Top tien Plagiaat Reclame muziek

Zouden artiesten reclamemakers niet op hun blote knieen moeten bedanken als hun muziek in een spotje wordt gebruikt, ipv. royalties op te strijken?

Ik bedoel; De Vodafone reclame's hebben die band die daar in zit toch zo populair gemaakt als ze nu zijn?

Ik hoorde laatst de geluiden van "Wir sind die Robotten" van Kraftwerk in een reclame.
Ik weet alleen niet meer welke reclame dat was.

muziek gebruiken om een produkt aan te prijzen is mijns inziens ongeveer het laagste wat je kunt bedenken... maar goed... muziek is nou eenmaal een heilig huisje bij mij... gewoon maar zoveel mogelijk reclames vermijden is de enige remedie.

Origineel geplaatst door koediman
muziek gebruiken om een produkt aan te prijzen is mijns inziens ongeveer het laagste wat je kunt bedenken... maar goed... muziek is nou eenmaal een heilig huisje bij mij... gewoon maar zoveel mogelijk reclames vermijden is de enige remedie.

Nog lager vind ik het om vrouwen te gebruiken om producten aan te prijzen...Beetje op de oerdriften inspelen.. bleh..

Wat triest is dat reclame vaak nog onderhoudender is dan de programma's zelf.

Ik kijk heel weinig TV. Er zijn nutterige dingen waar je je mee bezig kan houden.

Origineel geplaatst door fuse
Ik kijk heel weinig TV. Er zijn nutterige dingen waar je je mee bezig kan houden.

Zoals op fora rondhangen! :D

Ik vind reclame muziek vaak best leuk .
Plagiaate ken ik niet zo uit het bolleke.

Origineel geplaatst door demian
Zoals op fora rondhangen! :D

Dat is idd nuttiger,als je kijkt wat er op tv is......geen ruk
Amerikaanse bullshit series,reclame,commerciele plump shows.
Dsicovery is dan nog wel interesant.

Origineel geplaatst door Digimod
Helaas is sindsdien het luisteren naar klassieke muziek geen echte plezierigheid meer en heeft het grondig mijn fantasie aangetast.

Dit is trouwens niet nieuw om Klassieke nummers te gebruiken, bij de film
doen ze dit al jaren , neem nu 2001: A Space Odyssey ( Also sprach Zarathustra )
dit nummer kun je bijna niet los maken van deze film.

Ja maar dat is iets anders dan dat ik aan een banaan in yoghurt moet denken.
Dat is geen reclame.
ik ben niet religeus maar de Matheus Passion bij een auto heeft geen pas dat is een religieus stuk muziek.
Het Requiem van Mozart trouwens ook al een keer in een reclame gespot.

Origineel geplaatst door Flesje
Zouden artiesten reclamemakers niet op hun blote knieen moeten bedanken als hun muziek in een spotje wordt gebruikt, ipv. royalties op te strijken?

Ik bedoel; De Vodafone reclame's hebben die band die daar in zit toch zo populair gemaakt als ze nu zijn?

Was ook een aardig nummer maar dat is toch wel een uitzondering meestal gaat het andersom.

Ik heb daar geen probleem mee als ik iets in opdracht zou moeten maken.
Is juist leuk. Daarnaast doe je ook weer ervaring en contacten op is alleen maar zinvol.
Ik zou er meer problemen mee hebben als een echt serieus nummer later van me gebruikt zou worden om bijvoorbeeld maandverband aan te prijzen. Maar ja dat zeg ik nu.

Heroes David bowie
en loving you Minnie Ripperton welke reclame ook al weer?

je bent de laatste tijd wel op dreef hè demian? :D

Ja... ik verveel me een beetje.. en ik vind tv dus ook niks en kom ik hier de boel op stelten zetten. }:|

(maar bedoel het niet kwaad hoor)

ik heb liever plagiaat dan het niveau "de waterbeddenoconcurent"....
liever een leuke draai aan het origineel dan zo'n midi-klinkt-beter-productie :bekdicht:

plagiaat... er zijn ook andere gevallen bekend.

Zo heeft president Chirac van Frankrijk in zijn kiescampagne gewoon een stuk gebruikt uit "one more time" van Daft Punk.
Zomaar, het originele, zonder toestemming niemendal.
Die twee wannabe-robots hebben lelijk van leer getrokken tegen dit incident.

Origineel geplaatst door hansbakker
ik heb liever plagiaat dan het niveau "de waterbeddenoconcurent"....
liever een leuke draai aan het origineel dan zo'n midi-klinkt-beter-productie :bekdicht:

Dat is toch die vrouw die in bed ligt met die kerels?
Geweldige reclame die is zo fout dat hij weer leuk is.
Daar hoort dan ook zo'n muziekje onder.

Origineel geplaatst door wiener303
Ik hoorde laatst de geluiden van "Wir sind die Robotten" van Kraftwerk in een reclame.
Ik weet alleen niet meer welke reclame dat was.

Ford gebruikt(e) die Kraftwerk geluidjes ...

Maar er zijn er meer: Fanta, die dat nummer van Rebel MC/Double Trouble (Street Tuff geloof ik) covert,
Bacardi de 2 Many DJ's versie van Felix da Housecat vs Bobby Orlando (en die laatste is weer origineel van Ben Liebrand's O-medley) ,
Celebrate van Kool & de Gang (voor die celebration snoepjes) en zo zijn er nog wel een paar honderd denk ik...

Plagiaat. Als je passages en ideeën uit andermans werk citeert of parafraseert en
deze als eigen werk presenteert, pleeg je plagiaat.

Hier is echter geen spraken van bij de reclame, alle rechten worden afgedragen
aan de rechthebbende of nabestaande hiervan.

Back