Track: Noma

Mmm op zich is het idee wel relaxt, Air meets Nora Jones ofzo iets :) maar 2 dingen vallen me op,

1 de fx fills lopen qua tempo niet helemaal mee met het piano spel (of andersom) waardoor het effect een beetje wegvalt.

2 de zang is in de opening niet helemaal zuiver, later in het nummer valt het meer op zn plaats zeg mar.

Ik zou misschien voor een iets zwaardere 2e bas partij kiezen die meer door de hoofdmelodie heenfietst en
als het refrein voor de 2e keer voorbij komt een laagje analoge strings eronder.. maar ja das persoonlijk :)

voor de rest prima zondagmiddag voer :biertje:

Lekkere styl, dit trek ik wel op mijn zondag (voormij) ochtend. Zo nu heb ik al lang genoeg aardig gedaan nu wat opbouwende kritiek. Ik vind die samples die je in t begin gebruikt heel erg mooi die zetten een beetje een dromerige sfeer neer. Dat zou ik leuik vinden om verder in t liedje meer terug te horen. Verder vind ik dat de zang niet echt een duidelijk begin refrein en eind heeft. Kan de bedoeling zijn geweest, maar het overvalt mij als het liedje ineens is afgelopen. Oh ja en de drums mag wel iets meer variatie in. Verder veel succes want t klinkt erg relaxt.

Jongens bedankt voor de input. Er zijn zeker een aantal suggesties gedaan waar ik wat mee ga doen:

Extra baslijn.
Fills syncen (dat is nu een LFO van de MS20...die kan je niet syncen...dus dat moet anders)
En ik ga kijken of er ergens plek is voor meer ambient geluidjes.

De rest is moeilijk of praktisch onmogelijk voor me.

Ik vind het zeer moeilijk om een beetje efficient veel afwisseling in de drums te krijgen.
En de zang zijn samples. Die zijn geknipt, gepitched, gestretched en gepasted. Nu is het zo dat ik door mijn bronmateriaal heen ben. ('k heb geen samples meer).

Groetjes,

Heej ja.. lekkere spooky track.. trek dit wel.
Dit is niet een stijl waar ik echt in thuis ben, dus weet er niet veel over te zeggen verder :)

ja, lekker sfeervol trackie.
als je dingen aanpast zoals je zelf al zegt (extra baslijn, syncen van de lfo) wordt hij nog wel beter denk ik!

wat er ook nog wel bij zou passen is een lekker knisperend acoustisch slag-gitaartje die op een
gegeven moment de rhodes bij kan vallen..

Heel sfeervol ja. Netjes gedaan hoor.
Ik heb goed geluisterd en heb het idee dan er veel mid in zit. Is misschien persoonlijk maar ik vind het net iets te. Misschien de piano sound iets filteren? IMO dan he

Soms had ik ook het idee dat in de song de electic piano wel is even weg had gemogen, om de zangeres wat lucht te geven in de mix..

maar voor de rest zeer okee hoor!

gr
R

Lekkere track hoor Matthijs! Voor mij hoef je die MS20 lfo niet te syncen trouwens, ik hou wel van een beetje analoge chaos. :)

8) :) Ook op dinsdagochtend een lekker rielekste track :okdan: Het einde vind ik wat abrupt; het tweede stuk van het einde past er niet helemaal bij voor mijn gevoel. Jammer dat de zangsamples op zijn... daar zou ik er best meer van willen horen :)

Harstikke bedankt voor de reacties. ik zit nu ff te pielen met nieuwe liedjes, dus het kan ff duren voordat de "her-uitgave" eraan komt.

In ieder geval een hoop reacties waar ik veel mee kan. Bedankt nogmaals

*Blast from the past*

Matthijs, je gaf me net de link naar deze thread / track en dit nummer ligt (ook) lekker in het gehoor. Misschien ligt het aan mijn mood van vandaag, ik was wat humeurig... zo'n onbestemd gevoel... maar deze track raakt me wel, ik weet niet hoe ik het moet zeggen. Het is rustgevend, als portishead maar minder duister. Portishead meets St Germain(e)?
Geen idee....

petjep.jpg

stom hè? Ik vind het gewoon lekker!

-C-

Mooie sfeer zit erin.

Zat net te bedenken of het interessant zou zijn om die track opnieuw in te laten zingen door een zangeres die frans kent zingen.

En evt dat die EP wat minder droog zou kunnen in de mix. Maar da's vast smaakgebonden.

melodie va 1 min 10 is erg cool, de rest ook eigenlijk. Alleen de eerste zang is inderdaad echt vals, niet te vergelijken met de rest, is heel zonde. De 'outro' is ook erg cool.

Goeie sfeer!!

Loopt de boel soms niet helemaal synchroon? Kan ook aan mij liggen....

Fijne track hoor!!

Gave track.

Toch heb ik de indruk dat het nummer nog beter zou kunnen, onder andere door de zang er af te halen. En dan een andere stem in de plaats, of eventueel zelfs een vocoder.

Intro en outro zijn echt extreem zalig. :okdan:

Back