Behringer TD-3 (TB-303 clone)

Amazona heeft NAMM in haar bol en denkt dat ze in een korte video met Robert Winterhoff een nieuwe verrassing van Behringer hebben ontdekt: een 303! Daar achter in het hoekje, naast de RD-909.

"Daneben steht ein bisher unbekanntes graues Instrument. Macht Uli Behringer da weiter, wo er 2018 aufhörte, kann dieses ein analoger Klon des legendären Roland TB-303 Bassline Synthesizers sein mit erweiterten Funktionen. Wir denken ja, denn wir 1 und 1 zusammenzählt, kommt unweigerlich darauf, dass dem berühmten Trio in der Behringer-Palette noch ein Mitglied fehlt."

https://www.amazona.de/top-news-behr...g-synthesizer/
behringer-303-730x382 (1).jpeg - Click image for larger version  Name:	behringer-303-730x382 (1).jpeg Views:	1 Size:	29,1 KB ID:	3664023

Last edited by a moderator:
15 k voor een design dat al jaren bestaat,.. en die zwarte afbeelding met murdered out erop is helemaal niet van devilfish,.. want hij geeft als commentaar dat hij dat er nooit op zou zetten.
Uli vraagt of ze willen samen werken,.. en meneer fish wil een mooi product maken en er geld aan verdienen,.. Uli ook, maar heeft hier andere zienswijze op, dus hier gaat het mis.

Een groot bedrijf heeft andere visies en prioriteiten dan een klein bedrijf,.. dus ik zeg op naar een volgende samenwerking :mega:

in het kort: hij krijgt 15K voor een design wat uli ook zo had kunnen rippen (want geen patent)

Dat het legaal kan worden geripped betekent niet dat het een nette of morele zet is. De 15k is trouwens niet enkel voor het ontwerp (Voor een product wat zijn eigen bedrijf buiten spel zet), maar ook voor alle hulp die van hem verwacht word met het ontwerp, zijn aanprijzing voor het product en het gebruik van zijn bedrijfsnaam. 15k is echt peanuts voor wat er gevraagd word en ronduit schandalig vergeleken met de inkomsten / schaal waar het hier over gaat.

Waar meneer devilfish niet aan denkt is dat zijn naam nu gepromoot word omdat hij iets moois bedacht heeft,.. wat hem veel meer werk en geld had kunnen opleveren.

Ja, net als al die mensen die artiesten om gratis werk vragen omdat het goed is vanwege alle aandacht die het oplevert.. Het product concurreert direct met zijn eigen product, de enige reden waardoor je je hoofd nog boven water zou kunnen houden is royalties, niet een vast (karig) bedrag.

bovendien hij krijgt dat geld voor iets wat die allang gedaan heeft,

Er word een bedrag aangeboden voor zijn inzet, zijn ontwerp, zijn promotie en zijn bedrijfsnaam. Onzin dus.

dat devilfish in 1 keer geld ruikt omdat Uli wat van hem wil is leuk bedacht,

Het is hier uiteraard Uli die geld ruikt omdat hij een TB303 rip-off uitbrengt en daar ook maar gelijk mod-rip-offs bij wilt maken. Devil Fish is nog steeds een runnende zaak.

maar het is al een aanpassing op een bestaand product.

En so what? Er bestaan duizenden zaken die aanpassingen maken aan bestaande producten, dat doet verder aan niks af.

Hij had beter een devilfish editie kunnen proberen te regelen, zodat zijn naam wat bekender zou worden, had hem veel meer opgeleverd dan die 15K.

Iedereen die een TB303 heeft kent Devil Fish, meer aandacht heb je niet nodig. Gaat om een niche zaak met een specifiek publiek. Dus voor de aandacht moet je jezelf maar laten naaien?
Verrast me echt hoe vaak op fora het gedrag van een kapitalistische zak als Uli word goedgekeurd terwijl hij over iedereens rug aan het wandelen is om maar zo veel mogelijk geld te verdienen. Dat het wettelijk zou mogen of dat er geen patent is boeit niet, je mag zoveel volgens de wet dat je nooit zou doen omdat je (hopelijk) een beetje degelijk mens bent. Alles om maar zo goedkoop mogelijk je speelgoed te krijgen.

Laatst gewijzigd:
Uli heeft vast ook zo’n 15K aan Roland aangeboden in ruil voor wat bescheiden hulp?

15 k voor een design dat al jaren bestaat,.. en die zwarte afbeelding met murdered out erop is helemaal niet van devilfish,.. want hij geeft als commentaar dat hij dat er nooit op zou zetten.
Uli vraagt of ze willen samen werken,.. en meneer fish wil een mooi product maken en er geld aan verdienen,.. Uli ook, maar heeft hier andere zienswijze op, dus hier gaat het mis.

Een groot bedrijf heeft andere visies en prioriteiten dan een klein bedrijf,.. dus ik zeg op naar een volgende samenwerking :mega:

Als jij een paar jaar de tijd neemt om mods te ontwikkelen voor een Deepmind 12, daar een zaakje in begint en je brood uit verdient... En ik dan naar je toe kom en zegt "Leuk, ga ik ook doen, maar dan goedkoper, mag ik voor een karig bedrag jouw hulp en naam gebruiken?" ben ik toch gewoon een zak? Dat kun je toch geen samen werken noemen? Een groot bedrijf heeft doorgaans inderdaad andere visies: Zo veel mogelijk winst ten koste van alles waar je nog maar net mee weg komt. Niet iets wat het aanprijzen waard is.

Denk dat een ander topic voor dit beter is,.... want ik krijg al kriebels bij dit soort berichten..
(iedereen heeft hier zo zijn eigen meningen over,..

in het kort: hij krijgt 15K voor een design wat uli ook zo had kunnen rippen (want geen patent)
Waar meneer devilfish niet aan denkt is dat zijn naam nu gepromoot word omdat hij iets moois bedacht heeft,.. wat hem veel meer werk en geld had kunnen opleveren.

bovendien hij krijgt dat geld voor iets wat die allang gedaan heeft, dat devilfish in 1 keer geld ruikt omdat Uli wat van hem wil is leuk bedacht, maar het is al een aanpassing op een bestaand product.
Hij had beter een devilfish editie kunnen proberen te regelen, zodat zijn naam wat bekender zou worden, had hem veel meer opgeleverd dan die 15K.

Maar ook dit is weer puur giswerk.. :beard:

Je hebt niet goed gelezen, of begrijp het niet goed.

Die 15k is vooral om die naam te gebruiken 'Devil Fish' ,dan was het een officiele 'Devil Fish' editie geweest en dat is zuiver commercieel veel meer waard VS geen 'Devil Fish' op geplakt staat..maakt niet uit of de electronica idem is

De bedoeling was dan ook om het onbeperkt te kunnen gebruiken zoals vermeld staat.

Dat is veel meer waard als 15k..

Hij zou erg bekend zijn dan maar Uli loopt letterlijk met al de winst weg,totaal zinloos dus,kan hij beter zijn naam houden anders kan hij dat zelfs ook niet meer uitbuiten.

Dit gezegd zijnde als die modded TD-3 uitkomt koop ik hem met zekerheid.

Ik snap jullie comments, en zoals ik zei, ieder heeft zijn visie hierop,..

Veel vinden uli een geldwolf, maar hij is de enige die promoot dat hij het beschikbaar wil maken voor iedereen!

ik heb geen zin om business wise hier dingen te melden, want daar denkt iedereen ook weer anders over.

en de huidige economie is toch een wassen neus,..
met het jaar omzet van 1 bedrijf , kun je complete landen mee verder helpen.

en als mensen problemen met mekaar hebben, laat ze het lekker samen oplossen, of vervolg gewoon je eigen weg!

ben wel weer klaar met uli verdedigen, hij doet het nu zelf maar weer :D

Veel vinden uli een geldwolf, maar hij is de enige die promoot dat hij het beschikbaar wil maken voor iedereen!

Wat is dit nou weer voor een argument? Dat hij promoot dat hij het beschikbaar wil maken voor iedereen is puur marketing. Hij is echt niet de grote weldoener. Zie maar hoe hij werk van mensen zoals die DF gast gewoon ript. Verder eens met Derp.

En dan egres, jij bent ook lekker bezig. Vrijwel altijd alles afkraken wat kleine bedrijfjes maken omdat het ontwerp niet naar je zin is maar zo'n wangedrocht van Behringer omarmen omdat het goedkoop is.

Dat het legaal kan worden geripped betekent niet dat het een nette of morele zet is. De 15k is trouwens niet enkel voor het ontwerp (Voor een product wat zijn eigen bedrijf buiten spel zet), maar ook voor alle hulp die van hem verwacht word met het ontwerp, zijn aanprijzing voor het product en het gebruik van zijn bedrijfsnaam. 15k is echt peanuts voor wat er gevraagd word en ronduit schandalig vergeleken met de inkomsten / schaal waar het hier over gaat.

Ja, net als al die mensen die artiesten om gratis werk vragen omdat het goed is vanwege alle aandacht die het oplevert.. Het product concurreert direct met zijn eigen product, de enige reden waardoor je je hoofd nog boven water zou kunnen houden is royalties, niet een vast (karig) bedrag.

Er word een bedrag aangeboden voor zijn inzet, zijn ontwerp, zijn promotie en zijn bedrijfsnaam. Onzin dus.

Het is hier uiteraard Uli die geld ruikt omdat hij een TB303 rip-off uitbrengt en daar ook maar gelijk mod-rip-offs bij wilt maken. Devil Fish is nog steeds een runnende zaak.

En so what? Er bestaan duizenden zaken die aanpassingen maken aan bestaande producten, dat doet verder aan niks af.

Iedereen die een TB303 heeft kent Devil Fish, meer aandacht heb je niet nodig. Gaat om een niche zaak met een specifiek publiek. Dus voor de aandacht moet je jezelf maar laten naaien?
Verrast me echt hoe vaak op fora het gedrag van een kapitalistische zak als Uli word goedgekeurd terwijl hij over iedereens rug aan het wandelen is om maar zo veel mogelijk geld te verdienen. Dat het wettelijk zou mogen of dat er geen patent is boeit niet, je mag zoveel volgens de wet dat je nooit zou doen omdat je (hopelijk) een beetje degelijk mens bent. Alles om maar zo goedkoop mogelijk je speelgoed te krijgen.

Vind het toch mooi om te zien dat jij het een kapitalistische zak vind, en dat ik het een prima gozer vind !!

En beide hebben we het zonder ook maar ooit de beste man gesproken te hebben een mening hierover!!

(jij vind dat fish geen baat heeft bij promotie door behringer?! kijk naar een Richard devine, die kleine eurorack makers "support", zo gauw hij ermee speelt, gaan direct allerlei mensen in standby modus om zo een ding te kopen.
Als behringer een "modder" als fish op hun clone synth zet, gaan er veel meer ogen richting devilfish en wat hun doen!,,,, wat ik dan nog veel debieler vind is dat een gast als devine zijn speeltjes gratis toegestuurd krijgt voor wat promotie,.. Uli bied in elk geval nog wat geld :engel: )

Wat is dit nou weer voor een argument? Dat hij promoot dat hij het beschikbaar wil maken voor iedereen is puur marketing. Hij is echt niet de grote weldoener. Zie maar hoe hij werk van mensen zoals die DF gast gewoon ript. Verder eens met Derp.

En dan egres, jij bent ook lekker bezig. Vrijwel altijd alles afkraken wat kleine bedrijfjes maken omdat het ontwerp niet naar je zin is maar zo'n wangedrocht van Behringer omarmen omdat het goedkoop is.

ja en voetballers hebben een doorsnee salaris,.. kan ik ook niks aan veranderen ;)

en waarom vind jij hem geen weldoener?! omdat hij "steelt"van andere mensen ?!

Business wise doet hij het prima, en als ik me al druk wil maken om mensen met veel geld, kijk ik wel naar voetballers of andere mensen die veel te veel geld verdienen met wat ze doen. :mega:

(een "grote" naam hebben levert geld op, en niet alleen voor degenen met een grote naam, mijn hekel aan voetballers die veel geld verdienen word weer tegen gesproken doordat men zegt dat hun dat geld ook weer verdienen door neven verkopen en dergelijke,.... maar dat wil weer niet zeggen dat ik het normaal vind dat iemand die tegen een bal aan trapt 50 miljoen bij mekaar sprokkelt en dat iemand die voor invaliden of ouderen zorgt iets meer dan een minimum loon heeft ,.. dat zou andersom moeten zijn!!!!!:okdan:

Laatst gewijzigd:
Het is vrij simpel: Behringer maakt gebruik van de DF mod, gaat zelfs met hun naam aan de haal, dan is het logisch dat die ook een percentage verdienen. Het eenmalig afkopen met 15K is niet zo netjes. De "promotie" die DF hierdoor krijgt is minimaal want hij kan niet concurreren met de prijzen van massaproductie. Kortom, Uli de "liefhebber" concurreert hem de markt uit.

Laatst gewijzigd:
Ok, geen andere thread dan maar :D

#behringerbashing.

Vind het toch mooi om te zien dat jij het een kapitalistische zak vind, en dat ik het een prima gozer vind !!
En beide hebben we het zonder ook maar ooit de beste man gesproken te hebben een mening hierover!!

Het is maar wat je mooi vind, ik vind het zorgelijk dat mensen als Uli en ander soortgelijke CEOs zulke positieve indrukken achter laten, al helemaal met zulke opmerkingen als "Het goedkoop beschikbaar willen maken voor anderen", dat is toch vrij naïef.
Heb overigens ook geen gesprek met iemand nodig om een mening over diens acties te hebben.

(jij vind dat fish geen baat heeft bij promotie door behringer?! kijk naar een Richard devine, die kleine eurorack makers "support", zo gauw hij ermee speelt, gaan direct allerlei mensen in standby modus om zo een ding te kopen.
Als behringer een "modder" als fish op hun clone synth zet, gaan er veel meer ogen richting devilfish en wat hun doen!,,,, wat ik dan nog veel debieler vind is dat een gast als devine zijn speeltjes gratis toegestuurd krijgt voor wat promotie,.. Uli bied in elk geval nog wat geld :engel: )

Niet te vergelijken uiteraard. Iemand die promotie maakt voor een product door het er over te hebben is niet hetzelfde als dat product namaken en goedkoop op de markt brengen. Als Richard die kleine eurorack makers een karig bedragje overmaakt voor hun ontwerp, naam en kennis en het vervolgens op de markt brengt voor de helft minder zou dat vergelijkbaar zijn en ben ik benieuwd of je er nog zo positief over praat. Robin staat bekend om een enkel product: De gemodde TB303. Heeft helemaal niks aan die aandacht als zijn ontwerp voor een pikkie te koop is en hij daar geen zak aan verdient.

Overigens: Niks debiels aan het feit dat Richard eurorack modules gratis krijgt opgestuurd, iedereen weet maar al te goed hoe belangrijk promotie zoals dat is geworden tegenwoordig, het kost je niks (Op een enkel exemplaar na) en je krijgt promotie met een waarde die je anders nooit zou kunnen betalen. Hetzelfde geld voor de grote zaken en YouTubers als LoopOp e.d., zullen weinig negatiefs te zeggen hebben om hun relatie in stand te houden en echte reviews verdwijnen hier mee.

ja en voetballers hebben een doorsnee salaris,.. kan ik ook niks aan veranderen ;)

Wat dat ergens mee te maken heeft moet je misschien even uitleggen, want ik volg het niet.

en waarom vind jij hem geen weldoener?! omdat hij "steelt"van andere mensen ?!

Niemand die een miljoenen bedrijf runt is een weldoener. Ja, bijvoorbeeld omdat hij ontwerpen jat van anderen, of b.v. armzalig loon aanbied aan mensen die extreem lange werkweken aan de lopende band zijn synthjes in elkaar moeten steken om het maar zo goedkoop mogelijk te krijgen. Dat het voor jou goedkoop is gaat ten koste van de levens van vele andere mensen voor je, dat mag je negeren en is ook lastig om omheen te leven, maar om zo iemand een weldoener te noemen is erg naïef.

(een "grote" naam hebben levert geld op, en niet alleen voor degenen met een grote naam, mijn hekel aan voetballers die veel geld verdienen word weer tegen gesproken doordat men zegt dat hun dat geld ook weer verdienen door neven verkopen en dergelijke,.... maar dat wil weer niet zeggen dat ik het normaal vind dat iemand die tegen een bal aan trapt 50 miljoen bij mekaar sprokkelt en dat iemand die voor invaliden of ouderen zorgt iets meer dan een minimum loon heeft ,.. dat zou andersom moeten zijn!!!!!:okdan:

Dat geld word dubbel en dwars terugverdient door de clubs die daar voor betalen, anders zouden ze het ook nooit uitgeven. Zou zo'n club zo veel moeten verdienen i.p.v. dat het geld beter besteed zou kunnen worden aan mensen die nauwelijks rondkomen met minimumloon? Zeker, ben ik helemaal met je eens. Maar dat geld net zo hard, als niet harder, voor een man als Uli. Waarom je jezelf goedpraat wat hij doet maar zo kwaad kan worden over een enkele voetballer begrijp ik voor geen meter.

Alles van kleine bedrijfjes,welke zijn al die kleine bedrijfjes dan?

Ik heb Behringer meer liggen afkraken dan eender wie anders,in andere draden :)

Het meeste commentaar is altijd dat Uli een geldwolf is,.... en omdat ik vind dat voetballers geldwolven zijn, haal ik dat aan.

maar ik hap weer veel te snel,.. ik stop met de Uli discussie,.. want de een vind dit en een ander dat, en er komt maar weinig positiefs uit deze discussie en negativiteit probeer ik te vermijden :mega:

En toch vind ik dat er een apart topic voor negatieve behringer mensen moet zijn, want elk topic gebeurt dit weer 8o

Bericht door een moderator:
Voordat het topic weer alleen over de ethiek (of het gebrek daaraan) van Behringer gaat: graag weer OT over de synth zelf.

Het meeste commentaar is altijd dat Uli een geldwolf is,.... en omdat ik vind dat voetballers geldwolven zijn, haal ik dat aan.

maar ik hap weer veel te snel,.. ik stop met de Uli discussie,.. want de een vind dit en een ander dat, en er komt maar weinig positiefs uit deze discussie en negativiteit probeer ik te vermijden :mega:

En toch vind ik dat er een apart topic voor negatieve behringer mensen moet zijn, want elk topic gebeurt dit weer 8o

Dan ook maar een apart topic met alle naïeve lovende commentaren over Behringer waar niemand op mag reageren? 8o
Je mag het een mening noemen, maar dat Uli een geldwolf is gewoon een feit. Elke actie die hij onderneemt gaat om (nog) meer winst binnen halen, of je het er nou mee eens bent met wat hij doet of niet, dat is nou eenmaal het geval. Voetballers jatten in ieder geval niet iemand anders z'n werk en onderbetalen hun werknemers in armzalige omstandigheden tenminste niet om geld te verdienen. :mega:

EDIT; Nevermind, zag de post van hierboven niet toen ik dit typte. Dan maar enkel lovende berichtjes.

Back