Behringer TD-3 (TB-303 clone)

Amazona heeft NAMM in haar bol en denkt dat ze in een korte video met Robert Winterhoff een nieuwe verrassing van Behringer hebben ontdekt: een 303! Daar achter in het hoekje, naast de RD-909.

"Daneben steht ein bisher unbekanntes graues Instrument. Macht Uli Behringer da weiter, wo er 2018 aufhörte, kann dieses ein analoger Klon des legendären Roland TB-303 Bassline Synthesizers sein mit erweiterten Funktionen. Wir denken ja, denn wir 1 und 1 zusammenzählt, kommt unweigerlich darauf, dass dem berühmten Trio in der Behringer-Palette noch ein Mitglied fehlt."

https://www.amazona.de/top-news-behr...g-synthesizer/
behringer-303-730x382 (1).jpeg - Click image for larger version  Name:	behringer-303-730x382 (1).jpeg Views:	1 Size:	29,1 KB ID:	3664023

Last edited by a moderator:
Die RE-303 is een mooie clone. 1100 euro maar dan kan je wel zeggen identiek als ik het zo luister.

Dan heb jij overduidelijk een gehoorprobleem.

Aan 1k is keuze snel gemaakt, eerder een TD-3 of TT-303 dan hoor

Die RE-303 is een mooie clone. 1100 euro maar dan kan je wel zeggen identiek als ik het zo luister.

RE-303 is een replica met originele componenten. Handgebouw, vandaar het prijs verschil.

Er zijn al zoveel clone's, alleen deze Behringer is wel erg goedkoop. Leuk hebbe ding.

Als Roland een heruitgave maakt dan gaan ze er echt veel verkopen. Lijkt wel of ze het expres niet doen, dan kunnen ze nooit mee clone,s verkopen..

Kan inmiddels besteld worden (de zilveren) bij Thomann voor €151, levering verwacht 29/11. Hopelijk zijn zij accurater dan Bax :D in de four-way shootout op YouTube klinkt de Behringer het minst als de referentie 303, maar blijft prima overeind als squelchy pruttelbak. Ik ga ervoor :okdan:

Dit lijkt mij ook een net niet product, Loopop laat het al zien op Youtube.

je hebt gelijk. Ik heb nog eens geluisterd en het verschil is behoorlijk goed te horen. De originele 303 heeft veel meer 'wah'. Waar dat precies aan ligt weet ik niet, combinatie van filter en enveloppe misschien.

Als hij beter klinkt dan de TB-03 die ik nu heb ben ik al tevreden.

in de four-way shootout op YouTube klinkt de Behringer het minst als de referentie 303, maar blijft prima overeind als squelchy pruttelbak.

Daar sluit ik me helemaal bij aan! Die RE-303 lijkt het meest op het origineel, maar 1100,- voor zo’n beperkt apparaat, no way!
Voor 150,- kan je deze echt niet laten liggen nee. Trouwens wat loopop heeft laten zien zijn alleen de max settings, ben benieuwd of je met een beetje tweaken van de filter en envelope toch niet meer in de buurt van het origineel kan komen met tussenliggende geluiden.

je hebt gelijk. Ik heb nog eens geluisterd en het verschil is behoorlijk goed te horen. De originele 303 heeft veel meer 'wah'. Waar dat precies aan ligt weet ik niet, combinatie van filter en enveloppe misschien.

Als hij beter klinkt dan de TB-03 die ik nu heb ben ik al tevreden.

Idd minder squelch..,maar dat mist de RE-303 clone ook net zoals de anderen,meestal voor enkele belangrijke componenten zijn vervanging gebruikt.

RE-303 is een replica met originele componenten. Handgebouw, vandaar het prijs verschil.

RE-303 is ook gewoon een clone dus.

Ik heb ooit de grijze gehad en (helaas) weer verkocht voor de Acid op z'n hoogtepunt kwam dus die hoef ik niet meer maar die blauwe vind ik wel tof, een gouden lijkt me ook wel leuk trouwens.

Trouwens wat loopop heeft laten zien zijn alleen de max settings, ben benieuwd of je met een beetje tweaken van de filter en envelope toch niet meer in de buurt van het origineel kan komen met tussenliggende geluiden.

Dat zou best kunnen, ik had wel het idee dat het filter van de Behringer bijvoorbeeld verder open gaat dan de anderen. Ik vind het ook niet zo belangrijk dat het identiek klinkt, als het karakter er maar in zit. Tegen de tijd dat het door de distortion, delay en reverb molen heengetrokken is, is de nuance toch al verwoest :D

Kan inmiddels besteld worden (de zilveren) bij Thomann voor €151, levering verwacht 29/11. Hopelijk zijn zij accurater dan Bax :D in de four-way shootout op YouTube klinkt de Behringer het minst als de referentie 303, maar blijft prima overeind als squelchy pruttelbak. Ik ga ervoor :okdan:

Gelijk ook maar even een bestelling gedaan. :) Ik vind het eerlijk gezegd een groot voordeel als/dat de behringer anders klinkt: iets meer variatie.

De Behringer klinkt het minst naar de tb zoals ik al bevond. Maar omdat hij maar 150 is koopt men deze matige clown 8o) Man o man :?

Ik heb alleen nog maar een klein stukje op mijn telefoon gehoord maar valt me vooral op dat het filter van de TD-3 veel meer open gaat. Dat vind ik juist een voordeel. En logisch dat de envelope dan ook anders lijkt te klinken, maar voor een goeie vergelijking zou je de cutoff naar beneden bij moeten stellen.

Ik ben wel benieuwd naar een vergelijking tussen de TD-3 en de TB-03. Heb al wel gezien dat die TB-03 2e hands ineens een stuk goedkoper is en vind de midi control van parameters een groot voordeel, dus miss koop ik juist nu die wel :)

Inderdaad, ik kon het niet laten.
Die dozen stonden al in de originele foto, de vcs3 tekst op de doos en de bovenkantjes die er uitsteken is knipwerk met Windows-paint.

:D:D:)

Ja leuk, ik had al zo'n vermoeden!
Maar ik verwacht wel dat ie komt....

Ik zag dat clippie van loopop maar je kan 'm ook lekker sequencen op de pc in de software, da's handig.

Back