Origineel geplaatst door Ol@f
Ik heb nog niet erg veel in de muziek wereld gedaan, maar je moet ergens beginnen he :-)
Ben al een aantal jaren actief als geluidstechnicus bij een omroep en dan wil je zelf ook wel eens wat gaan proberen te maken.
Dell computer is een pentium 4 en 2.4 GHz.
Hier staan wel al mijn andere programma's op dat is natuurlijk nooit optimaal.
Misschien nog meer adviezen?
Kijk ik bedoel het ook niet lullig of zo, het is alleen zo dat ik maar al te vaak mensen zie die denken dat je zo even een succesvol 'producer' wordt door even snel een gearlist te kopieren en vervolgens er achter komen dat die dingen niet vanzelf de hits uitspugen.
Als je iets wil gaan doen in de electronische muziekstromen lijkt het me beter dat je eerst van ervaring opdoet met een eenvoudige (soft)synthesizer zodat je eerst leert wat zoiets kan en doet.
Je kan wel voor 10.000 oud hollandsche guldensch een flinke investering doen maar als je er achter komt dat je er om wat voor reden ook niets mee kan dan mag je blij zijn als je alles voor de helft kwijt kan raken.
Mijn advies: je hebt een geinige PC en dat bied al leuke mogelijkheden. Koop iets van een masterboardje van edirol oid en expirimenteer eens met wat eenvoudige softsynths en sequencersoftware. (home studio van Cakewalk is een hele mooie)
Als je dat ligt kan je altijd nog de overstap naar hardware maken.
just my € 0,2

)