Behringer TD-3 (TB-303 clone)

Amazona heeft NAMM in haar bol en denkt dat ze in een korte video met Robert Winterhoff een nieuwe verrassing van Behringer hebben ontdekt: een 303! Daar achter in het hoekje, naast de RD-909.

"Daneben steht ein bisher unbekanntes graues Instrument. Macht Uli Behringer da weiter, wo er 2018 aufhörte, kann dieses ein analoger Klon des legendären Roland TB-303 Bassline Synthesizers sein mit erweiterten Funktionen. Wir denken ja, denn wir 1 und 1 zusammenzählt, kommt unweigerlich darauf, dass dem berühmten Trio in der Behringer-Palette noch ein Mitglied fehlt."

https://www.amazona.de/top-news-behr...g-synthesizer/
behringer-303-730x382 (1).jpeg - Click image for larger version  Name:	behringer-303-730x382 (1).jpeg Views:	1 Size:	29,1 KB ID:	3664023

Last edited by a moderator:
ik was eigenlijk heel tevree van de TB03 totdat ik hem door de dinsync VCF303 jaagde, holy cow, wat een verschil, was toch direct nog eens 33% erbij!

duurder dan wat? De prijs van de Behringer (en of en wanneer hij komt) is nog niet bekend...

Nou ja denk niet dat BH 300 euro gaat vragen en schat zo een 150e voor de BH303.
Maar ja je hebt gelijk at er nog geen prijs is.

Ik heb 4 Cyclones gehad en het geluk dat je moet hebben is dat er zijn die heel echt dicht tegen een TB-303 aan klinken en andere die echt slecht klinken.

Dat weet je maar pas als je er meerdere heb gehad natuurlijk.

Wat gaat niet lukken?

Jij had vorige keer gelijk met die behringer 808 dus eigenlijk moet ik niet op je reageren. :D

Maar nee. Een perfecte clone natuurlijk.

Al zal de gemiddelde gebruiker het allemaal wel prima vinden.

De 303 heeft iets magisch. Vooral als je hem niet als acid basslijn synth gebruikt.
de bruikbaarheid/waarde van een synth zit voor mij niet in het aantal mogelijkheden maar gewoon in zijn karakter en zweetspot.
Heb altijd een 303 willen hebben en als die 80% in de buurt komt en 150e kost :halleluja

Ook met acid is die te gek. Maar als bassliner ook top idd. Volle dikke luchtverplaatsing op elke noot met een randje ruis zoals bij die van mij. Heerlijk gruizig. Al zal dat ook komen omdat er los van de knoppen niks nog vervangen is.

Wat zouden ze bedoelen met de aangegeven +2?
Een 2e voice?
2 ingebouwde effecten?
Release tegelijk met de RD-9?
Of ...... ???

ok duidelijk! ik kan me het niet herinneren van de 808 trouwens...

Was ook niet zo belangrijk. Wel jammer want ik wil wel een goede 808 clone voor weinig. Misschien een v2?

Lekker basic gehouden en niet veel extra’s. Dat is een plus punt.

Een leuke delay erop was ook niet verkeerd geweest. Hopelijk bied de sequencer wel wat verbeteringen en uitbreiding. Meer dan 16 steps bijvoorbeeld en wat random opties etc.

jammer dat hij geen display heeft voor BPM bijvoorbeeld en sequencer programmering.

Jij had toch gewoon de echte?

Die is vervangen voor 2 VC303's van Luna Modular en 2 Autobot sequencers.
Soundwise nagenoeg gelijk, modulair breder in te zetten en de Autobot vind ik fijner werken dan de sequencer van de 303.
De Devilfish en semi modulaire MC202 heb ik nog wel.

Zouden ze de prijs onder de eur150 houden?
Ik heb liever dat de RD9 per direct leverbaar is....

Back