Actuele bezoekers op het forum

Aanvulling (een kwartier om te editen is echt kort):

Ik ben van jou gewend dat je fatsoenlijk reageert.
Voor alle duidelijkhetd: mijn balk IS ingeklapt want ik haat het ding (maar dat lijkt me hier off-topic). Bij elke pagina wordt de balk open geladen, waarna hij pas wordt gesloten.

Ben je overspannen, heb je een burn-out of zo?

Nee hoor, ik ben fitter dan ooit.

Met mijn reactie wil ik aangeven dat het probleem van je scroll balk is opgelost als je hem niet inklapt. Je meldt een "probleem" dat je scroll balk verspringt. Ik kom met een heel simpele oplossing. Ik zie niet wat daar onfatsoenlijk aan is. Kun je mij dat uitleggen?

Ik weet dat je "Forums" hebt ingeklapt. Vandaar dat ik aangeef dat je hem NIET hoeft in te klappen. Maar ja, dan zie de forumtitels staan helemaal onderin je scherm. Dus of je scrollbalk verspringt, of je ziet de forumtitels. It's up to you.

Nou ik vind het allemaal best. Ik moet ook wennen, maar wtf sommige mensen reageren op de veranderingen alsof ze autistisch zijn. Moderators doen helemaal uit zichzelf veel werk zonder welke dit hele forum niet zou bestaan. Ja het is allemaal wat anders en wellicht (nog) niet perfect. Boeien! Waar maak je je druk om . Ze hebben net een megaklus geleverd dus is het nou zo moeilijk om daar een beetje respect voor te hebben ipv je eigen kleine 'probleempjes' aan te duiden als waren het primaire levenskwesties.
Wat ik vooral jammer vind is de toon waarop sommige dingen gecommuniceerd worden. Zo snauwerig en onvriendelijk.. alsof alleen de techniek en niet de sfeer er toe doen of zo. Kom op mensen , dat kan vriendelijker.

Nou, ik vind het een absurd antwoord, vergelijkbaar met een dikke vinger. Toen je dit hebt toegevoegd, zei je zelf:

Deze functie is in- en uitklapbaar. Per default wordt alles getoond, maar dit overzicht is dus in te klappen en de settings worden dan onthouden. Je ziet dan alleen nog de naam van deze functie "Forums".

In de praktijk werkt dit dus niet goed*. De oplossing is ook simpel: het ding default op gesloten zetten, tenzij je ervoor kiest om hem open te zetten. Kan gewoon met css, maar als dat al als riskant wordt gezien, tja...

*) Nog afgezien van de extra data die duizenden keren per dag uit de database moeten worden gehaald, verzonden en door de browser verwerkt. En wat levert dat op? Eén klik minder, voor naar schatting 1 bezoeker en 1 moderator. Niet voor niks heeft men daarvoor het menu uitgevonden.

Zo snauwerig en onvriendelijk.. alsof alleen de techniek en niet de sfeer er toe doen of zo. Kom op mensen , dat kan vriendelijker.
Ik weet niet of je mij hiermee bedoelt, maar in dit geval voelde ik mij afgesnauwd.

yoona.gif

Dank voor je bijdrage, Nap. Vaak kan ik om je lachen, nu niet. Ik probeer gewoon feedback te geven, maar wordt nu als klager weggezet. Jouw reactie helpt daar niet bij.

Ik vind mensen betichten van overspannenheid en burn-out terwijl ze gewoon antwoord op jouw vraag geven met een workaround voor jouw firstworld problem van een verspringende scrollbar niet bepaald 'gewoon feedback' geven, maar dat zal wel aan mij liggen.

Nou, ik vind het een absurd antwoord

Joh, grappig. Ik vind namelijk dat jouw "probleem" van een verspringende scrollbalk die tiende van een seconde dat dat zichtbaar is, absurd is. Ik heb met mijn laptop nergens last en ik werk met een 9 jaar oude i5. Je hebt spijkers op laag water zoeken tot een ware kunst verheven.

vergelijkbaar met een dikke vinger.

Sjongejonge... Dat allemaal omdat jij mijn reply niet goed hebt gelezen en het woordje "niet" over het hoofd zag?

Toen je dit hebt toegevoegd, zei je zelf:

En daar staat dus precies wat het doet.

In de praktijk werkt dit dus niet goed*.

En het werkt prima. De forumsoftware houdt alleen geen rekening met computers uit het jaar kruik. Doet ie niet.

De oplossing is ook simpel: het ding default op gesloten zetten, tenzij je ervoor kiest om hem open te zetten. Kan gewoon met css

Sorry Jan, maar hoe vaak moet ik nog uitleggen dat wij zo weinig mogelijk aanpassingen willen doen? Bij elke update van de forumsoftware lopen we het risico dat we opnieuw van alles moeten aanpassen. Dat hebben we recentelijk nog geconstateerd toen we instellingen van de testsite wilden overhevelen naar de live site. 1 minor update later en 4 wijzigingen. De symbooltjes voor het scrollen naar de laatste post en de meest recente post werden niet getoond. We hebben ons rot gezocht, ook met documentatie. Gaan we niet meer doen voor insignificante issues.

maar als dat al als riskant wordt gezien, tja...

En daar heeft het dus niets mee te maken.

*) Nog afgezien van de extra data die duizenden keren per dag uit de database moeten worden gehaald, verzonden en door de browser verwerkt.

En je punt is? Pagina's worden trouwens gewoon gecached op de server, dus die server vindt dat niet zo erg. Je hoeft je daar trouwens helemaal niet mee bezig te houden. Dat doet Copini al naar volle tevredenheid. Kijk je wel eens een YouTube filmpje waarbij je je hetzelfde afvraagt?

En wat levert dat op? Eén klik minder, voor naar schatting 1 bezoeker en 1 moderator. Niet voor niks heeft men daarvoor het menu uitgevonden.

Wat ben je toch aan het zeuren joh. Neem een biertje en ga je lekker op de forumcontent focussen.

jouw "probleem" van een verspringende scrollbalk
Je maakt een karikatuur van mijn feedback. De verspringende scrollbalk is een bijverschijnsel van een uitgeklapte pagina die pas na het laden wordt ingeklapt.

Sjongejonge... Dat allemaal omdat jij mijn reply niet goed hebt gelezen en het woordje "niet" over het hoofd zag?
Ik heb niks verkeerd gelezen. Jij presenteert een inklapbare balk, en als die niet goed werkt zeg je: "Nou, pech gehad!"

Bij elke update van de forumsoftware lopen we het risico dat we opnieuw van alles moeten aanpassen. [...] Gaan we niet meer doen voor insignificante issues.
Het is duidelijk waar de lat ligt.

En daar heeft het dus niets mee te maken.
Dat zei je anders net nog, in het citaat hierboven. NB. in de vroege testfase hebben meerdere mensen uitgelegd dat je kunt customizen zonder de oorspronkelijke code aan te passen.

Daar kom je vast wel weer overheen. Is mij ook gelukt na al de keren dat ik me sinds mijn moderatorschap door jou afgesnauwd heb gevoeld.
Aha, nu komt de aap uit de mouw. Voorzover ik weet konden we het goed met elkaar vinden. Geen idee wat je dwarszit, maar fijn dat je je zo fit voelt!

Ik weet niet of je mij hiermee bedoelt, maar in dit geval voelde ik mij afgesnauwd.

Nee ik bedoel gewoon de toon in alle discussies betreffende het vernieuwde forum in het algemeen.

Nou ik vind het allemaal best. Ik moet ook wennen, maar wtf sommige mensen reageren op de veranderingen alsof ze autistisch zijn. Moderators doen helemaal uit zichzelf veel werk zonder welke dit hele forum niet zou bestaan. Ja het is allemaal wat anders en wellicht (nog) niet perfect. Boeien! Waar maak je je druk om . Ze hebben net een megaklus geleverd dus is het nou zo moeilijk om daar een beetje respect voor te hebben ipv je eigen kleine 'probleempjes' aan te duiden als waren het primaire levenskwesties.
Wat ik vooral jammer vind is de toon waarop sommige dingen gecommuniceerd worden. Zo snauwerig en onvriendelijk.. alsof alleen de techniek en niet de sfeer er toe doen of zo. Kom op mensen , dat kan vriendelijker.

bezint eer gij begint

ik hoop dat het snel opgelost is alles, we wachten zo te zien al weken. Ik vind dat jullie dit niet kunnen maken, zomaar het forum updaten zonder en testcase uit te voeren / beta phase naast het oude forum.

groetjes van "de klager" pffff......

Laatst gewijzigd:
djiesz mensen, get a life of zo :D ik voel me behoorlijk gelukkig dat ik niet met sommigen van jullie hoef te leven. en dat vingertje dat ze iets niet kunnen maken haha, wat voor god denk je dat je bent? veel plezier met wachten op al die essentiele zaken in je bestaan

bezint eer gij begint

ik hoop dat het snel opgelost is alles, we wachten zo te zien al weken. Ik vind dat jullie dit niet kunnen maken, zomaar het forum updaten zonder en testcase uit te voeren / beta phase naast het oude forum.

groetjes van "de klager" pffff......

Je reply is aan man-T. man-T is gewoon forumlid en heeft niets met de update te maken.

De enige conclusie die ik kan trekken is dat jouw verwachting was dat we exact hetzelfde forum terug zouden krijgen. Maar die verwachting kan niet ontstaan zijn uit de communicatie vanuit onze kant. We hebben juist heel duidelijk aangegeven dat er veranderingen zouden zijn en dat je daarmee rekening dient te houden. Daarnaast hebben we lang getest, ook met een testgroep van actieve leden. Uit deze testgroep hebben we zeer nuttige informatie gehaald en deels verwerkt in het ontwerp van het forum. Tot slot is het zo dat je bepaalde zaken simpelweg niet kunt testen als het forum niet live is. Dus voor de derde keer, je doet aannames die niet kloppen. Vraag de volgende keer eerst even na of je aannames kloppen. Dat scheelt de nodige irritatie.

Je reply is aan man-T. man-T is gewoon forumlid en heeft niets met de update te maken.

De enige conclusie die ik kan trekken is dat jouw verwachting was dat we exact hetzelfde forum terug zouden krijgen. Maar die verwachting kan niet ontstaan zijn uit de communicatie vanuit onze kant. We hebben juist heel duidelijk aangegeven dat er veranderingen zouden zijn en dat je daarmee rekening dient te houden. Daarnaast hebben we lang getest, ook met een testgroep van actieve leden. Uit deze testgroep hebben we zeer nuttige informatie gehaald en deels verwerkt in het ontwerp van het forum. Tot slot is het zo dat je bepaalde zaken simpelweg niet kunt testen als het forum niet live is. Dus voor de derde keer, je doet aannames die niet kloppen. Vraag de volgende keer eerst even na of je aannames kloppen. Dat scheelt de nodige irritatie.

Ik kom terug van vakantie, open het forum en constateer uit het niets dat er ineens een nieuw forum gemaakt is. Waarom had dit niet een aantal maanden van te voren op de voorpagina kunnen staan zodat we er van op de hoogte waren en waarom word er niet naar onze mening gevraagd? Select aantal users.... maar dit forum heeft meer dan 20.000 leden. Had een poll gemaakt...ik voel me gewoon gepasseerd en met mij nog anderen..... dit is gewoon niet democratisch. En dat steekt mij

torp Ik heb heel weinig zin om met jou een welles/nietes discussie te voeren op het openbare deel van het forum. Iedere oplettende lezer weet wat jij schreef en wat ik schreef, en kan het in de juiste context plaatsen. Daar wil ik het graag bij laten.

Ik kom terug van vakantie, open het forum en constateer uit het niets dat er ineens een nieuw forum gemaakt is. Waarom had dit niet een aantal maanden van te voren op de voorpagina kunnen staan zodat we er van op de hoogte waren en waarom word er niet naar onze mening gevraagd? Select aantal users.... maar dit forum heeft meer dan 20.000 leden. Had een poll gemaakt...ik voel me gewoon gepasseerd en met mij nog anderen..... dit is gewoon niet democratisch. En dat steekt mij

2hgcjs.jpg

Back