geluid isolatie schuim valt van de muur

pal

Mannelijk lid
mensen,

ik krijg mijn dure (praxis) geluid isolatie platen niet hangend aan de muur, ik heb professioneel dubbelzijdig tape gebruikt, maar de volgende dag liggen de isoplaten op de grond. Ik heb het al drie keer geprobeerd met elke keer meer tape op de muur maar het wil gewoon niet ....

iemand een idee zonder dat ik het er ook nooit meer af krijg waneer ik uit die ruimte moet...

hier is al vaker over geschreven.

gewoon een paar dotje pattex montage kit 'classic' (over vintage gesproken) op de hoeken van de plaat doen. even de plaat op zijn plek duwen en er weer afhalen. (er zitten dan meteen kleine plekjes montagekit op de muur die corresponderen met de plekjes op de plaat. paar minuten laten staan en dan opnieuw vastdrukken.
zit als een huis.

als je het er later weer af wil halen, zal je de plekjes van de dotjes montagekit waarschijnlijk (wat is de ondergrond??) moeten bijwerken, maar dat zal wel meevallen.

je kan die isolatie ook gewoon niet gebruiken.

Schroeven/spijkers met een ring bij de kop, zodat de platen er niet door/overheen schuiven.
Of anders met latjes werken en die aan de muur schroeven.

Lijkt me 't handigst.

Succes!!

Schroeven/spijkers met een ring bij de kop

Volgens mij ben je dan de werking van je isolatie weer kwijt....

een dikke hele harde geschilderde muur...

wil idd de werking van de platen zo optimaal houden...

die dotten montage kit lijken me wel wat

pas heel erg op misvattingen over geluidisolatieplaten (warmteisolatieplaten)

geluidisolatie krijg je niet van een paar schuimplaten.
de manier van ophangen is dan ook niet van invloed op je isolatie.
je hebt waarschijnlijk geen geluidisoltieplaten maar geluidabsorbtieplaten, deze laten het geluid prima door en zorgen voor een andere akoestiek in de ruimte door refleties te verminderen.

(geluidabsorbtieplaten kunnen goed toegepast worden bij geluidisoaltie als bijvoorbeeld spouwabsorbtie)

Origineel geplaatst door pal
een dikke hele harde geschilderde muur...

wil idd de werking van de platen zo optimaal houden...

die dotten montage kit lijken me wel wat

Ik heb ze in mijn zangcabine gewoon met siliconenkit ertegenaan geplakt ( ook tegen gewone muren zeg maar..),
dat vreet in ieder geval het schuim niet aan en zit al een jaar of 8 prima op z'n plekkie..
Kan ook makkelijk weer los, het is maar een idee..

mzzlz,

Beep

Back