Op welke synth speelt Vangelis HIER!!!!

Cyber_MSD

Think in soundwaves
Hoi,

Op deze afbeelding zie je Vangelis spelen op een WOOOOOOOOOOOOW-synth :|
Ik heb totaal geen FLAUW idee welke dit is.
Ik hoop dat ie niet custom made is, maar dit is echt een drooooombak :|
Wie weet hier meer van!!!
Greetz, MSD

Attachments

• watisdit.jpg
    watisdit.jpg
    10,8 KB · Bekeken: 118
Dat is niet één synth, dat is een masterkeyboard met een enorme rij zgn. Direct Boxes.
Zie deze thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=4748

Wat je niet ziet is de grote hoeveelheid voetpedalen die V. gebruikt in combi met deze setup.
Met het hele zwikkie stuurt hij een aantal racks aan, wat daar in zit staat ergens anders in een Vangelis gear thread.

Re: Op welke synth speelt Vangelis HIER!!!!

Origineel geplaatst door Cyber_MSD
Hoi,

Op deze afbeelding zie je Vangelis spelen op een WOOOOOOOOOOOOW-synth :|

Ik hoop dat ie niet custom made is, maar dit is echt een drooooombak :|

altijd leuk, mensen zien een giga grote bak.. hoop knoppen en dingen en denken vaak.. woow da moet wel goed zijn....
buiten het feit dat het inderdaad controllers zijn, kan het altijd zijn dat ie gewoon bagger klinkt....

maar inderdaad.. ziet er indrukwekkend uit

Yep, dat zijn inderdaad de controllers die bij V zijn Direct machine horen.

Op het Sound on Sound forum is de maker van Direct (Bill Marshall) al geruime tijd bezig om de interesse te peilen om een hardware controller te bouwen die losjes is gebaseerd op Direct en heeft ondertussen de specs voor 2 verschillende machines in .PDF formaat online gezet. Hij heeft ze de Improvisor (gebaseerd op Direct) en de ControlStation (zeer uitgebreide live MIDI synth controller) gedoopt en je kan ze hier ophalen. Zeer fijn leesmateriaal dat wel enige concentratie vereist.

Hij heeft de middelen niet om ze zelf te gaan produceren (te duur) en hij is op zoek naar fabrikanten die daar eventueel wel wat voor voelen. Helaas begint het er nu op te lijken dat de heren fabrikanten er totaal geen interesse in hebben, gezien de oorverdovende stilte die volgt op zijn verzoek naar de verschillende fabrikanten.

Link naar de thread op het SOS forum

Mocht er interesse zijn, of hebben jullie suggesties om dit project van de grond te krijgen, laat het Bill dan weten middels het Sound on Sound forum. Wellicht dat we hem toch over de streep kunnen trekken en dat er eens een nieuw product het licht ziet. Mocht je een probleem hebben met de Engelse taal, laat het me weten, dan help ik een handje.

Origineel geplaatst door Danny
Waarom? Als het echt een supersynth zou geweest zijn, zouden gewone mensen zoals jij en ik hem toch niet kunnen betalen hebben :dubbel: ;)

Trouwens, ik vind z'n CS80 al super genoeg :{

:doei:

zuchtja.. een CS80..... dat is maar 1 woord.. wow

Misschien dat zo'n Waldorf Wave iets is voor meneer Cyber_MSD (mensen die op de meeting in Den Haag waren weten welke ik bedoel)

aangezien hij geilt en kwijlt op grote bakken :dubbel:

zie de wave in deze thread...

Nogwel live uit griekenland. Blij dat ze nog bezig waren toen ik erop klikte anders had ik het gemist.:biertje:

Ziet eruit als de breimachine van zijn oma

Attachments

• breimachine.jpg
    breimachine.jpg
    26 KB · Bekeken: 114
Origineel geplaatst door VanHeckis
zo aan het applausje te horen (aha maar dit kennen we wel!) heeft het publiek hier na een uur methodia op zitten te wachten.

:D :D :D

Hehehe, dat gevoel is me uit het hart gegrepen! :D

Dat kan natuurlijk alleen maar de mega vette iedereen kan hits maken turbo ghetto Roland SH201 zijn..:D

evangelis maakt er weerom een sint e sizer van... wow ik heb dat album trouwens al 2 jaar.

Back