AKG spring reverbs

Nonsense opmerking natuurlijk maar: ik vind het te gekke galmen!!

sureshotstudio: ik heb info liggen van de bx10.
Ik weet niet zeker of ik nu een manual heb (waar je natuurlijk weinig aan zal hebben.
Of dat het toch een service manual is (waar je natuurlijk veel aan hebt).

Ik zal binnenkort ff voor je kijken.
Als het een service manual betreft, dan zal ik hem voor je copieren.
Ik heb het iig op papier dus ik zal onkosten rekenen, maar ook niet meer dan dat.
Dus 0,05 euro per pagina + porto ;)

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Nonsense opmerking natuurlijk maar: ik vind het te gekke galmen!!

sureshotstudio: ik heb info liggen van de bx10.
Ik weet niet zeker of ik nu een manual heb (waar je natuurlijk weinig aan zal hebben.
Of dat het toch een service manual is (waar je natuurlijk veel aan hebt).

Ik zal binnenkort ff voor je kijken.
Als het een service manual betreft, dan zal ik hem voor je copieren.
Ik heb het iig op papier dus ik zal onkosten rekenen, maar ook niet meer dan dat.
Dus 0,05 euro per pagina + porto ;)

niet nodig, ik heb een pdf met de manual en service manual. :okdan:

De great britsh spring reverb vond ik echt geweldig! hele mooie cleane lange galm. Ben alleen zo stom geweest om m te verkopen... Maar ik vond m helemaal niet op mijn huidige bx10 lijken, die is wat gekleurder en donkerder. Bovendien kan je op die bx10 de lengte van de galm instellen en dus ook wat kortere galmpjes uit halen. .ik weet niet of hij vergelijkbaar is met de andere akg reverbs. keb zelf alleen maar met de bx10 en bx15 gewerkt.

Origineel geplaatst door nick nova
Weet iemand of er geslaagde alternatieven zijn met een gelijkaardige sound als de akg's? Even goed dus, maar goedkoper ;)

de Roland RV800....maaruuh is ook nie goedkoop...

Ik heb me vergist, Ik heb alleen maar met een bx10 en de bx10/II gewerkt. Maar voor zover kan ik in de service manual van de bx15 geen verschil vinden met de bx10 .... alleen die knop voor het koppelen van beide reverbs of dual mono schakelen ziet er anders uit.

overigens is er blijkbaar ook een bx2 geweest die er uitziet als een bx20 zonder kast.

Origineel geplaatst door sureshotstudio
overigens is er blijkbaar ook een bx2 geweest die er uitziet als een bx20 zonder kast.

Ik heb toevallig ook een bx2 liggen, maar die is kapot.
Maar een bx2 is een stuk kleiner dan een bx20.
Een BX20 is ongeveer 1,20 meter hoog (en ja er zit ook een koker in).
Terwijl een bx2 maar 30 cm is. Erg klein dus.

Mochten er liefhebbers zijn voor mijn bx2, dan kan ik hem wel verkopen.
De veer zelf is volgens mij niet kapot want die zit nog netjes in elkaar en "beweegt" ook als ik signaal instuur.
Maar goed, ik kom er niet uit met die bx2 reparatie.

Maar ik vond m helemaal niet op mijn huidige bx10 lijken, die is wat gekleurder en donkerder.

Dat donkere en gekleurde vind ik net tof. Dat in combinatie met de open sound, dat is de sound die ik zoek. Alleen dus liefst wat goedkoper dan de AKG's. Zit niet echt in de cash voor 't moment.

MANNEN...ik kom toevallig in jullie draadje terecht...want ik verkoop op dit moment een "Dachbodem" fund..

EEN Great Britsh Spring op E-BAY duitsland...

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=180150563081&ssPageName=STRK:MESE:IT&ih=008

Vond het wel altijd WEL !! een tof apparaat, wel oppassen voor contact bijgeluiden...(:<<
maar alleen galm..en dan zo'n buis extra draden etc etc...maar de sound is wel te gek...
en ik heb dus ook nog 2 supermarktkastjes dus ...laat ik maar eens ruimte maken....

BEN ik NU DOM...schat ik de waarde niet juist in...?

Ik dacht nog..weg ermee voordat ik het met de vuilnisman mee moet geven..
maar na 1 dag zijn er al 25 volgers...ik verkoop wel vaker wat maar als ik dan 5 a 10 belangstellenden heb is het veel..

WAT NU... Murc..:o:

De great britsh spring reverb vond ik echt geweldig! hele mooie cleane lange galm. Ben alleen zo stom geweest om m te verkopen... Maar ik vond m helemaal niet op mijn huidige bx10 lijken, die is wat gekleurder en donkerder. Bovendien kan je op die bx10 de lengte van de galm instellen en dus ook wat kortere galmpjes uit halen. .ik weet niet of hij vergelijkbaar is met de andere akg reverbs. keb zelf alleen maar met de bx10 en bx15 gewerkt.

Wist ik, maar neem dat maar eens mee naar een performance...en het is wel erg tril-contact gevoelig..

MAAR inderdaad ook wel erg speciaaal..mensen weten niet wat ze ondergaan...

Het klinkt niet..nee je voelt het..very surrounding..om het zo te zeggen...

Murc

GBS

GBS

Plaatje...

Attachments

• gbs.jpg
    gbs.jpg
    5,1 KB · Bekeken: 84
Hey Mono, dat hoorde ik al eerder ja maar anderen beweren ook weer dat het een fabel is. Mmm ik wil wel het zekere voor het onzekere nemen want het schijnt dat die ophang beugels (?) die kapot kunnen gaan niet meer te krijgen zijn, maar hoe krijg je zo'n bak van 1,5 meter rechtop in je auto? Ik neem wel een grotere Espace auto mee maar volgens mij gaat dat zelfs niet passen. Kun je hem niet openen en demonteren oid zodat deze zonder schade vervoerd kan worden?

Over verenvervoer heb ik juist anders begrepen... juist op z'n zijkant... Heb ik ergens een keer op een waarschuwingssticker op een lange verengalm gezien.
Ik kan me daar ook iets bij voorstellen: het gaat om de grotere schokken die je krijgt als je door een kuil rijdt of van een stoepje. Dit zijn grotere schokken dan normaal als hij opgesteld staat (dan zijn er hoogstens voetstappen die door de ontkoppelingsveren gedempt worden). Als de veren horizontaal hangen (en de dempingsveren dus ook) hangt hun hele gewicht aan de bovenste windingen. Mijn idee is dat dit bij grotere schokken wel eens teveel kan worden en er bovenin een paar gaan verbuigen... Als hij op z'n zijkant ligt kan de veer natuurlijk in een buik gaan hangen, hiertegen is er vaak een stuk schuim rondom (op enige afstand van de veer in neutrale stand). Ook is het gewicht dan verdeeld over 2 punten (ieder de helft :)).

Die AKG heb je goed gekocht inderdaad. Ik ben benieuwd hoe hij bevalt. 1 zijkant is een deur die dichtzit met imbus schroeven (setje meenemen dus...). Als je het mij vraagt de buis aan de binnenkant wel even vastzetten voor vervoer. Anders ligt die alsnog in de kast te stuiteren. ;-)

Ik heb ook een BX20.
Veroeren kan goed op zijn zij.
Het rechtop vervoeren is heel erg belangrijk bij plate reverbs. Die kan je ECHT NIET op zijn zijkant leggen want dan breekt de boel af.

Een BX20 heeft een mooie rechtopstaande koker aan de binnenkant. Zodra je de BX20 op zijn kant legt komt deze koken netjes op een frame te liggen. Je zou eventueel een deken of handoek of kussen tussen de koker en het frame kunnen doen.
Ik heb dat niet gedaan en heb er probleemloos een paar honderd kilometer mee gereden.
Je kan ook wat dekens/kussens in de auto leggen en de BX20 daar op leggen. Dan komt het helemaal goed.

Deze zal je waarschijnlijk al wel aangeclickt hebben maar voor het geval je dat niet gedaan hebt is hier een klein demootje van de BX15. Deze klinkt ongeveer hetzelfde als de BX20. BX20 is iets dikker, BX15 iets spacier en lagere decay.

https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=398578&postcount=13

Veel plezier ermee!!!

btw: Een BX20 is niet zo zwaar als hij lijkt je tilt hem goed in je eentje. (natuurlijk geen 100 meter fo 3 trappen op)

Ja je voorbeelden had ik al een keer gehoord, vond ik erg fijn klinken. Ik heb nu net de BX20 opgehaald en natuurlijk van tevoren getest, en oh wat een geluid, vooral in het hoog, daar heb ik met plugins altijd zoveel problemen mee om dat zo smeuig te krijgen, ik had op kanaal 2 wel een lichte ruis, en die werd ernstiger bij een langere galm, was niet absurd maar zou hem er wel graag uit willen. Iemand een idee?

Back