Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Is er een manier om terugkerende oude leden tijdelijk te weren van de marktplaats, bijv door een minimum reguliere berichten in te stellen oid?Inmiddels zijn er al wat maatregelen genomen waaronder een massale password reset van te inactieve leden. Het blijft een afweging tussen veiligheid en gebruikersvriendelijkheid. Veiligheid geven we nu meer voorrang. Dat betekent mogelijk ongemak en meer werk voor ons. In ieder geval is het zaak dat iedereen waakzaam blijft en ons bij twijfel een seintje geeft.
Emailadressen veranderen in de loop van de tijd. Ik vind een IDEAL betaling van €1,00 wel slim eigenlijk.Dat vind ik wel ver gaan. Passwords van inactieve leden resetten lijkt me voldoende toch? Dan kan niemand een oud account gebruiken zonder het het oorspronkelijke emailadres.
Nee, dat zit dan in het iDEAL account van SF, Mollie of whatever…En als het forum wordt gehackt hebben ze je persoonlijke en bancaire gegevens. Nee dank je.
Of 0,10 of 0,35 om de kosten te dekken. T gaat dus niet om t bedrag, maar om t feit dat je via een rekening te achterhalen bent, en dus moeilijker kan scammen. Moet je weer een junk regelen die nog een bankrekening heeft etc.Emailadressen veranderen in de loop van de tijd. Ik vind een IDEAL betaling van €1,00 wel slim eigenlijk.
Loopt allemaal via iDEAL/ wero, dus wat is er te wantrouwen, bij Netflix /prime 1e maand gratis doe je dat ook . 1 ct om te verifiëren dat je Echt bent, en niet elke maand een nieuw account met mailadres maakt om gratis mee te liften.Ik zou zelf nooit geld overmaken om mijn account te 'unlocken' (ik zou het niet vertrouwen en misschien maak ik wel geen gebruik van de marktplaats waardoor er ook nog eens 0 relevantie is) dus mij zou je in zo'n geval kwijt zijn.
Je mag het ook zien als donatie voor het forum dat al jouw posts zo lang heeft bewaard.Ik zou zelf nooit geld overmaken om mijn account te 'unlocken' (ik zou het niet vertrouwen en misschien maak ik wel geen gebruik van de marktplaats waardoor er ook nog eens 0 relevantie is) dus mij zou je in zo'n geval kwijt zijn.
Je bent makkelijk tienduizenden euros kwijt om zo'n koppeling op te zetten, lijkt me een lastige business case voor SF.Alle oude inactieve leden die weer actief willen worden laten betalen met een iDEAL betaling, zodat ze geverifieerd worden dmv bank? Net zoals bij Amazon prime, Videoland etc?
Fraudeurs kunnen natuurlijk altijd zelf een nieuwe account aanmaken, maar dan kunnen ze zich niet verschuilen achter een oude account en mail-adres van iemand anders.De reactie van de mods - hoe goed die ook is - kan pas ná de fraude en de melding ervan komen. Het leed heeft dan al plaatsgevonden en iemand is zijn/haar geld al kwijt. Het enige wat op dit forum fraude kan voorkomen zijn preventieve maatregelen (mede omdat de transacties buiten dit platform lopen) zoals het adequaat reageren op meldingen van verdacht gedrag (dit gebeurt al) en het opschroeven van de intrinsieke beveiliging. In dit geval zou 2FA op de gehackte account vrijwel zeker deze oplichting voorkomen hebben. Of in ieder geval via die account, want we weten natuurlijk niet hoeveel andere accounts al gecompromitteerd zijn. Als fraudeurs merken dat ze op dit forum succesvol kunnen zijn, dan zijn ze helaas opportunistisch genoeg om terug te keren.Zing maar:
2FA, nee
ik zou pas hysterisch gaan rondrennen als er nog wat gevallen naar boven komen, het is pas de eerste keer voor zover ik begrijp.
ik heb alle vertrouwen in de mods, die reageren uiterst bekwaam en bedachtzaam in haast alle gevallen waar het nodig is.
2fa is zo freakin lastig... (zij die willen: zet maar gerust aan dan)
ik kom hier alleen voor informatie, nieuwigheden die ik zelf misschien zou missen en wat gebabbel. (ver)kopen is voor mij niet zo belangrijk.