Ik ben op zoek naar basis-waveforms

MonoTron

Initiating Sequence..
Hey mensen,

Ik ben op zoek naar basiswaveforms, het liefst in wav formaat.

Ben nameljik de laatste tijd weer veel bezig mijn A4000 te gebruiken als synth, met de daarin voorkomende Waveforms (sine, saw, trianlge en 3x pulse). In bijvoorbeeld Junglist (Vsti) zitten geloof ik 20 waveforms ofzo.
Nu ben ik benieuwd of er ergens op het net andere waveforms te vinden zijn, zodat ik deze kan inladen en daarmee verder werken. Dat kan leuke geluiden opleveren natuurlijk. Samplen wordt een beetje een onbegonnen zaak. Ik heb zelf niet zoveel wavefroms in huis.

Ik ga ervan uit dat dit nergens te vinden is, Maar, je weet maar nooit dus ik dacht, ik vraag het maar.

Met een beetje sample editor kun je standaard wave forms zonder enige moeite genereren. Cool Edit (Audition) kan het in ieder geval. Nog leuker is om een korte sample te nemen (paar ms.) en dan met de muis alles aan gaan passen. kun je hele aparte geluiden maken.

ik weet niet of het is wat je bedoelt ,maar er is een interface-cd waar een hele zwik osc samples op staan,ik zal kijken of ik tijd kan vinden om mijn stapeltje door te ploegen.

Ik snap niet zo goed wat met waveforms bedoeld word in de synth wereld. Is daar een standaard voor?
Is het gewoon een sample van 1 periode? Of meer zoiets als AWM van yamaha?

Ik heb eens op school een programmeerbare functie generator moeten bouwen waar we huisjes en konijntjes als golfvorm uit hebben gehaald. Op de scoop tenminste, ik heb het helaas niet beluisterd hoe zoiets klinkt.

Dit moet met cooledit ook kunnen. Ik heb er ooit wat mee geprobeerd en kan me herinneren dat er ook een mogelijkheid was om de samples handmatig te editten in een tektst file. Dat is voor cd kwaliteit dan 44100 samples per seconde. Als je nou maar 1 periode hoeft te hebben is dit aanzienlijk minder. Dat ligt dan natuurlijk aan je frequentie.

Origineel geplaatst door vinveira
ik weet niet of het is wat je bedoelt ,maar er is een interface-cd waar een hele zwik osc samples op staan,ik zal kijken of ik tijd kan vinden om mijn stapeltje door te ploegen.

Dit zal, denk ik, precies zijn wat ik bedoel. Gewoon een aantal oscillatoren idd. En daar dan een sample van (in één cyclus). Als je die Cd kan vinden dan hou ik me aanbevolen.

Met een beetje sample editor kun je standaard wave forms zonder enige moeite genereren.

Klopt, dat heb ik voorheen ook wel gedaan, met name in FT2, waar je zelf kunt tekenen etc in de sample editor. Echter om dit als basis-osc. te gebruiken is niet echt te doen. In deze waveforms blijft altijd een klik of een ruis of hum zitten, die er amper uit te krijgen is. Op deze manier heb ik wel allerlei chip-tunes gemaakt en dat is natuurlijk ook leuk.

Echter is het nu mijn bedoeling meerdere osc's te maken om te gebruiken in de A4000.

@ Svenn & Mono-Poly: Thnxz, ik ga gelijk even kijken.

Back