AKG spring reverbs

ik had op kanaal 2 wel een lichte ruis, en die werd ernstiger bij een langere galm, was niet absurd maar zou hem er wel graag uit willen. Iemand een idee?

Hij zou een zooitje nieuwe condensators kunnen gebruiken.

Heb een AKG bx10 op voorraad en damn wat klinkt dat gaaf zeg...interesse ? maar even een pb sturen

ik ga binnenkort een akg bx20 ophalen.
maar nu las ik in de service manual op t net dat de impendanties van je mengpaneel en de bx20 juist overeen moeten komen. heb t nog niet helemaal na gekeken maar hebben jullie hier ervaring mee?
k heb een studer 961 en wil m op de auxe zetten.
en heeft iemand een manual voor de bx20? (toevallig ook nog van een studer 961?)
groet

Ik zou me daar niet te druk over maken Horny Rabbit.

Ik heb niet alle technische kennis in mijn hoofd zitten, maar heb nog nooit problemen gehad met mijn BX20.
En deze BX heeft inmiddels al 3 verschillende mengtafels gehangen.
Als je wel tegen problemen aanloopt kan er nog het een en ander aangepast worden bij de input versterker van de BX, of je kan met weerstandjes aan de gang opdat je impedantie matching krijgt. En als je echt veel pech hebt valt het altijd nog op te lossen met een losse preamp. Maar ik denk dat het gewoon " aansluiten en gaan " gaat zijn.

Als je je BX20 op gaat halen zou ik wel heel goed op het volgende letten:
Er zitten een hoop veren in die worden aangestuurd met drivertjes en afgelezen met elementjes.
Deze kunnen kapot gaan. Als deze kapot zijn ben je in de aap gelogeerd want die zijn niet vervangbaar.
Ik zou heel goed testen en luisteren of beide kanalan (links en rechts dus) identiek klinken. De kans dat er aan beide kanalen precies hetzelfde kapot is, is nihil (niet 0% natuurlijk), dus dan ben je vrij veilig met je aankoop.

Heb je er een remote bij zitten?

Ja geweldige bak, mijn favoriete reverb aller tijden, impendanties moet je je niet druk over maken nee, ik heb hem ook aan allerlei tafels gehangen, en werkt altiijd super, zorg dat je een remote hebt ja!

Als je geen remote hebt heb ik een zelfbouw remote voor weinig die gewoon goed werkt.
(ik heb later een origneel gevonden (wat natuurlijk voor de heb leuker is) waardoor de zelfbouw remote overbodig is geworden).

hij wordt eerst helemaal nagekeken en hij bouwt er zelf nog een remote voor.
is een betrouwbare man die veel onderhoud doet aan allerlei buizen amps etc.
ik hoef gelukkig niet heel lang te rijden, 15 min. dus dat scheelt ook weer in risico. vervoer hem in een bestelbusje rechtop.
hoe zal k de veren vast zetten? gewoon voorzichtig met schuimrubber?
en is ie echt zo gevoelig voor overspraak dat k hem buiten de studio ruimte moet zetten?

Back