Patat Met
TB or not TB
Levenskunst = sex. Kut, had dat eerder gezegd!
Had je dat niet zelf kunnen uitvinden???

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Levenskunst = sex. Kut, had dat eerder gezegd!

Maar we kunnen natuurlijk wel de werkelijkheid zeer goed voorspellen met die wiskunde.
Iets in die wiskunde moet overeenkomen met de werkelijkheid, anders is dat onmogelijk.
Zijn de verschillende formuleringen van Newtoniaanse mechanica niet gewoon isomorf aan elkaar?
(inderdaad, geen stokjes)Is er nergens een korte samenvatting die een idee geeft van Field's theorie?
Klikkie hier, 'Mathematics without Numbers', wat trouwens lijkt op de titel van het boek door Field en het gaat over soortgelijke thema's. Met name in dit verband het derde deel van het boek. Ik zoek nog even door naar iets dat specifiek gaat over het werk door Field.alles wat we formuleren is een model van de werkelijkheid, nooit de werkelijkheid zelf. en hoe ervaren we een lijn of een punt. ik heb ook t idee dat delen van de wetenschap de ervaring juist wat ondergeschikter makenEr zijn allerlei modellen van de werkelijkheid mogelijk waarbij onze vermoedens van hoe het werkt er volkomen naast zitten. Maar die zijn volstrekt uit de lucht gegrepen, en vormen naar mijn idee ook geen serieuze wetenschap. Het basisidee van wetenschap is dat we van ervaring kunnen leren, en dus impliciet dat de wereld zo in elkaar steekt dat leren van onze ervaring mogelijk is. Is dat niet zo dan is wetenschap onmogelijk, en is het einde discussie.
alles wat we formuleren is een model van de werkelijkheid, nooit de werkelijkheid zelf. en hoe ervaren we een lijn of een punt. ik heb ook t idee dat delen van de wetenschap de ervaring juist wat ondergeschikter maken
ah top, das lekker rustigIk snap het wel, maar jij niet.