Hoi. Deksel hier

Deksel

Ingeburgerd
Al zo'n 20 jaar aan het DJ'en als Dek/Deksel. Ik draai van alles: Techno/House/Electro, of Funk/Hip-Hop/Bass. In de jaren opgeschoven van Vinyl naar CDJ naar Traktor en langzamerhand steeds meer richting productie opgeschoven. Eerst nog een beetje dicht bij huis met Maschine en Ableton, steeds meer geïnteresseerd in analoge synths. Een jaar geleden dus een Lil Erebus besteld en met veel plezier gebouwd. Vanuit daar ook begonnen met Eurorack modules. Ik voel daar een flink kostbare verslaving ontstaan, dus ook erg enthousiast op VCV Rack gedoken.

Ik wil uiteindelijk een klein aantal kleine hardware synthesizers (desktop of kleine modulars) met goede integratie naar Ableton en VCV, met het idee dat alle echte audiofuncties (VCO, VCF, FX) analoog worden en modulatiebronnen digitaal.

Ik hoop op synthforum terecht te kunnen voor mijn Noob vragen mbt synthesizers en houdt MP aanbod scherp in de gaten...

Welkom! Volgens mij ben je als je een Lil Erebus in elkaar hebt gesoldeerd al lang geen noob meer. Dus die vragen zou ik me geen zorgen over maken :-) Abelton begint steeds mooiere integratie naar CV/Gate te krijgen dus daar kan je wel een mooie setup mee maken zo.
Als je uit de DJ hoek komt neem ik aan dat je setup op live gericht is? Dan zou ik ook eens kijken naar wat effecten. Misschien zelfs in pedaal-vorm hoewel er ook steeds meer in eurorack is. Een mooie delay, distortion of reverb met knoppen waar je live aan kan draaien zijn voor iedere live-set een mooie toevoeging. De erebus heeft natuurlijk al wel een mooie bucket brigade delay.

Veel plezier hier.

Hey 4-tek,

thanks! De lil Erebus heeft me inderdaad een hoop geleerd over hoe hardware synths eigenlijk werken, dat was een mooie bonus, dus idd misschien geen complete noob meer op het vlak van synths, maar op het vlak van modular merk ik dat ik nog een hoop te leren heb; het is me bijvoorbeeld nog niet gelukt om vibrato uit mn Lil Erebus te toveren met t mod-wheel van mn Keystep en de attenuvertor van Doepfer. Maar goed, dat gaat me wel lukken met VCV Rack (ik heb een audiointerface met DC-coupled outputs).

Ik verwacht niet dat ik de synths snel zal gaan meenemen naar een gig, ik denk dat ik eerder edits en eigen muziek zal maken die ik kan gebruiken in DJ-sets. Dat gezegd hebbende, ik ben zeker geïnteresseerd in effect pedalen. Idealiter zelfs zelfbouw, want dat heb ik wel geleerd van het bouwen van de Lil Erebus; zelf bouwen is super leerzaam en mega leuk. Ik moet zeggen dat ik die Dreadbox Hypnosis ook aantrekkelijk vindt, dus ik zit eigenlijk te wachten op het volgende DIY project uit griekenland (hopelijk een NYX of Hynosis)...

Anyway, see u around.

Welkom. Deze hobby is duurder dan vinyl... :D

Hey Deksel, Tim hier. Wees welkom. Ik heb nog wat DIY project af te maken en wil daarna echt minderen met DIY om meer muziek te kunnen maken :)

Welkom :okdan:

Ben wel benieuwd hoe lang je vcv rack vol gaat houden als je al echt eurorack hebt staan :engel:
Dacht ook mijn maschine mk3 met softube modular veel te gaan gebruiken, maar zo gauw je echte hardware (eurorack, synths en drummachines) hebt staan, merk ik wel dat computer niet zo een aantrekingskracht meer heeft...

Speel er nog steeds mee hoor,... maar once you go eurocrack, its hard to go back :D

Back