil je dat gaan doen met van die 'rub ons" stickers.

Waarom niet ? Ze zijn dun genoeg om niet in de weg te zitten en je wrijft ze er echt niet af. Op metaal gaat er daarna hier wel altijd nog een laag blanke lak overheen, op kunststof nooit.\
Kleine lettertjes zou enig gepriegel kunnen zijn, maar met de bolle kant van een theelepeltje o.i.d. gaat dat echt wel lukken.

ik heb een uv printer, kan ook printen op vinyl sticker..:-)
stuur maar een bericht naar : richard@resync.nl
Kan rechtstreeks printen maar dan moet de case wel helemaal leeg/vlak zijn..

Back