Op zoek naar een (hardware) midi - lfo generator

Thnx voor het meedenken.
Ik ben geestelijk 'nog' niet toe aan zo'n modular oplossing.
Niet dat ik dat niet wil, maar dan ga ik me daar helemaal op gooien en voor ik het weet is er helemaal geen tijd meer om te slapen :)
An sich zie je wel vaker dat mensen een (bewust) heel kleine case gebruiken, bijvoorbeeld als FX voor gitaar. Maar ik snap wel dat het niet direct iets is waar je aan zou willen. En mijn oplossing geeft je overigens ook maar 1 LFO tegelijk, wellicht dat dedicated oplossingen veel meer mogelijkheden bieden.

Ik gebruik zelfs een 'midigal'. In principe hetzelfde als een midipal, alleen dat ie ook nog een aantaal andere firmwares kan runnen zoals midiseq.
Leuk ding, maar hij heeft slechts een push encoder waardoor het snel heel erg menu-divy kan worden. Vooral als je meerdere LFO's wil runnen. Wel fijn dat die 4 tergelijke tijd kan uitsturen.

Ik gebruik zelfs een 'midigal'. In principe hetzelfde als een midipal, alleen dat ie ook nog een aantaal andere firmwares kan runnen zoals midiseq.
Leuk ding, maar hij heeft slechts een push encoder waardoor het snel heel erg menu-divy kan worden. Vooral als je meerdere LFO's wil runnen. Wel fijn dat die 4 tergelijke tijd kan uitsturen.
Thnx.
Ik laat het allemaal nog even op mij inwerken voor ik nog wat nieuws aanschaf.
Op dit moment lijkt de midihub de beste kanshebber, omdat ik daar ook (bijv) makkelijk midi mee kan routen en mergen (clock van 707, noten van iets anders) en dingen kan vertalen (aftertouch naar een andere CC, idem voor mod wheel etc.)
Het is wel even instellen met pipes enzo, maar lijkt redelijk recht toe recht aan wat ik er nu van zie.

ZAQUENCER kan inderdaad per track 2 MIDI cc LFO's genereren met een waveform naar keuze, hoogte / fase / start / stop instelbaar , en de resolutie/snelheid/lengte etc neemt ie over/mee van je track
BCR van behringer zou dit concept overnemen, maar nog niet geweten of/wanneer ie uitkomt
sequarellel heeft ook (MIDI & CV) LFO's on board, zou uitkomen deze zomer - wel enkel EURORACK

Ipv een LFO gebruik ik ook wel een ADSR moduul die pulsen krijgt. (al of niet van MIDI)
Het enige verschil is LFO `zwabbert` tussen plus en min . . . . in een bepaalde frequentie.
En een ADSR met vooraf als input blok pulsen `zwabbert soepel glad` tussen nul en vijf volt. . . . ""
ook zaagtand, sinus, blok, naar wens.
Het signaal gaat naar een potentiometer die ietsje anders ingesteld moet worden ivb met de spanning. Resultaat = hetzelfde.

Ipv een LFO gebruik ik ook wel een ADSR moduul die pulsen krijgt. (al of niet van MIDI)
Het enige verschil is LFO `zwabbert` tussen plus en min . . . . in een bepaalde frequentie.
En een ADSR met vooraf als input blok pulsen `zwabbert soepel glad` tussen nul en vijf volt. . . . ""
ook zaagtand, sinus, blok, naar wens.
Het signaal gaat naar een potentiometer die ietsje anders ingesteld moet worden ivb met de spanning. Resultaat = hetzelfde.
Ja idd. Not my cup of tea. (ik houd me angstvallig ver van alles wat naar CV - eurorack ruikt), zelfbescherming.

Heb zopas een Ferrari(OB-X8 ) aangeschaft, en mn GAS ging heel hard, maar dit was ook mij een brug te ver. Ondanks dat hij dus nu met hetzelfde front is als de OB-X8.

Voor dat geld lijkt een Squarp Hapax me logischer, of gewoon één van de Max4Live lfo-devices/packages. Niks mis met midi :)

Heb zopas een Ferrari(OB-X8 ) aangeschaft, en mn GAS ging heel hard, maar dit was ook mij een brug te ver. Ondanks dat hij dus nu met hetzelfde front is als de OB-X8.

Voor dat geld lijkt een Squarp Hapax me logischer, of gewoon één van de Max4Live lfo-devices/packages. Niks mis met midi :)
Ja idd, er zijn andere opties.
Maar ik zoek een simpele LFO naar midi CC generator.
Geen DAW, geen sequencer. Die heb ik al en ik werk DAWLess als ik dit nodig heb (zo'n LFO => midi kastje)

Ik had gehoopt dat er zo'n oplossing in betaalbaar formaat zou bestaan. Dus een kastje wat een aantal LFO's naar verschillende midi kanalen / CC's om kan zetten.
Tot dusver nog niet gevonden, anders dan die Ferrari idd of iets op de PC, of een complete sequencer.

Het is geen halszaak overigens. Nu doe ik 'het' met m'n handen.

Ja idd. Not my cup of tea. (ik houd me angstvallig ver van alles wat naar CV - eurorack ruikt), zelfbescherming.
Ja zo denk ik er ook over. Al mag het dan nog zo goedkoop zijn tegenwoordig. Men vergeet dat je de grootte van een halve fabriek nodig hebt om het spul allemaal te herbergen. Dan komt er nog verwarming van de ruimte bij.
LFO snelheid en diepte kun je toch beter met de hand bedienen?
Voor naar de VCF (wauwelend gewiebel) Of VCA de bekende Tremelo. Nu praat ik over mijn eigen overgebleven modules van de synth de Formant uit de jaren `80.

De NDLR van Conductive Labs is speciaal gebouwd voor wat je wil… en hij is ook nog een mega arpeggiator…

Ja idd, er zijn andere opties.
Maar ik zoek een simpele LFO naar midi CC generator.
Geen DAW, geen sequencer. Die heb ik al en ik werk DAWLess als ik dit nodig heb (zo'n LFO => midi kastje)

Ik had gehoopt dat er zo'n oplossing in betaalbaar formaat zou bestaan. Dus een kastje wat een aantal LFO's naar verschillende midi kanalen / CC's om kan zetten.
Tot dusver nog niet gevonden, anders dan die Ferrari idd of iets op de PC, of een complete sequencer.

Het is geen halszaak overigens. Nu doe ik 'het' met m'n handen.
een simpele LFO MIDI cc generator vind je in de ZAQUENCER
(2 per track = 8 in totaal dus!)

is simpel (met 1 druk op de knop) maar tegelijk ook heel diep (elke parameter is apart in te stellen)

grootste pluspunt vind ik dat het altijd in sync is met je/de sequence/track

een simpele LFO MIDI cc generator vind je in de ZAQUENCER
(2 per track = 8 in totaal dus!)

is simpel (met 1 druk op de knop) maar tegelijk ook heel diep (elke parameter is apart in te stellen)

grootste pluspunt vind ik dat het altijd in sync is met je/de sequence/track
Ah jammer dat ik dat nu pas ontdek.
Ik heb m'n BCR2000 jaren geleden voor een prikkie verkocht omdat hij al jaren stof stond te happen.....
Kijken of de BCR32 dit ook heeft (als die ooit uitkomt)

Je kan ook een Axoloti proberen te scoren.
Anders een Arduino project.
Of een Android mobiel met Lemur erop.

mLFO met een iPad misschien een optie?

Je kan ook een Axoloti proberen te scoren.
Anders een Arduino project.
Of een Android mobiel met Lemur erop.

Ja, zeker een opties. Heb ik idd bekeken. (de iPad opties dan)
Of iets van een midihub.

Ik zoek (dat is een groot woord hoor, ben gewoon benieuwd of ze er zijn) een kastje die dit kan zonder dat ik betaalde apps, interfaces, tablets, etc. nodig heb.
Een tablet is toch weer veel uitzoekwerk en meer apps die samen moeten werken, met de bijbehorende frustratie en 'lock in' in een ecosysteem.
Nu hoort dat uitzoeken er soms bij, maar ik bewaar apps en software wel voor de DAW. Want die heb ik ook nog en die kan 'alles' wat ik kan bedenken.

Dus dat is het mij niet waard. Ik kan best veel in m'n hardware setup, maar soms wil je net even wat meer.
En m'n setup is zo ingericht dat alles 'klaar' staat. Apparaten aan en gaan.
Dat past goed bij m'n beperkte vrije tijd en waar ik lol aan beleef.
Alles wat uitzoekwerk betreft, of aangesloten moet worden is frictie en dat zorgt voor minder effectieve tijd om te jammen.
Dus tenzij het echt nodig is, wil ik dat vermijden.

Zo zit ik iig momenteel in de wedstrijd, dus dat betekent geen tabletcetera voor mij.
Hoe gaaf en flexibel die ook kunnen zijn.

Wat ik voor mij zag, is een kastje wat een aantal LFO's heeft die flexibel ingezet kunnen worden om midi CC's uit te sturen.
Nou ja, zo iets dan.

Back