VST a la Pioneer ping pong delay ??

FLOW

Ingeburgerd
Hallo,

Misschien dat iemand hem hier al eens gebruikt heeft, maar op de wel bekende pioneer dj mixer (DJM 600) zitten een aantal effecten. Nu vind ik zelf die ping-pong delay best wel relaxt.
Mijn vraag is dan ook, weet iemand hier een simpele en CPU besparende/licht-verbruikende VST-delay die dit zelfde effect kan realiseren ? Heb namelijk gekeken naar een aantal delay-plugins maar krijg het niet echt voor elkaar om hetzelfde effect te bereiken. Dus ik hoop dat iemand hier wat tips heeft.

Alvast bedankt voor de reactie

Greetz FLOW

He Jur,

Ik heb die retrodelay of zoiets geprobeerd, mooi ding, maar ik kreeg niet echt het resultaat wat ik wilde. heb naar de audio demo van je tip geluisterd, klinkt goed, ga ik maar eens proberen.
thanx in ieder geval.

Greetz FLOW

Ik gebruik waves supertap delay.. die kun je met 2 tot 8 kanalen laten pingpongen.. er is een 2 kanaals versie en een 8 kanaalsversie, de eerste bespaard weer CPU tijd..

native instruments spectraldelay zal t ook wel kunnen maar is duur en CPU verslindend.. nooit mee gewerkt.

Maar ehh...

Een DJM-600 heeft helemaal geen 'ping pong delay'. Alleen een normale delay (delay met feedback 0%) en een echo (delay met +/- 60% feedback). Jij bedoelt waarschijnlijk de 'auto-pan'.

Origineel geplaatst door waxx
ik heb ergens op een engels dubforum een aantal goede (gratis) soft tape delay (samen met een dubsiren en nog wa prutkes) gezien die ook goede ping pong delay's had, of de waves supertap natuurlijk ma die is niet gratis

En welke gratis delay zijn dat??

"oldschool" gratis simpele vst plugins ,pingpong?

"oldschool" gratis simpele vst plugins ,pingpong?

http://www.kjaerhusaudio.com/classic-series.php

deze gasten hebben wat leuke vst plugins gebouwd.

houd in gedachte dat alle effecten in die pioneer echt mega basic zijn.
makkelijk na te maken in bv reactor. regel zelf alleen nog een beatcountertje,
en je bpm sync zorgt er voor dat alles op de maat loopt

succes,

ps lekker beats knippen werkt ook altijd.

Back