[lounge/club?] Secret Garden

Crazy-G

Nieuwkomer
Beste mede lotgenoten in de wereld die muziek heet, tijdje druk gehad maar voor diegene die mijn eerste post gemist hadden, ben nou zo'n 2 maanden met muziek bezig, de eerste track die ik gemaakt had was puur trance maar wil me toch op meerdere muziek stylen gaan toeleggen omdat je daar volgens mij in het begin alleen maar kunt verbreden als producer, dus bij deze een ik denk lounge/club plaatje, weet zelf eigenlijk niet zo goed in welk hokje ie past, maar goed, luister een keer en als je wat te melden hebt hoor ik dat graag, ook zal ik eens wat andere nummers van mede posters beluisteren, misschien heb ik dan ook wel een waardevolle tip voor iemand anders ,,

http://members.home.nl/thewayitis/solid.mp3

Hey, ik heb je track gehoord. Ik vindt hem helemaal niet zo slecht als je echt pas 2maanden met muziek bezig ben, vraag me dan ook af wat voor software of hardware je gebruikt? reason?

Er zitten naar mijn mening wel wat aardige elementen in je nummer: bassline en beat bijvoorbeeld, maar ook draken van geluiden: die aldoor herhalende filter sweep. Laat die voor de grap eens weg en luister dan opnieuwe: die voegt namelijk naar mijn mening weinig toe... misschien werkt het als je een zwoel geluid daar voor neemt bv: rhodes en dan in gebroken akkoordjes dezelfde tonen neerzet ipv de tonen filteren.

Ben benieuwd hoe de verbeterde versie klinkt; laat je het ons horen?

groeten roy

Hey bedankt voor je comment, zal er eens wat andere geluiden aan toevoegen, misschien dat ik al een vernieuwde versie post vanmiddag, over het produceren, ik gebruik geen reason maar cubase met enkel soft synths. Alles komt uit 1 pc-tje gerold. 8)

Klink wel "loungy". Alles past prima in elkaar, alleen spijtig van die cuttoff swepende lead, die is naar m'n mening iets te opdringerig. Duw hem wat méér op de achtergrond en speel ook subtiel met de resonantie.
Op 2:05 begin je met strings. Deze zou ik precies iets voller maken (wet meer detunen) of een octaaf of twee mee laten spelen. Ze passen wel goed in het nummer maar klinken nogal "naakt".

Voor de rest is het wel een fijn nummer om naar te luisteren. Ik wacht op de volgende versie.:)

Als je daadwerkelijk pas twee maanden bezig bent met muziek maken, dan ben je goed bezig hoor :okdan: In je track zitten een aantal geluiden teveel op de voorgrond (moet daarbij wel ff opmerken dat ik op mijn laptop luister :) ). Met name die synth met die sweep staat m.i. véél te hard. Verder zou ik dit muziekje prima kunnen horen als ik in een loungie barretje aan mijn cocktail sta te nippen. :D

Wat de anderen over de mix zeggen ben ik het mee eens. Met name het midden gebied is te vol en de balans klopt daar niet. Misschien dat je het niet goed hoord omdat je afluistering niet optimaal is.

Het nummer zelf is wel leuk qua drums en bas. De melodieen vind ik wat minder bij het geheel passen. Denk dat je daar heel veel aan kan sleutelen zodat het wat vlotter klinkt en meer bij het nummer pas.

heel lekker .... stukken beter zo he! zo zonder die lelijke sweep telkens!
Zou zelf wat kleine dingen aanpassen en toevoegen en dan is ie naar mijn mening
klaar om in de lounge te draaien.

Wat hij mist na mijn mening is een solo, dat zou een kalimba achtig geluid kunnen zijn bv die
er lekker los doorheen pingelt, niet super ingewikkeld, gewoon wat pingeltjes met wat delay misschien.

En wat ik ff zou veranderen zijn die chords die volgens mij niet goed zijn qua toonhoogte...
ze beginnen in ongeveer na 1:00 min die moeten naar mijn mening hoger gepitched worden, heb nog ff
hoeveel hoger, maar daar kwam ik niet helemaal uit want volgens mij is het een bepaald soort accoord.
Maar volgens mij is die beetje vals als je met de rest hoort. misschien hoor ik het verkeerd of heb je telang geluisterd waardoor je het niet meer hoord, maar ikzelf stoor me eraan, ligt niet lekker in gehoor: misschien die vervangen
door iets of weglaten? of je moet heb goedpitchen :P

Verder vindt ik het een uitstekende track als je nagaat dat je pas 2 maanden muziek maakt.
Dat het met cubase gemaakt is geloof ik wel (dacht eerst reason( want je hoord wel dat het 1 ding is
waar het uitkomt; maar das in dit geval niet storend!

groetjes roy.

Back