condenser micro en preamp?

olafmol

[EXPANSIONS]
Halliehallo,

ben (nog steeds) aan het rondkijken naar een goede condenser mic + pre-amp combo voor het opnemen van vocals en instrumenten...moet dus behoorlijk allround zijn...

zit nu te denken aan de Audiotechnica AT3035 plus de focusrite trakmaster....iemand ervaringen met deze combi?

verder zag ik dat de Joemeek VC6Q nu voor erg weinig oiro's bij feedback verkocht wordt...is ook een interessante bak, maar schijnt behoorlijk "kleurend" te zijn.... is het een idee om een joemeek aan te schaffen als eerste (en nu nog enige) preamp?

ohja..ik had hier eerder ook al iets over gevraagd en veel zinnige antwoorden gekregen, maar misschien dat iemand er nog iets aan kan toevoegen?

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=1450&highlight=focusrite

Olaf

Laatst gewijzigd:
Wij gebruiken een Focusrite ISA 430 (producerpack) en een AKG Solidtube en daar zijn we HEEEEL blij mee, die focusrite die jij bedoeld ligt in dezelfde klasse, da's mooi spul man!:duivels:

heb je die spullen nou nog niet gekocht olaf? djiezes!

trouwens, over condernsers gesproken, ik zit te denken aan zo'n RV10 van Red 5... SUPERgoedkoop en toch redelijk goede kwaliteit... weet iemand toevallig of ie ook op andere manieren dan online bestellen te verkrijgen is?

less yappin' more buyin' ;)

Wil zelf nog een mic kopen om m'n Nord Modular als vocorder te gebruiken.

Stelling
Wanneer je een microfoon uitsluitend voor een vocorder gebruikt is het type niet relevant, zolang ruis, etc maar afwezig zijn

Wat is jullie mening hierover?

Greetz,

Yawgmoth

Klopt niet, gebruik (zeker voor live) een dynamische microfoon, anders doet de hele band mee bij een condensator...sm-57/sm-58

focusrite ?

focusrite ?

ik zou focusrite links laten liggen
veels te duur en niet de top kwaliteit die je van Neve zou verwachten.
Koop dan een Amek pre-amp

Ik zit nog te dubben voor me Rode NT! om daar een Presonus voor te kopen
de MP20 maar weet het alleen nog niet zo goed of ik het ga doen.

Let ook goed op hoe en wat je kan doen met modden.
daar zitten namelijk drastische verschillen in
en voor bijv die Presonus is dat echt een wereld van verschil

wat kost zo'n amek dan?

Olaf

Presonus maakt ook hele mooie preamps voor weinig.

Ik heb de bluetube en die kan ik iedereen aanraden.

veel !!! :(

maar in dezelfde prijsklasse als die produces pack dacht ik
Je zal wel in de prijsklass zitten van de focusrite trakmaster dus die amek is ook out of range.

over die presonus mp-20 (best product award 19990 zijn wel veel testen bekend en ook met die MOD's !!
(complete schema's met geluid voor en na enzo)

newsgroupen zijn btw ook een erg goede bron van pre-amps en mics !

ik weet het..heb ook rondgekeken..maarja...de attitude in R.A.P. staat me niet echt aan, vind het hier veel relaxeder en minder snobistisch ;)

zit vnl. te twijvelen omdat ik a) nog niet echt veel ervaring met opnemen van mic heb, dus misschien moet ik eerst maar eens een jaar verder oefenen met mijn dynamische mikkie en b) de acoustiek in mijn studioruimte niet echt geweldig is voor mijn gevoel

ah producers-pack..ja da's mooi, maar idd ver buiten mijn huidige budget, zit meer aan de prijs-range van de trakmaster te denken..

Olaf

Joe Meek is ook ok!!! en veel minder duur...een goede microfoon doet wonderen, zelfs een NT1 van Rode (€ 250) is al best ok!

ik geef heir mijn mening :
joemeek is leuk, maar kleurt inderdaad ERG veel.. vind ik.
Wat mijn keuze is : (ik weet neit wat jou budget is, maar als je geie spullen wilt moet er eigenlijk geen budget zijn :P iig, avalon kost wel teveel :P )

Rode NT-1000 + focusrite (welke ben ik ook nog niet zeker, iig uit platinum serie)

Origineel geplaatst door olafmol
ik weet het..heb ook rondgekeken..maarja...de attitude in R.A.P. staat me niet echt aan, vind het hier veel relaxeder en minder snobistisch ;)

zit vnl. te twijvelen omdat ik a) nog niet echt veel ervaring met opnemen van mic heb, dus misschien moet ik eerst maar eens een jaar verder oefenen met mijn dynamische mikkie en b) de acoustiek in mijn studioruimte niet echt geweldig is voor mijn gevoel

ah producers-pack..ja da's mooi, maar idd ver buiten mijn huidige budget, zit meer aan de prijs-range van de trakmaster te denken..

Olaf
Die nieuwsgroepen zijn wel oke vind ik. Er zitten veel' know it all's tussen' maar ik begrijp wat je bedoeld (bedankt he ;)) ik zit in het zelfde schuitje en weet ruik er ook net aan en kan nog geen goede beslissing nemen over die mic-pre's. Ik wacht nog effe denk ik. Die bluetube is volgens mij wel oke voor het geld.

laat iig effe weten wat je neemt !
Ik ben wel erg benieuwd naar de resultaten omdat ik binnenkort ook verschillende gitaren met amps wil opnemen.

veel success iig

Re: condenser micro en preamp?

Halliehallo,

ben (nog steeds) aan het rondkijken naar een goede condenser mic + pre-amp combo voor het opnemen van vocals en instrumenten...moet dus behoorlijk allround zijn...

We hebben hele mooie resultaten gedraaid met MB microfoons (ex schoeps ontwerpers...)
Met name de 440 serie niertjes of rondom (hebben ze beide in gebruik)
effe reklame voor eigen toko, met gevaar voor eigen leven... :engel:

http://www.geluid-licht.nl/mbc/microfoons.html

greetings.

ok ik heb maar weer es naar mic's gekeken en begin nu weer erg te twijfelen tussen de AT3035 en de Rode NT1000 (die kost bij feedback nu maar 299 oiro) .... kan iemand me eens uitleggen wat de klankverschillen tussen deze 2 zijn, in RAP vertelt iemand dat de NT1000 een "edge" heeft....wat moet ik me daarbij voorstellen? ik hou eerder van warm en rond dan van scherp en helder

Olaf

ok mensen, ik heb besloten dat ik volgende week de Focusrite trakmaster en de AudioTechnica AT3035 mic ga kopen...als iemand me nog van gedachten wil laten veranderen is dat nu het moment ;)

Als reactie op de vocoder stelling:
Ik merk dat het wel degelijk scheelt wat je voor microfoon gebruikt. Een SM58 is net wat te wollig om de hoge componenten mooi aan te spreken. Ik heb zelf betere ervaringen met een SM57 of liever nog een Beta57a. Allemaal net wat scherper.

sorry dat ik deze oude draad weer omhoog schop maar: hoe bevalt ie? ben nog steeds op zoek naar een goede condensator mic. (twijfel tussen rode, audiotechnica, studioprojects). ik neem nog steeds op met dynamische brakke mic en begin me meer en meer te ergeren aan de kwaliteit van de opnames. heb laatst goedkoop een 2e-hands pre-amp van mindprint op de kop weten te tikken en wil nu een goede microfoon erbij. mis momenteel vooral veel detail in het hoog. het leeft niet. en hoe heb jij trouwens je acoestiekproblemen opgelost? je schreef dat de akoestiek van je ruimte niet helemaal okee was. heb ik ook last van, om het maar zacht te zeggen.

thanx voor de info!

ok mensen, ik heb besloten dat ik volgende week de Focusrite trakmaster en de AudioTechnica AT3035 mic ga kopen...als iemand me nog van gedachten wil laten veranderen is dat nu het moment ;)

Back