Simmons Drum Synthesizer Mark III

Dat klinkt helemaal niet verkeerd! Best een stevige kick...

aaaww wat goeie analoge bak een mooie kik !!

Drum and bass ?

Drum and bass ?

Nee.. dat zal niet gebeuren.. maar die bak heeft een berg power.. daar valt een 808 kick misschien nog wel een beetje in het niet..

Wat een bak.. Dit had ik echt NIET verwacht.

Origineel geplaatst door mono-poly
wanneer gaat ie weg?

Hahaha....:okdan:
Maar zo'n Simmons lijkt me stukken handiger dan een RaqAttack. Geen menuutjes, in één opslag de klank 'kunnen zien.'

Echt een leuk apparaat!

Niet Weg

Niet Weg

Deze bak gaat er niet meer uit. Ik heb 'm echt voor een prikkie kunnen kopen (240 Euro).. en het is én een van de eerste drumsynths, sowieso de eerste Simmons bak... en hij klink ontzettend vet!

Ik zal even kort toelichten hoe dit bakje in elkaar steekt:

Er zijn 4 identieke kanalen, met per kanaal een trigger ingang (met sensitivity draaiknop en trigger aan/uit switch). De klankopwekking vertoont veel overeenkomsten met andere Simmons bakken: Een oscillator met sinus golfvorm, een white-noise generator. Een noise-tone mix regelaar. Een Impact click regelaar (in feite een soort "sweep generator", die een resonant filter aanstuurt..). Een decay knop (van 2ms tot 8 seconden zegt de manual) en een bend-level regelaar (met een up/down switch). Daarnaast is er nog een "effect range" regelaar .. die de mate van effect bepaald inzake run generator en LFO.

Er is een LFO aan boord.. die in twee snelheden (slow 1 - 200 Hz.. en fast 300 - 1000 Hz) inzetbaar is.. en over twee golfvormen (sinus en square) beschikt. In het 'effect channel' is naast de LFO een run generator te vinden.. die in tegenstelling tot bijvoorbeeld de SDS400 niet beschikt over een up/down/random switch.. maar alleen in tempo gevarieerd kan worden.

De LFO en/of run generator kunnen bij alle vier de normale kanalen de pitch moduleren. De run generator triggert automatisch bij een 'gate'.. de LFO is 'free'.. en dus zonder retrig. De LFO is eigenljk de interessantste fuctie van het hele apparaat.. omdat daarmee zowel FM-achtige klanken te maken zijn (a la Filterbank.. en "Second Skin" opties van de latere SDS'en).. als hele subtiele modulaties (wind, zee.. branding.. dat soort geluiden).

Hmm.. okay.. dat is het voorlopig even.. waarschijnlijk schrijf ik nog wel een keer een echte review..

Back