Drumloops, hoe krijg je dat sluitend?

geplaatst door barthologyBijvoorbeeld deze.
Die is toch vrij strak gesampled?? Toch krijg ik binnen een sequence de bovengenoemde pauze als de loop opnieuw begint.

ik heb dit loopje wat je "niet-sluitend" kreeg, een paar keer achter elkaar geplakt, en krijg het wel "sluitend" zonder pauzes, niet geknipt, enkel geloopt. (ik heb logic gebruikt)
misschien dat je sequencer op 170.1 loopt ? :confused: anders weet ik het ook niet

Smaken verschillen,..... ik ben niet zo'n fan van het stretchen van beatloops. Vind ik toch (meestal) een beetje vies gaan klinken. Ik zal dan wel ouderwets zijn, maar pitchen gebruik ik voor beatloops (gaat met sommige samplers wel retesnel, die berekenen het zelf).

Is de standaard loop niet naar m'n zin dan sloop ik hem en bouw um opnieuw op... zonder stretchen (beetje reverb of met je envelopes een beetje bijpunten.

idd...drumloops die pitch je...daar ga je niet mee zitten kutten met stretch algoritmes...desnoods hak je hem HANDMATIG in stukken. Recycle, variphrase en timestretching is allemaal niewerwetse rommel voor mietjes.

Origineel geplaatst door bazziman
Recycle, variphrase en timestretching is allemaal niewerwetse rommel voor mietjes.

Ja. En een typmachine is ook maar modieuze quatsch; echte schrijvers dopen hun ganzeveer in de inkt. Neem mij niet kwalijk maar Recycle-achtige progjes kunnen m.i. erg handig zijn.

-- HW

Als een sampel van 4 bars er het net niet haalt ist het beste om hem te knippen met bijvoorbeeld hitpoints. (alhoewel ik zelf een andere knipper gebruik omdat ik SX's hitpoints niet accuraat genoeg vind). Dan zie je meteen hoe snel hij is. Als't goed is dus een fractie langzamer als je sequencer snelheid. Snelheid aanpassen en klaar. (inclusief groove)

gr. Tom

p.s. doen is snappen.

Origineel geplaatst door Ross
als je een loopje gebruikt, moet je allereerst nooit in je sampler een loop maken. Dit soort functies is alleen echt bruikbaar bij geluiden die zich lang uitstrekken zoals pads. Kweet niet hoe het in jouw sampler heet, maar in mijn akai s2000 noemen ze het one-shot.

Bij een drumloop moet je indien je een 4 maten stuk hebt elke 4 maten de loop opnieuw triggeren vanuit je sequencer. Zonder dat je sampler automatisch die 4 maten gaat loopen dus.

Ook al geeft een fabrikant van de cd aan dat het 126 bpm is, dit is nooit nauwkeurig. Zet je project op de gewenste bpm en ga dan zoals eerder al is gezegd finetunen. Dus niet per halve toon, maar in "cents". Ff prusten totdat ie naadloos in elkaar over loopt! Et voila!

Ik dacht inderdaad ook dat het gewoon zo simpel was :D

Wel zet ik tijdens het 'passen' de sample op deze manier vaak toch in een loop omdat als je hem te koort laat loopen je een hele lelijke dubbele tik hoort aan het begin van de loop als hij de volgende maat weer getriggered wordt.

Mischien is je noot te kort ingespeeld... deze moet exact 1 maat lang duren...

4 maten inspelen, dan 'legato' aanklikken in SX, en dan idd je tempo fintunen...

REXUH!!!

REXUH!!!

DAAR HEBBEN ZE TOCH RECYCLE VOOR UITGEVONDEN?!?!

JE PROBLEEM ZIT HEM WAARSCHIJNLIJK IN HET FEIT DAT JE LOOP NET NIET LANG GENOEG IS EN DAAROM KOMT HIJ NET NIET UIT EN HEB JE AAN HET EINDE EEN KLEINE STILTE. jE KUNT PIELEN MET FINE TUNE, MAAR DAARDOOR VERANDERT JE PITCH EN MOGELIJK ZELFS HOOGST WAARSCHIJNLIJK DAARMEE DE HARMONISCHE SAMENKLANK TUSSEN BEAT EN MELODIEEN.

MIJN ADVICE: RECYCLEN!

Ableton Live 4 kopen .. kan er niet genoeg op hameren :halleluja

Van Multitracken tot Live Improviseren en van Samplen tot Sequencen .. alles zit er in en haal je er uit op 5 secs.

Fred.

Re: REXUH!!!

Re: REXUH!!!

Origineel geplaatst door Diega
DAAR HEBBEN ZE TOCH RECYCLE VOOR UITGEVONDEN?!?!

JE PROBLEEM ZIT HEM WAARSCHIJNLIJK IN HET FEIT DAT JE LOOP NET NIET LANG GENOEG IS EN DAAROM KOMT HIJ NET NIET UIT EN HEB JE AAN HET EINDE EEN KLEINE STILTE. jE KUNT PIELEN MET FINE TUNE, MAAR DAARDOOR VERANDERT JE PITCH EN MOGELIJK ZELFS HOOGST WAARSCHIJNLIJK DAARMEE DE HARMONISCHE SAMENKLANK TUSSEN BEAT EN MELODIEEN.

MIJN ADVICE: RECYCLEN!

is je caps-lock blijven hangen?

Ach ouderwets of niet.... het is gewoon altijd ff zoeken wat handig is en wat je gewend bent. Ik knip en loop graag met Recycle (zonder aan bpm's oid te sleutelen). Scheelt ook weer wat werk met keymappen en zo. Editing vind ik op de nieuwe manier handiger (software GUI) dan in een klein schermpje op je sampler. Volgens mij zie je dat ook steeds vaker... Nord G2 engine, nieuwe emu samplers, powercore plugins enzo...... maar ook bijvoorbeeld in de compatibiliteit tussen hardware en softwarefabrikanten.

Maar goed daar het ging het eigenlijk niet over......

Origineel geplaatst door Frederik654
Ableton Live 4 kopen .. kan er niet genoeg op hameren :halleluja

Van Multitracken tot Live Improviseren en van Samplen tot Sequencen .. alles zit er in en haal je er uit op 5 secs.

Fred.

kan niks anders dan hier totaal op aansluiten.. Live! is heerlijk om mee te werken

toch hoop ik dat de topicstarter nog ff een mp3'tje post van wat er misgaat, de door hem geposte loopis prima strak te krijgen, daar heb je echt geen recycle ofzo voor nodig je moet alleen ff goed pitchen

maar neem aan dat de topicstarter het ook wel hoort als t ernaast loopt

Origineel geplaatst door bazziman
i...desnoods hak je hem HANDMATIG in stukken. Recycle, variphrase en timestretching is allemaal niewerwetse rommel voor mietjes.
handmatig? met een scheermesje je tape in stukken snijden en weer plakken, da's handmatig. als timestretching voor mietjes is , is quantize dat ook (daar doe je vast en zeker ook niet aan)
maargoed ik ben dus een mietje want ik gebruik een computer om muziek te maken, terwijl anderen op een uitgeholde boomstam met koeienhuid slaan(de echte mannen).

Origineel geplaatst door cirkelzaag
terwijl anderen op een uitgeholde boomstam met koeienhuid slaan(de echte mannen).

dank je :biertje:

ik speel namelijk Djembe, echter met een geitenhuidje

lekker offtopic

on topic:

de quantizer gebruik ik steeds minder en minder, omdat een strakke quantize al snel al het leven uit je tracks zuigt

De tool om met drumloops te werken is Intakt van Native Instruments.

De WAV file gooi je in deze VST en deze bepaald vervolgens het aantal bpm's. Daarna kun je de loop slicen. Dan komt de kracht van Intakt, je kunt elke slice afzonderlijk bewerken; filters, timestretchen, pitchen, envelopes, reverb, delay, distortion, reverse, mute, enz en bovendien kun je datzelfde doen met de loop in totaal, en dat allemaal REALTIME!!! :halleluja

Het maakt dus niet meer uit wat het orignele tempo van de loop was, want hij word gewoon lekker aan de midi klopt gesynced, en door zijn timestretch mogelijkheden kun je de loop rustig langzamer laten lopen zonder dat je de slices hoort.

Wat mij betreft de beste Drumloop editor, wat betreft mogelijkheden, flexabiliteit en altijd stak lopende loops!!!!!:okdan:

Back