Behringer TD-3 (TB-303 clone)

Amazona heeft NAMM in haar bol en denkt dat ze in een korte video met Robert Winterhoff een nieuwe verrassing van Behringer hebben ontdekt: een 303! Daar achter in het hoekje, naast de RD-909.

"Daneben steht ein bisher unbekanntes graues Instrument. Macht Uli Behringer da weiter, wo er 2018 aufhörte, kann dieses ein analoger Klon des legendären Roland TB-303 Bassline Synthesizers sein mit erweiterten Funktionen. Wir denken ja, denn wir 1 und 1 zusammenzählt, kommt unweigerlich darauf, dass dem berühmten Trio in der Behringer-Palette noch ein Mitglied fehlt."

https://www.amazona.de/top-news-behr...g-synthesizer/
behringer-303-730x382 (1).jpeg - Click image for larger version  Name:	behringer-303-730x382 (1).jpeg Views:	1 Size:	29,1 KB ID:	3664023

Last edited by a moderator:
gaat iedereen dan ook al die muziek maken die al 824234 miljard keer is gemaakt? lache man

gaat iedereen dan ook al die muziek maken die al 824234 miljard keer is gemaakt? lache man

ik snap dat niet. Waarom zou je met een 303 alleen standaard acid lijntjes kunnen maken? Oorspronkelijk was hij daar niet eens voor bedoeld. Wat je er mee maakt zit niet in de synth maar on de kunde en fantasie van de gebruiker.

Ja ik wel, mijn gitaar/drums/modular de deur uit.
808 + 303 distortion pedaaltje en dan 100 tracks per dag maken. Misschien ga ik het op een gegeven moment zelf leuk vinden :D

Kettel heeft mooie plaatjes met een 303 gemaakt.

Laatst gewijzigd:

Ja, iedereen gooit nu z'n (tr/re/tt)303 de deur uit, om de acid sound opnieuw te ontdekken met deze :D
Persoonlijk had ik een 202 gemaakt ipv een 303, maar ja....

Die is vervangen voor 2 VC303's van Luna Modular en 2 Autobot sequencers.
Soundwise nagenoeg gelijk, modulair breder in te zetten en de Autobot vind ik fijner werken dan de sequencer van de 303.
De Devilfish en semi modulaire MC202 heb ik nog wel.

Zouden ze de prijs onder de eur150 houden?
Ik heb liever dat de RD9 per direct leverbaar is....

Ah nice. Ken die vervangers niet. Dacht even dat je netzoals Niels/fabifibels alles verkocht had en nu opnieuw aan het verzamelen was.

Off-topic: nick1000 heeft Fjoez zijn account over genomen en visa versa? :D

Aangezien ik alle loopjes en riffjes uit de hits van mijn jonge jaren terug hoor komen in de muziek van vandaag, denk ik dat een acid revival zeker aanstaande is :D :beard:

Kettel gebruikt een 303 in een track zonder drums, en het universum vertoont geen enkel barstje. Ik krijg voorwaar zin er eentje te kopen.

het vergelijkingsfilmpje eens gekeken en moet zeggen dat ik weinig onder de indruk was van de roland vergeleken met de andere 3

de din sinc vond ik de slechtste van de 4

xoxbox op 1
dan de behtinger
dan de roland
dan de din

het filter bij de behringer mag alleen wél lager gaan, daar heeft de roland een streepje voor. maar dat kan hopelijk met een potmetertje (zoals bij de mam mb33) ingesteld worden

het vergelijkingsfilmpje eens gekeken en moet zeggen dat ik weinig onder de indruk was van de roland vergeleken met de andere 3

de din sinc vond ik de slechtste van de 4

xoxbox op 1
dan de behtinger
dan de roland
dan de din

het filter bij de behringer mag alleen wél lager gaan, daar heeft de roland een streepje voor. maar dat kan hopelijk met een potmetertje (zoals bij de mam mb33) ingesteld worden

Wel raar om de Roland op 3 te zetten bij een vergelijkings-filmpje van 303's. Het kan je smaak niet zijn, maar het gaat er juist bij al die clones om om zo dicht mogelijk bij de originele 303 te komen. Van al die 3 is de Din Sync daar wel het beste in geslaagd, dan de Xox en dan de Behringer vind ik.

Ik wil toch meer zien en horen en de details van de MIDI mogelijkheden etc. weten voordat ik blind instap, dus toch maar even geannuleerd voor nu.

Ik wil toch meer zien en horen en de details van de MIDI mogelijkheden etc. weten voordat ik blind instap, dus toch maar even geannuleerd voor nu.

Midi mogelijkheden zijn er niet.

Alleen midi note in (on off) en pitchbend...

jammer had wel op midi cc voor wat parameters gehoopt maar had dit ook niet verwacht.

Back