Uc-33, iemand ervaring?

Alpha1

Lekker muzeik maken
Uc-33, iemand ervaring?

Na wat rondzoeken op het forum kwam ik tot de conclusie dat de mensen dit apparaatje vooral vèrkopen. Maar ik ben op zoek naar mensen die hiermee wat ervaring hebben.
Ik kreeg vandaag het reclame-boekje in de bus van music-store.
Daarin stond de evolution uc-33 (en dus niet de uc-33e)
De prijs was zo aantrekkelijk, namelijk 149 euro, dat ik me toch afvroeg of er mensen waren die mij op andere gedachten konden brengen. Ik heb mijn zinnen gezet op de uc-17 maar de prijs van de oude uc-33 is zo gezakt....
Of heeft dit apparaat veel gebreken t.o.v. de nieuwere uc-33e?

By the way.....ik wil het gebruiken als simpele midi-controller (hoe anders?)

Kan iemand mij wat vertellen over zijn/haar ervaringen met de Evolution uc-33?

Heb hem zelf ook al een hele tijd en zou niet weten waarom ik hem zou kwijt willen; ongeveer de ideale (compacte) midicontroller (als je geen toetsen nodig hebt tenminste). Je kan er inderdaad perfect Ableton mee aansturen maar ook Reason, in Cubase zélf 'Remote Controls' aanmaken voor elk denkbare VST, alsook zo programmeren dat je er de parameters van een soundmodule met (te) weinig knoppen kan aansturen ...enz enz (ik gebruik hem ook voor Visuals in bvb Pure Data/Gem mee aan te sturen)
Ook de bouwkwaliteit is dik in orde.
Ik ben ook al op zoek gegaan naar het verschil met de UC-33E en heb hierrond nog niks gevonden...ik zou absoluut profiteren van het zakken vd prijs als je een midicontrtoller nodig hebt (ze zijn ook goedkoop in Belgie als je via het net bestelt bij www.keymusic.be
In elk geval een aanrader

zit hier ook naar te kijken omdat ik die behringer controllers wel ERG groot vind, vooral als je ze in een rugzakkie mee wilt slepen

Ik ben ook al op zoek gegaan naar het verschil met de UC-33E en heb hierrond nog niks gevonden.

Als ik me niet vergis kun je met de uc-33E gemaakte templates dumpen.
Verder ben ik niet ontevreden met mijn uc-33; alhoewel ik de 269 euro die ik ervoor betaalt heb achteraf beschouwd wel iets te veel vind.

Vele euro's extra voor enkele templates....dan maar geen templates.
Hoewel ik wel een beetje twijfel tussen de evolution X-Session UC 17. Die ziet er iets strakker uit. Maar is uiteraard kleiner en heeft minder mogelijkheden.
Heb ik het goed begrepen dat je met de Uc-33 in cubase ook andere parameters kan bedienen zoals mastervolume, play en stop, vooruit, achteruit?

Er zitten een aantal 'standaard' templates in voor Cubase, bvb een 'mixer' voor je eerste 8 kanalen (fader + effect sends) enz. of voor één kanaal de sends/inserts enz enz
Voor je VST's kan je zeer eenvoudig zelf 'templates' maken die elke parameter aanstuurt via de knop die je maar wil.

Daar was ik dus al bang voor.......
Allemaal veel te leuk om te laten liggen. Alvast bedankt.... dan kan ik er nog één nachtje over slapen.

Je kan er inderdaad op slapen, best omdraaien met de knoppen naar onder...

Voor de UC33e kan je een programma(Enigma) gebruiken, aan de computer templates maken en die dan in de controller dumpen. Dit programma werkt ook met de X-session.

http://www.evolution.co.uk/products/software/e_demos.htm

Voor de UC33 is ook een uptdate naar de e - versie mogelijk, maar dan moet je het moederbord vervangen en het kost
25 pond.
Ik heb ooit een UC33 gehad en heb hem weg gedaan omdat ik het programmeren van templates op de controller zelf onhandig vond.

UC-33e

UC-33e

Hoi,

Ik gebruik al een hele tijd de UC-33e. Het is een zeer gemakkelijk te bedienen midi-controller. Zeker als je veel software plug-ins gebruikt. Bijgeleverd zitten een paar "SKINS" van bvb NI Pro-53, NI B-4,... Dit zijn een soort van layouts van synths, die je dan op de UC-33e legt. Zo staat er bij elke knop of slider de juiste benaming. Als je dan je plug-in start, dan kan je direct "alle" parameters bedienen.

Wat ook makkelijk is, is dat je bvb met de meeste degelijke plug-ins een "MIDI LEARN" kunt gebruiken. Dan start je de plug-in, beweeg met je muis de knob of slider, click met je muis rechts, kies MIDI LEARN, en gebruik dan de knob of slider van je UC-33e. De knob of slider wordt zo toegewezen. Achteraf als je alle parameters ge-set hebt, kan je deze setup bewaren in het geheugen van je UC-33e. Er bestaan ook blanco skins, waarop je dan zelf de benamingen kan zetten.

groeten,
Tim

Neen, toch niet, Heb wel de UC33e en de MK-361C van evolution. Ben er tevreden over, makkelijke bediening en ook een makkelijke installatie (voor Cubase en Win XP). Wat ik nu van plan ben met die UC33e is bvb een synth (zonder knobs en sliders) bedieinen. Ik heb hier nog wat synths staan waarop ik dat kan testen zoals ( roland juno2, alai ax73, DX27, emu orbit,...) Het zou normaal gezien moeten lukken, omdat je een midi signaal stuurt met die uc33e.

groeten,
Tim

Ik gebruik er twee tegelijk+ de oxygen 8
in ableton live 4,het werkt heel goed

Back