Hoe nu? Nederska

Dilago

Ouwe rot
Ik heb een Nederlandse tekst gemaakt op een Ska traditional. Ben benieuwd naar de meningen!

Dank allen!
Zal nog ver komen. :okdan: Aan de andere kant van Nederland is het goed te verstaan.
Oké blij dat er nog Nederlands gesproken wordt aan de andere kant van Nederland!

Dank allen!
Oké blij dat er nog Nederlands gesproken wordt aan de andere kant van Nederland!
Er zijn nog al wat dingen waar ik achter kwam die in het dialect het zelfde worden uitgesproken.
met Engelse tendensen. Amsterdam is er zelf bijgekomen tegenwoordig want daar kun je ook niet zo vaak met Nederlands terecht.
Een mooi voorbeeld is: He said, bit Goeree-Overflakkee: aares = anders Fries: oars = anders

Welke dialect woorden zijn gelijk in het Fries als in het Goerre-Overflakkees?
Als je dit typt krijg je een hele lijst.

Laatst gewijzigd:
Dit komt doordat beide regio's historische wortels hebben in het Ingveoons (de Noordzeegermaanse taalgroep). Zeker interessant maar wat dat met dit nummer heeft te maken ontgaat me ten ene male.

Dit komt doordat beide regio's historische wortels hebben in het Ingveoons (de Noordzeegermaanse taalgroep). Zeker interessant maar wat dat met dit nummer heeft te maken ontgaat me ten ene male.
Het heeft inderdaad niks met het nummer te maken. Maar we moeten beide ons best doen om wat verstaanbaarder te blijven voor de rest van Nederland. Het is het eerst nummer wat ik bewonderingswaardig met plezier heb uitgeluisterd heb omdat de tekst goed te verstaan was / is.

Laatst gewijzigd:
Het heeft inderdaad niks met het nummer te maken. Maar we moet beide ons best doen om wat verstaanbaar te blijven voor de rest van Nederland. Het is het eerst nummer wat ik bewonderingswaardig met plezier heb uitgeluisterd heb omdat de tekt goed te verstaan was.
Over mijn Nederlands heb ik verder nooit klachten gehad maar dat jij er met plezier naar geluisterd hebt en het ook verstaat beschouw ik als een groot compliment, waarvoor dank!

Back