Nieuwe techno track bij Steve303 - Confused

percussie is lekker. Na een tijdje komt er een synthje (lijkt wel wat op een accordeon) in dat véél te zacht staat en power mist. Ook vind ik je ride niet mooi, waarschijnlijk omdattie zo hoog gepitched is. Vind het nu vooral een percussietrack en dat is dan ook waar het potentieel ligt denk ik. Andere synth-stab, een goeie bas eronder en misschien die ride vervangen en je hebt volgens mij een lekker track gemaakt. :okdan:

percussie vind ik mooi klinken,die bass zou ik wel veranderen,ietsje zachter misschien.
Deze track heeft wat mee van Dj Rush vind ik wat ik wel apprecieer.
Daarom dat ik hem download en in mn lijstje zet van :okdan: Tracks.

;)

Oké alvast voor de info; ik ga proberen om er nog een andere versie van te maken met enkele wijzigingen, maar zeker niet te veel want ik vind deze track zeker niet slecht ;) Ik had graag nog wat meer commentaar gekregen op deze track;
dus mensen laat jullie gaan.
Waar zit forcesupreme hier? die kent der ook wat van zenne

Owja deze track is gemaakt met reason 2.5

Laatst gewijzigd:
Okay, het begint al lekker, gaaf tribal loopje! Er zit in elkgeval een goede drive in de track, vooral als die bassdrum er in komt. Die klinkt volgens mij erg lekker over een goeie PA, lekker vol en lomp.

Het filter werk is ook aardig goed, mischien zou je er bij het filteren wat effecten over kunnen halen, zodat ie in de breakjes wat minder droog klinkt. Een delay, reverb of flanger zou je hierbij goed kunnen toepassen. Ik weet 't, het is een cliche, maar dat is filteren zowiezo op deze manier.

De edits zijn gaaf, dat gestretch.

Het chordstabje staat inderdaad wat zachtjes, is opzich niet erg, het is meer een aanvulling op de beats.

Wat ik mis in deze track is iets van een bassline of eits wat er op lijkt. Er zitten volgens mij wel toms in, deze zou je wat harder kunnen zetten en de lage frequenties wat harder van kunt zetten, zodat deze als een soort bassline kunnen dienen.

Verder is de track niet echt bijzonder, meer een DJ Tool. Opzich is daar niks mis mee, maar toch denk ik dat je meer uit deze track kunt halen door wat meer te doen met geluiden op de achtergond. Zet bijv. een sfeervol ambient geluid op de achtergrond die je de hele tijd herhaalt. Deze kun je door een equalizer halen, en dan zou je een beetje met de frequenties kunnen spelen.

Offtopic: Heb jij toevallig vroeger ook met Trackers gewerkt? Ik kan me herrineren dat ik wel eens van die multimedia cd's haalde waar tracker modules op stonden die van ene Steve303 waren, en die waren altijd errrg goed!

Back