Opnemen tijdens afspelen

DKasemier

Stamgast
Als ik in cubase probeer zang op te nemen via microfoon gebeurd er helemaal niks. Ik heb een terratec dmx 6fire 24/96, in cubase staat die als input device en in het control panel van de terratec staat de mic-ingang als actief.

Als ik ga afspelen en probeer de microfoon te gebruiken neemt hij helemaal niks op.. terwijl ik mezelf wel hoor!

Iemand enig idee wat het probleem is?

edit:
mijn excuus met andere drivers gaat t al.. maar meer latency :(

ja wel een idee,
je moet een audio spoor aanmaken en bij de 'in' je input channel van je mic koppelen aan je audiospoor., daarna werkt het

en dat lukt dus niet met de terratec drivers.. en met andere ASIO drivers wel, maar dan ehb ik 1 seconde latency

ik ga deze maand een mixer en een mic kopen als basis van een verzamelingetje hardware :P. Maar wat is nou beetje fatsoenlijke geluidskaart om aan die mixer te koppelen.. latency moet laag zijn, ik hoef geen 10/10 achtige apparaten want ik ben toch van plan om mn hardware via mixer te regelen en de VST's in cubase juist te regelen :)

hmmm,ik heb een terratec ewx 24/96 die drivers zijn bijna indentiek aan de kaart die jij hebt,het ligt iig niet aan je geluidskaart,want ik heb geen enkel probleem met het opnemen op die manier.

het lijkt er op dat je toch wat fout doet in cubase... welke versie van cubase heb je?

(hoe dan ook hiervoor een nieuwe kaart kopen is bullshit...)

[edit] je moet dus wel de drivers van terratec gebruiken, kijk eventueel of er een update voor die drivers te krijgen is, het kan een bug zijn? volgens mij moet het met elke versie van de terratec drivers werken... en gezien je een apparte mic ingang hebt op je kaart (wat ik zo begrijp) moet je misschien in je terratec mixer een routing uitvoeren ,of bij je vst inputs je mixer of analoge ingang sellecteren...[/edit]

nja ik kom er niet uit, ik heb die kaart 2 jaar.. had eerst ook zo'n EWX als jij trouwens.. vond die beter, veel gezeik met drivers met deze.

Gebruik nu cubase ASIO drivers, werkt net zo goed achteraf.. enorme latency komt gewoon doordat dit mn eerste cubase project is en ik gewoon even zwaar geimponeerd wordt door de proc.load van VST's.. met reason maakte ik projecten met 10tallen effecten en synths en het kostte me niks (buffer size 256). nu zit ik al op 2048..

aan me PC ligt t niet, 2500+ met 512MB ram.. denken jullie dat als ik mn mengpaneel ga kope ik er goed aan doe zo'n m-audio audiophile 24/96 mee te nemen, die is maar 100€ en is vrij beperkt maar inputs gaan dan toch via mn mengpaneel ik wil gewoon een kaart waarmee ik zonder problemen buffersize 512 kan realiseren in cubase..

Back