Behringer TD-3 (TB-303 clone)

Amazona heeft NAMM in haar bol en denkt dat ze in een korte video met Robert Winterhoff een nieuwe verrassing van Behringer hebben ontdekt: een 303! Daar achter in het hoekje, naast de RD-909.

"Daneben steht ein bisher unbekanntes graues Instrument. Macht Uli Behringer da weiter, wo er 2018 aufhörte, kann dieses ein analoger Klon des legendären Roland TB-303 Bassline Synthesizers sein mit erweiterten Funktionen. Wir denken ja, denn wir 1 und 1 zusammenzählt, kommt unweigerlich darauf, dass dem berühmten Trio in der Behringer-Palette noch ein Mitglied fehlt."

https://www.amazona.de/top-news-behr...g-synthesizer/
behringer-303-730x382 (1).jpeg - Click image for larger version  Name:	behringer-303-730x382 (1).jpeg Views:	1 Size:	29,1 KB ID:	3664023

Last edited by a moderator:
Ja maar vergeet cubase en daw check, loopt een kick van de TR8S gelijk in sync met de TD-3 dat is wat je wil weten,dat moet je toch perfect horen?

Als ik de TD-3 als slave met midi sync laat lopen met de TR-8S en ik neem vervolgens alleen de audio op in Cubase (zonder midi via Cubase te laten lopen!). Dan zie je in de wav dat hij net niet helemaal strak loopt. Het irritante is dat er geen regelmaat in zit. Een toon die in de eerste maat gelijk loopt kan bij hetzelfde patroon in de de tweede of derde maat net niet helemaal erop zitten etc. Bij hele simpele partijen hoeft dat niet storend te zijn, maar bij partijen met veel syncopen etc. klinkt het dan net niet lekker en onrustig.

Misschien dat toch iemand het even checken in Cubase of andere DAW, ook via midi. Ik wil gewoon even bevestigd zien dat het niet aan mijn exemplaar ligt en of het een firmware probleem is. Dan kan ik het eventueel bij Behringer melden.

Als ik de TD-3 als slave met midi sync laat lopen met de TR-8S en ik neem vervolgens alleen de audio op in Cubase (zonder midi via Cubase te laten lopen!). Dan zie je in de wav dat hij net niet helemaal strak loopt. Het irritante is dat er geen regelmaat in zit. Een toon die in de eerste maat gelijk loopt kan bij hetzelfde patroon in de de tweede of derde maat net niet helemaal erop zitten etc. Bij hele simpele partijen hoeft dat niet storend te zijn, maar bij partijen met veel syncopen etc. klinkt het dan net niet lekker en onrustig.

ok

Je hebt geen andere master hardware toetel met midi sync out neem ik aan?

Misschien dat toch iemand het even checken in Cubase of andere DAW, ook via midi. Ik wil gewoon even bevestigd zien dat het niet aan mijn exemplaar ligt en of het een firmware probleem is. Dan kan ik het eventueel bij Behringer melden.

Is dit niet "gewoon" een "latency-probleem"? (Oh nee, in bovenstaand voorbeeld sync je niet met Cubase)

Kan het zijn dat je ergens een "swing/shuffle" aan hebt staan?

Loopt het wel strak als de TD-3 "master" is?

Last edited by a moderator:
Is dit niet "gewoon" een "latency-probleem"? (Oh nee, in bovenstaand voorbeeld sync je niet met Cubase)

Kan het zijn dat je ergens een "swing/shuffle" aan hebt staan?

Loopt het wel strak als de TD-3 "master" is?

geen shuffle aan staan. Ik wil de TD-3 niet als master omdat je met de TD-3 geen BPM getal kan zien.

Ik wil de TD-3 niet als master omdat je met de TD-3 geen BPM getal kan zien.

Dat kan ik mij voorstellen.
Maar om uit te sluiten of het sowieso "zwabbert" of alleen als die "slave" is.

Als ik er een had staan, had ik gehoor gegeven aan je verzoek.

is me ook onduidelijk,ik hoop geel zoals in de presentatievideo,heb er 1 besteld

Ik gok erop dat ie echt :) is. Net nog wat recente creaties ermee geluisterd (ziektebed, beeh) en ben toch wel onder de indruk. Eigenlijk lijkt drie me het mooist, twee gele en in het midden een zilveren...

:)=):)

Of een zwarte in het midden?

:):maffia::)

Ik heb even gekeken met opnames die ik een paar dagen terug gemaakt hebt. Deluge stuurt clock uit via midi en via een paar thru's komt ie bij de td-3 uit. De audio sporen opgenomen in Capture van presonus. Ik heb het spoor in een ableton track geladen (met hetzelfde bpm) en zie dat de td-3 langzaamaan een heel klein beetje in loopt. Maar niet de ene keer voor of de andere achter de lijn. Ik denk dat dit dus meer ligt aan een miniem verschil in bpm tussen de deluge en ableton. Om dat te checken heb ik ook de kick in ableton ingeladen en daarbij zie ik hetzelfde gebeuren. Zie screenshots. Moet wel even erbij zeggen dat de tb pas op 45 seconden erbij kwam, tweede screen ongeveer op 1,5 minuut en de derde ongeveer 3 minuten.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Click image for larger version  Name:	1.png Views:	0 Size:	240,0 KB ID:	3734214

Attachments

• 2.png
    2.png
    221,1 KB · Bekeken: 124
  • 1.png
    1.png
    240 KB · Bekeken: 121
Ik heb even gekeken met opnames die ik een paar dagen terug gemaakt hebt. Deluge stuurt clock uit via midi en via een paar thru's komt ie bij de td-3 uit. De audio sporen opgenomen in Capture van presonus. Ik heb het spoor in een ableton track geladen (met hetzelfde bpm) en zie dat de td-3 langzaamaan een heel klein beetje in loopt. Maar niet de ene keer voor of de andere achter de lijn. Ik denk dat dit dus meer ligt aan een miniem verschil in bpm tussen de deluge en ableton. Om dat te checken heb ik ook de kick in ableton ingeladen en daarbij zie ik hetzelfde gebeuren. Zie screenshots. Moet wel even erbij zeggen dat de tb pas op 45 seconden erbij kwam, tweede screen ongeveer op 1,5 minuut en de derde ongeveer 3 minuten.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Bedankt voor het checken! Heb je ook geprobeerd om de TD-3 als midi op te nemen via Ableton of andere DAW?

Is er al iemand die zijn TD-3 gemod heeft? Die jongens op GS zijn wel heel erg op dreef zeg. Wow! Laatste demo's klinken heel overtuigend.

Ik gok erop dat ie echt :) is. Net nog wat recente creaties ermee geluisterd (ziektebed, beeh) en ben toch wel onder de indruk. Eigenlijk lijkt drie me het mooist, twee gele en in het midden een zilveren...

:)=):)

Of een zwarte in het midden?

:):maffia::)

Ik heb veel zin om 4 gele te kopen en in een zwarte flight in te bouwen,1 sync,mixertje en psu inbouwen ook

Back