[Supernova] Hoe arpeggiator saven?

nick nova

Resonator
Een kennis sukkelt met het volgende probleem en ik krijg het ook niet opgelost ondanks de manual.
Misschien één van jullie?

Om een arpeggiator te maken ga je dus (na de arp op te zetten) in global mode je steps programmeren. Daarvoor moet je arp pattern overeenkomen met de user pattern. Memory protection staat af en een gewone klank veranderen en saven lukt. Maar als we nu de arp hebben geprogrammeerd en we drukken op 'write', zegt ie: 'Pattern written'. Je zou denken alles ok, maar als we er dan uitgaan en de arp uitproberen, speelt ie gewoon steeds de oorspronkelijke arpeggiator.

Ik hoop dat het ietwat duidelijk is uitgelegd. Anders vraag je maar wat verduidelijking.

Bedankt.

Het gaat om de Supernova 2 keys.

Ik dacht dat je die userplaats op voorhand moest instellen. Als je op write drukt, verschijnt volgens mij direkt 'pattern written'. Kan het ni direkt checken, jammer.

nou heb het net even geprobeerd, maar bij mij werk het wel :confused:

heb dus in de arp sectie een user plaats geplaakt. in dit geval 001
in globe mode ga ik naar " arp pattern editing via midi " deze heb ik op OFF.
daarna komt een menu waar je de user plaast en lengte van arp kan instellen. in mijn geval heb ik dus U001 en 4 steps gepakt.
volgende menu kan ik per step de : note, velocity en gate programmeren.

daarna druk in ook write en dan staat hij bij mij gewoon opgeslagen onder U001.
heb zelf even de supernova aan en uit gezet om te kijken of hij er dan ook in blijft, en dat is dus zo.

ik weet niet welk OS hij in zijn supernova heeft, maar ik zit (nog) op 1.50.

misschien zit het de fout in " arp pattern editing via midi ". deze heb ik dus op OFF staan.

anders zou ik het niet weten.

succes

Back