Gratis Eminent 310 (Amsterdam)

Uh, da's een mp3'tje van mij, toch?
Zoals ik al eens eerder heb verklapt is dit een Eminent, opgenomen in stereo in het (gratis) pakket Tracktion.
De phaser is een standaard plugin uit dit pakket, en die vind ik persoonlijk de beste smallstone kloon die er bestaat.
Voordeel: het originele stereo signaal blijft inderdaad helemaal stereo, omdat het plugin effect dus óók stereo is! :)

De uitgang van het orgel moet je gewoon aan de voorkant pakken (koptelefoon uitgang), en dan via een koptelefoon -> dual jack adapter kabel (gewoon te koop in de winkel) maak je er een fijne stereo uitgang van. Problem solved.
Als ik jou was zou ik verder uitkijken met die pluggen op de achterkant, die zijn nogal 'custom' in de zin dat er op die pinnen van alles kan staan, van geluid tot stroom. Kortom: koptelefoon is all you need... ;)

Het was mij niet helemaal duidelijk van wie hij was, ik had de indruk dat hij van een of andere site geplukt was ofzo :)
Bedankt voor de uitleg verder, ik begin haast te twijfelen of ik nog wel een smallstone moet kopen! (Aan de andere kant tracktion serials zijn niet meer gratis nu merk ik)
Enig idee wat betreft de ingangen kwestie(s)?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door jgeers01
Het eind van deze thread komt dichterbij: "als 'ie niet wordt gehaald wordt 'ie gesloopt"

Ik werd vandaag nog een laatste keer gebeld door de eigenaar. Over 2 a 3 weken is het orgel zowiezo niet meer en daarom zal ik binnenkort met schroevendraaien en kniptang e.e.a. gaan verwijderen.

Mijn plan is om in de week van 18 april (op een avond) naar Amsterdam te gaan. Zoals ik al eerder postte lijkt het me aardig dat we met een aantal liefhebbers de belangrijkste onderdelen -verspreid- op voorraad hebben. Zo kunnen we mekaar de jaren door helpen!

Heb je ook interesse? Mail me dan even.

.... en wie krijgt de chorus BBD's? ;)

Need I say more...

Attachments

• eminent-op-voorraad.jpg
    eminent-op-voorraad.jpg
    48,6 KB · Bekeken: 79
Voordat de kniptang er in ging heb ik het orgel nog uitgebreid geprobeerd. Het enige dat nog enigszins werkte waren een paar toetsen via het string-ensemble. Voor de rest deed niks het meer. De contacten waren eerder verrot dan verroest... Verbijsterd was ik over het feit dat ik aan de binnenkant overal muizekeutels aantrof. Zelfs onder het toetsenbord!

Hoe dan ook, ik heb een aardige voorraad aan reserve materiaal (zelfs een oktaaf aan toetsen). Het meest blij ben ik eigenlijk nog met het schema. Die zat netjes opgevouwen aan de binnenkant van het orgel welke in geen 30 jaar het licht had gezien.

Attachments

• eminent_leeg.jpg
    eminent_leeg.jpg
    46,9 KB · Bekeken: 74
... ik neem aan dat je het BBD chorus board niet vergeten bent? ;)

Iemand nog interesse in een 310 Theatre?

Hij staat bij me in de garage en ik heb geen zin om hem naar boven te slepen. Af te halen in Venlo in ruil voor een fles Glenlivet:)

Zie ook deze thread

Origineel geplaatst door Hanz
... ik neem aan dat je het BBD chorus board niet vergeten bent? ;)

Hier zit het zo'n beetje allemaal op: voeding, versterker, oscillators, orbitone en strings (of bedoel je wat anders?):

Attachments

• eminent_electronica.jpg
    eminent_electronica.jpg
    76,2 KB · Bekeken: 77
Ik heb een post verwijderd vanwege wat onjuistheden :o:

De beroemde string-sound wordt opgewekt door 3 string printjes gekoppeld aan 3 modulatie printjes (zie rechterzijde van eerder gestuurde foto). Het opvallende is dat de string printjes verschillen in slechts 1 onderdeel (weerstand) t.o.v. de modulatie printjes. Alle prints zijn voorzien van een zogenaamde emmertjes-geheugenchip die een vertraging in het signaal aanbrengt. In mijn orgel zijn dat chips van het type ORB 33 J10, terwijl ik uit de gesloopte variant ook een type TCA 350Y aantref (op 1 van de 6 prints). :confused:

Resumé:
Ik vermoed dat de TCA een vervangende maar tegelijk ruisigere chip is en dat verklaart misschien weer Jarre's noise-verwarring uit deze thread.

Doe de test in je eigen orgel, het verschil is eenvoudig te zien (en wellicht te horen):
ORB - rond en metalen behuizing
TCA - zwart blokje met 2 pinnen omhoog

:kroon:

Back