Wat is er loos met de Pearl Syncussion SY1 ???

G

Guest

Guest
jarenlang het meest gezochte apparaatje.... als je die nog 's ziet, wil ik 'm hebben......

en nu zie ik er ineens 4 of 5 te koop, tegelijk, en al vanaf 300 euro.

is-ie ineens helemaal uit? komt iedereen erachter dat pieuw en poew helemaal niet zo leuk of bruikbaar is? gaat iedereen ineens aan de mam syncussion, of hoe zit dat?

Re: Wat is er loos met de Pearl Syncussion SY1 ???

Origineel geplaatst door Leo
jarenlang het meest gezochte apparaatje.... als je die nog 's ziet, wil ik 'm hebben......

en nu zie ik er ineens 4 of 5 te koop, tegelijk, en al vanaf 300 euro.

is-ie ineens helemaal uit? komt iedereen erachter dat pieuw en poew helemaal niet zo leuk of bruikbaar is? gaat iedereen ineens aan de mam syncussion, of hoe zit dat?

Koop em voor 300 euro wacht een paar jaar en verkoop hem voor 1000.

Hijs echt heel vet. (diepere bassen dan een 808!)

Ik heb hem ooit eens gehad en hij is wel leuk maar niet meer dan dat. Ik denk dat de mensen daar nu aan het achter komen zijn. 300 euro is nog best veel voor een 2 kanaals drumbakkie.

Hij doet echt niet alleen maar pieuw en pouwwwwwwwwww.....de syncussion heeft zo´n vet laag.....blaast alle andere drumbakkies van de vloer.

2 weken geleden ging er nog een syncussion weg voor 450 !!

Maar kijk maar eens globaal naar de vintage markt.......alles staat ineens veel te koop.........808´S, PROPHETS, OBERHEIMS

Komt denk ik een beetje door software.........

Heb zelf ook een tijdje gedacht dat software of VA het ook allemaal wel kan.......

Software en VA hebben tonnen voordelen ten opzichte van analoog...............alleen jammer dat het echt niet zo lekker klinkt als analoog.

syncussion is de vetste triggerbak die ik ooit gehoord heb... gebruik 'm in 99% van al m'n tracks.... als het niet voor de bd is, dan voor een bepaalde freaksound/noise.... gewoon niet zeuren maar aanschaffen zou'k zeggen ;)

Super trio ;)

trio.sized.jpg

hm, die ken ik niet.
ik zoek de sds-v, die is helemaal anoloog.
volgens mij zeer zeldzaam en ik heb me laten vertellen dat het de opvolger van de syncussion was.

Ik trigger nu alleen nog maar een SDS8 met de externe outs van mijn gemodde TR606, maar ik zit er toch sterk aan te denken om er een SY1 bij te kopen om te triggeren. Vet ding ja, ik heb er op de laatste SF dag in Den Haag even mee zitten pielen.

R

Origineel geplaatst door bounce
hm, die ken ik niet.
ik zoek de sds-v, die is helemaal anoloog.
volgens mij zeer zeldzaam en ik heb me laten vertellen dat het de opvolger van de syncussion was.

Uhmmm dat van opvolger van de syncussion is wel een beetje broodje aap.
Het is wel een leuke drummodule maakr lijkt niet op de syncussion.
De SDS-3 lijkt er het meeste op en is in sommige opzichten net zo vet of vetter.

Bericht door een moderator:
Offtopic berichten verwijderd. Blijf aub een beetje bij het onderwerp.

volgens mij wordt de syncussion meestal verkeerd aangesloten waardoor hij niet goed klinkt.
hij heeft een 1vpp 10 kilo ohm uitgang (een normale line out is iets van 5v 600 ohm ofzo), bedoeld om in een hoog-ohmige (hi-z) input van bijv een gitaar of bas amp te stoppen.
als je hem gewoon in je 10Kohm of minder mixer input stopt krijg je iets van ohm mismatching ofzo en een dof geluid (werkt als een soort filter), de ohm van de input hoort altijd minimaal 10 keer zo hoog te zijn als de output. je moet hem dus eigenlijk met een direct box gebruiken (bijv een radial jdv) die hoge ohm input heeft en netjes 600 ohm ouput geeft dan klinkt hij ineens heel anders en zit beter in de mix.

Back