Behringer TD-3 (TB-303 clone)

Amazona heeft NAMM in haar bol en denkt dat ze in een korte video met Robert Winterhoff een nieuwe verrassing van Behringer hebben ontdekt: een 303! Daar achter in het hoekje, naast de RD-909.

"Daneben steht ein bisher unbekanntes graues Instrument. Macht Uli Behringer da weiter, wo er 2018 aufhörte, kann dieses ein analoger Klon des legendären Roland TB-303 Bassline Synthesizers sein mit erweiterten Funktionen. Wir denken ja, denn wir 1 und 1 zusammenzählt, kommt unweigerlich darauf, dass dem berühmten Trio in der Behringer-Palette noch ein Mitglied fehlt."

https://www.amazona.de/top-news-behr...g-synthesizer/
behringer-303-730x382 (1).jpeg - Click image for larger version  Name:	behringer-303-730x382 (1).jpeg Views:	1 Size:	29,1 KB ID:	3664023

Last edited by a moderator:
Vanmiddag bericht gehad dat de zilveren TD3 verzonden is bij Thomann. Dat is vreemd aangezien ik toevallig deze ochtend een medewerker via de chat sprak die zei dat de volgende batch 20 december kwam en dat ik hem dan waarschijnlijk niet voor de kerst zou hebben.

Meer mensen bericht gehad?

Hier ook, maar let op, "verzenden" betekend bij Thomann dat er een UPS label is geprint. Dan kan het nog steeds dagen duren voordat UPS het daadwerkelijk ophaalt.

:erm: Hmm, dus ik heb er 3 nodig: 1x ‘origineel’ laten, 1x ‘dark’ setting en 1x ‘bright’ setting..

:D Nóg niet duur dan!

OF een gaatje boren onderin, zodat ik niet iedere keer hoef open te schroeven! 8~

handig filmpje! Lijkt vrij simpel. Gaatje boren is een optie, al gaat de garantie dan verloren. Was handiger geweest als Behringer er al zo'n gaatje in had gemaakt....

Hier ook, maar let op, "verzenden" betekend bij Thomann dat er een UPS label is geprint. Dan kan het nog steeds dagen duren voordat UPS het daadwerkelijk ophaalt.

Een paar dagen maakt me niet as ik maar wel een acid kerst heb! 8o) =)

Hier alvast een kerstacid-lijntje:

2019 december.jpg

..Gaatje boren is een optie, al gaat de garantie dan verloren. ..

Gaat al verloren als je 'm openschroeft, dus ach.. :eureka:

Euh...gewoon de noten met accent, slide, up & down...de allerlaatste is een tie.

Nou, chez arrive, eerste indruk:

Stevig ding, authentiek plastic, inderdaad de klassiek archaische sequencer aka geen idee wat ik aan het doen ben maar de random functie is echt geniaal.

Qua geluid, hij is inderdaad wat metalig en clean, maar mijlen beter dan software of bv de tb03. Distortion is meh, zelfs enkel aanzetten is al meteen al het laag weg, dus die blijft uit.

Al met al tot nu toe erg tevreden, zo kaal is het missch geen TB303 maar ik ga er toch geen nostalgie mee maken en met een berg effecten is het ruim voldoende.

Twee puntjes die daarnaast opvielen, er lijkt wel iets raars aan de hand met de slide maar dat is volgens mij een bekende bug, en ondanks dat ik een echte 303 had kan ik het me niet meer herinneren, is de pitch-range van de tune knop niet origineel groter?

nou, ik ga weer even de acid papa uithangen, dit wordt een topkerst

Oh ja, en ik mis de batterijen wel, op de bank kloten met een verlengsnoer en een adapter helaas, en koptelefoon als minijack is meh

Back