Behringer TD-3 (TB-303 clone)

Amazona heeft NAMM in haar bol en denkt dat ze in een korte video met Robert Winterhoff een nieuwe verrassing van Behringer hebben ontdekt: een 303! Daar achter in het hoekje, naast de RD-909.

"Daneben steht ein bisher unbekanntes graues Instrument. Macht Uli Behringer da weiter, wo er 2018 aufhörte, kann dieses ein analoger Klon des legendären Roland TB-303 Bassline Synthesizers sein mit erweiterten Funktionen. Wir denken ja, denn wir 1 und 1 zusammenzählt, kommt unweigerlich darauf, dass dem berühmten Trio in der Behringer-Palette noch ein Mitglied fehlt."

https://www.amazona.de/top-news-behr...g-synthesizer/
behringer-303-730x382 (1).jpeg - Click image for larger version  Name:	behringer-303-730x382 (1).jpeg Views:	1 Size:	29,1 KB ID:	3664023

Last edited by a moderator:
Wat een prijs, 150 euro.
ze blijven maar gaan die Behringer club.

fantastisch.

Ben echt reuze benieuwd naar hoe ie klinkt.

Mijn 150 euro is just a wild guess.... dus steek aub niet mijn huis in de fik als die duurder word :D

Er is toch geen prijs bekend?

Tja, dat valt dan idd weer even tegen.
Deden ze ook al met de 101. Eerst Rood en Blauw en later pas een grijs/zwarte.
De ongeduldigen, zoals ik, kopen het eerste wat uitkomt en kopen wellicht later de andere kleur er bij of wisselen hem in. Hierdoor verkopen ze uiteindelijk meer. Beetje flauw, maar zo zou het kunnen zijn. Of er komt geen zilvere uit ivm copyright?! Waarom dan wel die gelekte plaatjes van een zilvere versie gisteren (Gearnews)?

BTW, ik heb de rode 101 gekocht omdat ik hem heel graag wilde uitproberen en gek genoeg ben ik nu aan de kleur gewend en geeft het zelfs een beetje kleur in de studio.
Heb dus maar de blauwe TD-3 besteld. In het echt tonen de kleuren wel iets beter dan op de plaatjes vind ik.

Maar inderdaad, voor deze bedragen vind ik het allemaal moeilijk te weerstaan. Bij mij staat de Behringer teller nu al op 7 :erm:

Jeetje die kleur kan me echt niet boeien. Hoe die klinkt wel.
150 euro... oooh yeah
Als je slim bent wacht je geduldig en neem je de tijd om het geluid te beoordelen.
Tegen die tijd is de zilveren wellicht beschikbaar.

Bij mij staat de Bh teller op 3. een measurment mic, koptelefoon amp en een model D.
Mijn wishlist staat nut op 3. ( TD-3, pro-1, deepmind12D )...

Wordt mijn eerste Behringer, even mijn principes aan de kant! :)

:D je bedoelt dat je het niet erg vind dat die door hongerige kindjes in een sweatshop is in elkaar gezet? :D

Nee maar idd, is moelijk om die apparaten links te laten liggen. Klinken gewoon goed.

Dat ding heeft trouwens ook poly chain... 450 euro voor 3 voices OMG!

Wel jammer van dat blauw en rood (stonden ook even op de thomann site), zou dat zijn om Roland een klein beetje gerust te stellen qua 'klassiek design' ?
Toch heb ik liever een zilveren hoor :P

Als je bedenkt dat de beste 303 plugin (Audio Realism ABL3 Bass Line) 95 euro kost, is 150 euro een no-brainer. Mits 'ie een beetje klinkt natuurlijk. Maar dat lukt ze vast wel, want zo ingewikkeld zit zo'n 303 toch niet in elkaar?

Als je bedenkt dat de beste 303 plugin (Audio Realism ABL3 Bass Line) 95 euro kost, is 150 euro een no-brainer. Mits 'ie een beetje klinkt natuurlijk. Maar dat lukt ze vast wel, want zo ingewikkeld zit zo'n 303 toch niet in elkaar?

Nou blijkbaar toch wel, aangezien de meeste clonen en plugins het net niet zijn.

Back