Behringer: de stand van zaken

Zeker belangrijk en ben het met je eens.
Analoge synths zonder geheugen vragen wel een beetje dat je weet wat je doet.

Mijn punt was meer in de richting van het feit dat BH echt de essentie van die classics heeft benaderd.
En die essentie is dik!

Ik had anders nooit een mini, pro1 etc in mijn bezit gehad. Veel te duur.

Vind verder niet dat een vette classic of een vst invloed heeft of je muziek goed is of niet.

Maar gezien de vraag in de openingspost vond ik het toch valide om op te merken dat de tijd en ontwikkelingen in die 30-40 jaar ook niet hebben stilgestaan (alhoewel dat duidelijk niet voor iedereen geldt hier :duivels: ) en dat lijkt me ook best iets om rekening mee te houden in je overweging.

Ik denk dat veel mensen helemaal geen behoefte hebben aan synths of vst's met vele opties en mogelijkheden, leuk dat daar voor jou een uitdaging ligt, ik heb liever snelle en directe interactie met mijn synths, vind ik fijn.
Uitdagingen genoeg in het leven, complexe synths heb ik geen behoefte aan. Ik kan deze lijn ook doortrekken naar computer games, ik speel graag simpele spelletjes die ik gelijk kan spelen zonder na te hoeven denken. Gewoon instant fun. Ik ga echt niet nadenken over iets als een computergame. Toch mag ik daarnaast graag programmeren en probeer ik mijn kennis te vergroten en leuke dingen bouwen, dat gaat soms best diep of ver.
Maar complexe synths heb ik geen interesse in. Heeft niets te maken met ouderwets zijn, het boeit me gewoon niet.

Zeker belangrijk en ben het met je eens.
Analoge synths zonder geheugen vragen wel een beetje dat je weet wat je doet.

Mijn punt was meer in de richting van het feit dat BH echt de essentie van die classics heeft benaderd.
En die essentie is dik!

Ik had anders nooit een mini, pro1 etc in mijn bezit gehad. Veel te duur.

Vind verder niet dat een vette classic of een vst invloed heeft of je muziek goed is of niet.

Wel, zo zag het er bij mij uit, heel de muur vol.

Click image for larger version  Name:	studio2.jpg Views:	0 Size:	37,3 KB ID:	3728588

Het probleem was, bv. met een MS-20 dat het soms heel moeilijk was een oude patch 100% te benaderen. Zo had ik een complex geluid met filtersweep dat ik nooit meer hebben kunnen reconstrueren, zelfs met de patchsheet erbij. Je ziet ook het tunebakje, helaas onmisbaar.

Het enorme gemak nu, dat is écht wel een verbetering.

Ik denk dat veel mensen helemaal geen behoefte hebben aan synths of vst's met vele opties en mogelijkheden, leuk dat daar voor jou een uitdaging ligt, ik heb liever snelle en directe interactie met mijn synths, vind ik fijn.

Dat mag toch ook gewoon :luv:

Maar de mitsen en maren kunnen toch ook genoemd worden? Voor mij waren de genoemde punten (mede) reden om de Karp weg te doen in elk geval, ondanks dat ik hem wel tof vond qua klank.

valide om op te merken dat de tijd en ontwikkelingen in die 30-40 jaar ook niet hebben stilgestaan

Maar ik denk dat hier een ander probleem speelt, die van de user interface. Het is lastig om die zo te maken dat een snelle en directe interactie mogelijk is, in het geval van een complexe synth met veel mogelijkheden. Als die interactie beter zou zijn, dan zijn er waarschijnlijk vast meer mensen die wel interesse hebben in een synth die wat complexer is. Dus kan het zijn dat de uitdaging niet de synth zelf is, maar vooral de user interface? Ik denk bv. aan de Dtronics DT-RDX, om het gebruik van de Reface DX gemakkelijker te maken, mooi voorbeeld hoe een stukje extra hardware de interactie met een wat complexere synth plezieriger maakt. Kost wel wat, in verhouding met de prijs van de synth zelf.

Ik heb zelf de model D, Neutron, Deepmind de RD-8 en ik vind ze alle vier prima, zeker als je ziet wat je voor dat bedrag krijgt en de poly/para D staat in bestelling.
Ik vind zelf de Neutron wel een schot in de roos met dat lekkere filter en z'n patchbay, heel geslaagd ding in ieder geval.
En z'n remake van de RD-8 met al die extra mogelijkheden ivm die ouwe bak vind ik ook top, wat een lekker apparaat.
Maar over de hele linie ben ik wel blij met Uli.
Ik wacht in ieder geval nog op de EMS kloon, een polykobol zou ook geweldig zijn en een lekkere sample/slice groove bak van 'm met lekker wat mogelijkheden en goed hands on voor een paar honderd euro.
Daarnaast hoop ik dat we de komende tijd 'ns toch ook een keer een mooie, nieuwe grensverleggende polyfonische bak gaan zien met multitimbraliteit en sequencer/arp.

Het probleem was, bv. met een MS-20 dat het soms heel moeilijk was een oude patch 100% te benaderen. Zo had ik een complex geluid met filtersweep dat ik nooit meer hebben kunnen reconstrueren, zelfs met de patchsheet erbij.

is over het algemeen bekent dat de MS20 een boze agressieve thug life gangster is. Zo onvoorspelbaar als de pest.

Die andere bakken van de klonen zijn wat beter te temmen alhoewel ik denk dat de Cat ook best onvoorspelbaar zal zijn.

Anyhow er is niets anders dan de formfactor en prijs aan de BH klonen. Voor de rest zijn ze net zo instabiel en karakter vol als hun Vader.
En daarom bij mij erg geliefd.

Heeft verder niets met vst's te doen. Als je daarmee wilt werken waarom niet? Ik doe dat zelf ook.
Ik ben me prima bewust van de gemakken en ongemakken van vst instruments, diy electronica, en analoge synths.
Use the force wisely.

Ik ben zeer tevreden over mijn Model D en Deepmind 6. Bouwkwaliteit is zeer goed, geluid nog beter.

Mijn volgende wordt een Poly D en ik kijk erg uit naar de UB-XA.

Heeft verder niets met vst's te doen. Als je daarmee wilt werken waarom niet? Ik doe dat zelf ook.
Ik ben me prima bewust van de gemakken en ongemakken van vst instruments, diy electronica, en analoge synths.
Use the force wisely.

Nee ik had het ook niet over vst's. De voordelen daarvan zijn oneindig veel groter dan wat hardware kan bieden :D maar daar waag ik mij niet aan.

Behringer zet het perfect in de markt op het perfecte moment. Ik zie net dat een 808 tegenwoordig 4000 moet kosten, dat gaat nergens meer over. Ze hebben het ook prima gezien om vaker met desktops te werken. Als je ze allemaal zou kopen zou je anders direct een groter huis mogen zoeken.

Dank allen voor uw bijdrage!
Ik denk dat ik qua mening het dichtst in de buurt van Demian kom. Maar, zo als ik het hier lees denk ik dat ik mijn mini en juno60 etc maar nog niet de deur uit doe. :D Verder ben ik een groot fan van de MPCX, die klinkt dik en gewoon studio kwaliteit output. Dus ik doe nu al erg veel zonder enige XOX rommel, heerlijk!

Ik ben zeer tevreden over mijn Model D en Deepmind 6. Bouwkwaliteit is zeer goed, geluid nog beter.

Mijn volgende wordt een Poly D en ik kijk erg uit naar de UB-XA.

Heb je toevallig wat synthwave online met de deepmind. En is de 6 voldoende?

Samen met de "verscholen reverb" is dit wel de beste theorie die ik hier gelezen heb afgelopen week, good lord.

Ik heb je inzending gehoord. Alles klonk dun en ielig. Behalve dan 1 synth die het hele midden qua freq's opvrat. Hoe zou dat nou komen? Mmmmmmm :D

En zeker arv. Houden die handel. Dit is precies zoals toen de tr 08 uitkwam. Iedereen meteen: ja netzo goed als een echte 909! Not! En toen kwam de tr09 uit en die klonk wel goed en gingen ze allemaal over. Of te wel zelf luisteren en niets aantrekken van de schaapjes met al hun wishfull thinking/geen kennis of goed gehoor zeggen. Het gaat er niet om wat zij horen maar wat JIJ hoort.

Behalve dan 1 synth die het hele midden qua freq's opvrat. Hoe zou dat nou komen? Mmmmmmm :D

Je stelling over dik en dun klopt wel. Maar niet dat daar wat anders dik tegenop moet boxen.
tenzij je een track maakt met maar enkele maar dikke parts.
een model D van Moog en BH klinken beide erg dik en daarom moet je die wel goed eq-en.
Een ms20 ( mij favo ) is veel dunner en ligt makkelijker in de mix.

Kwa vergelijking van het origineel klinken de Pro1 en de Model D identiek. De rest heb ik niet geluisterd.
als je het origineel hebt waarom moet je dan een kloon hebben?
Alleen om ruimte besparing en midi wellicht?

Je stelling over dik en dun klopt wel. Maar niet dat daar wat anders dik tegenop moet boxen.
tenzij je een track maakt met maar enkele maar dikke parts.
een model D van Moog en BH klinken beide erg dik en daarom moet je die wel goed eq-en.
Een ms20 ( mij favo ) is veel dunner en ligt makkelijker in de mix.

Kwa vergelijking van het origineel klinken de Pro1 en de Model D identiek. De rest heb ik niet geluisterd.
als je het origineel hebt waarom moet je dan een kloon hebben?
Alleen om ruimte besparing en midi wellicht?

Als dun en iel je endgame is hoef je idd geen dikke parts. Dan is in de mix liggen ook niet belangrijk.

Samen met de "verscholen reverb" is dit wel de beste theorie die ik hier gelezen heb afgelopen week, good lord.

Gewoon de fx op je Moog One steeds volledig afzetten dan merk je het verschil wel tussen een synthesizer en een fx processor.

Als je een dikke vette kick laat sporten en afvallen en er dan een verscholen reverb op doet dan word het een aantrekkelijk beesje waar iedere vette dude wel.... :dubbel:

Idd,zoiets,Trevor Horn weet er het meeste van af,was een meester in layeren van drumsounds,rest is history..

Gewoon de fx op je Moog One steeds volledig afzetten dan merk je het verschil wel tussen een synthesizer en een fx processor.

Dat durf ik niet, ik ben bang dat hij dan vastloopt.

Back