Gratis Eminent 310 (Amsterdam)

wesko

Artificial sounds R real
Ik kreeg een mail van een onbekende met de volgende info (mail mij niet, dit is alles wat ik weet):

Deze Eminent 310 staat in Amsterdam, op 4 hoog achter. De eigenaar hoeft er niets voor te hebben. Natuurlijk zal het wel wat moeite en geld kosten om hem uit de woning en naar beneden getakeld en vervoerd te krijgen. Maar ik heb een (andere) vriend van mij die een piano bezit, al twee keer geholpen met verhuizen en we hebben beide keren een professioneel verhuisbedijf ingehuurd dat ook pianovervoer doet. Ze kwamen met een paar sterke mannen en de nodige elektrische takel-apparatuur. Het was een zware piano, dat moet je niet even met een paar vriendjes en een touw en blok proberen te doen! Dat geldt ook voor deze Eminent 310 die zo'n 500 kilo [volgens mij 60 kg, Wesko.] weegt. De eigenaar heeft een erg kleine woning, vandaar dat hij er afstand van wil doen. Wanneer iemand serieus interesse heeft, kan hij mij emailen via kion@prettel.nl . Ik heb even in de Gouden Gids gekeken en zag dat het genoemde verhuisbedrijf ("gespecialeerd in ... en pianovervoer") er nog in staan. Dus die zouden gebeld kunnen worden voor een prijsopgaaf. Ik vond ze destijds wel betaalbaar.

Ik hoop wel dat als er iemand belangstelling heeft, het die persoon om het hele instrument gaat, niet om hem te slopen voor een aantal onderdelen...!

Bye
Kion

PS noot van Wesko: met 2 man kun je hem de trap op en aftillen (qua gewicht, dus als het past), heb ik ook gedaan en ben geen krachtpatser

Inderdaad, zoals Wesko schrijft... iets van 60 kilo, makkelijk te tillen met 2 à 3 man.
Als je op zoek bent naar het geluid van de échte Solina Strings, is dit zeker een aanrader!

Laatst gewijzigd:
weee maak je dat weer mee.. een Eminent310 voor nop in Amsterdam.. HAD ie nu hier in Bergen op Zoom gestaan had ik hem al gehaald.. :( blijft mooi geluid geven da orgel

een paar maanden geleden heb ik mijn 310 theathre unique ook gratis weggedaan omdat ik ging verhuizen naar een kleinere woning. die moest ook de trap af, dat was een helse klus met 2 man! daar kan een mede-forumlid uit nijmegen nog wel over meepraten:D

maar die sound is geweldig, als ik ooit weer de plaats ervoor heb...

Ze worden schaarser... mocht iemand gaan mailen, zet hier dan effe neer dat je hem gaat halen, dan kan er een slotje op.

Stoffige Eminent 310

Stoffige Eminent 310

Ik ben wezen kijken in Amsterdam. Het orgel verkeerd idd in slechte staat, dat wil zeggen dat de meeste regelaars (drukknoppen, registerknoppen en potmeters) amper reageren. Ook de bassen en het toetsenbord haperen en het zwelpedaal regaeert niet. Niet verwonderlijk trouwens want er is veel gerookt in die ruimte. De strings doen het in ieder geval wel wat me onmiddellijk kippevel bezorgde, wat een sound!

Gezien de schaarste van het orgel (ik kom ze de laatste tijd niet meer tegen) denk ik toch maar dat ik een gokje waag door 'm op te halen en aan de schoonmaak ga. Als ik de berichten op dit forum zo lees dan moet je met schoonmaken een heel eind komen. Wat zouden volgens jullie de onderdelen zijn die echt moeten worden vervangen?

Mochten en trouwens enthousiaste Amsterdamse forumleden zijn die wat hulp willen bieden dan graag!

Ik heb de bassen en andere contacten gewoon wat opgeschuurd, werkt nog steeds prima. ZEKER ophalen, kan altijd nog weg (en dan na 5 jaar denken: STOOOOOOOMMMMMM!!!!).

Hij is altijd te maken, de componenten zijn allemaal nog te krijgen, dan wel vervanging. En schema's zijn ook voorhanden.

Succes!

Ik heb firma de Bruyn gebeld en kreeg te horen gekregen dat een poetsbeurt het orgel weer in prima staat zal brengen. Opvallend is dat -in tegenstelling tot andere berichten op dit forum- contactspray een prima middel is om e.e.a. schoon te krijgen; met name de drukknoppen en de potmeters. De registerknoppen en de pedalen kunnen licht worden opgeschuurd. Het toetsenbord is een ander verhaal; met de soldeerbout de veertjes een slag draaien om zo weer een schoon contact te krijgen. Van het zwelpedaal is vermoedelijk het lampje kapot...

Hoe dan ook, de mouwen opstropen dus :okdan:

BTW een ontzettend sympathieke man die mijnheer de Bruyn; had alle tijd voor uitleg :mega:

Opvallend is dat -in tegenstelling tot andere berichten op dit forum- contactspray een prima middel is om e.e.a. schoon te krijgen; met name de drukknoppen en de potmeters.

dat klopt op zich ook wel alleen maak je het probleem OP DE LANGERE DUUR alleen maar erger daarmee. al het vuil dat je op die manier wegtovert heeft de neiging zich elders op te hopen.

En sommige contact sprays kunnen ook nog eens de koolstof banen van je potmeters aanvreten
en die pots zijn niet altijd zo eenvoudig te vervangen als je zou verwachten

Origineel geplaatst door jgeers01
Thanks! PB onderweg!

BOFKONT

:D

En dat nog het algemene antwoord op alle "contact"-advertenties:

GEBRUIK ALLEEN CONTACTSPRAY ALS JE HET INSTRUMENT VERKOOPT AAN IEMAND WAAR JE EEN HEKEL AAN HEBT

of als je glijmiddel op is, 't is tenslotte contactspray...

Hee dat ding is een "theater" en de kleur tussen de registers lijkt anders. Enig idee wat dat voor verschil is?

Origineel geplaatst door wesko
Hee dat ding is een "theater" en de kleur tussen de registers lijkt anders. Enig idee wat dat voor verschil is?

Ja, dat viel mij ook al op. Het is volgens mij alleen geen theater verise. Ik weet wel dat alleen de latere 'standaard 310 Unique' versies werden voorzien van een ritmedoos...

Ik hoop dat het lukt:engel:

Die ritmedoos is behoorlijk uniek en erg Jarrisch. Hij klinkt zo vreselijk fout (en kraakt, pas op bij aanraken connector).

Hij is echt er tegenaan geplakt als extra (heb jij geen ritmebox?? dat is reuze-in tegenwoordig!).

Héé wat typisch, de ritmedoos zit bij mij gewoon ingebouwd boven de registers. De 'aanplakversie' zoals hier afgebeeld heb ik nog nóóit gezien! De aangeboden 310 is in ieder geval níet de Theater versie, maar de gewone versie...
... en ziet er verder zo netjes uit, dat ik meteen zou toehappen!

Een Minipops 7 wil ik zelf ook nog wel een keer... maar die gaan tegenwoordig voor absurde bedragen weg!
(250 euro, heb ik wel eens gezien op Ebay! :stupid )

Back