[track] reaching out

barn

Detroit nerd
even trekje van mij...

ben benieuwd wat mensen hier van vinden...

live-gesequenced/mixed, overgang van rond 4 minuten vind ik lelijk :) en het geheel moet nog wat korter.

reaching out

lijkt wel een soort stealpan techno. :) Vind het niet echt pakkend moet ik zeggen.

Origineel geplaatst door Hazes
lijkt wel een soort stealpan techno. :) Vind het niet echt pakkend moet ik zeggen.
wat bedoel je met pakkend in deze?

pakkend als in het heeft een lekker thema en dito groove die blijven hangen en mij tot dansen aanzetten.

Groovet lekker. Maar duurt inderdaad lang. Toch vind ik het wel boeiend genoeg. Beak is inderdaad niet zo mooi. Maar het doet mij een beetje denken aan Philip Glass of Steve Reich...(= minimal music). Ik houd daar wel van.

Maar al met al moet er nog wel wat aan gebeuren denk ik.

Succes ermee.

Origineel geplaatst door Hazes
pakkend als in het heeft een lekker thema en dito groove die blijven hangen en mij tot dansen aanzetten.
ok, mijn intentie was ook niet om mensen aan het dansen te maken met dit nummer

Origineel geplaatst door barn
ok, mijn intentie was ook niet om mensen aan het dansen te maken met dit nummer
.
:gaap:

hehehe als mills het zou draaien dan zou het diep zijn .. hehehehe
maar best oke hoor .. ben alleen niet zo'n valse man
maar kan het op zijn tijd wel waarderen .. vond juist naar de break erg lekker diep en ruuw !
ik hou wel van die rauwe donkere geluiden op zijn tijd !

Origineel geplaatst door MadR
hehehe als mills het zou draaien dan zou het diep zijn .. hehehehe
maar best oke hoor .. ben alleen niet zo'n valse man
maar kan het op zijn tijd wel waarderen .. vond juist naar de break erg lekker diep en ruuw !
ik hou wel van die rauwe donkere geluiden op zijn tijd !

ok cool, het ging me idd om een soort diepe sfeer neer te zetten...

en dat is gezien sinew1958 zijn reactie, goed gelukt! :D

Doet inderdaad een beetje een beetje denken aan 'time machine' en 'metropolis'.
Ik verwachtte eigenlijk nog een paar abrupte volumeveranderingen, of opeens een synthgeluid uit het niets.

ik vind m wel koel.. zeker wel dansbaar..
en dat geluid bij de 4 min. is zeker wel ok.. hou hier wel van.. :)

Hoor ik hier enige Jeff Mills achtige sound:D

Ik vind het wel wat hebben .. alleen merk ik zelf dat ik toch niet zo snel zo'n plaat pak als ik aan het draaien ben..Maar ja dat is misschien de style die ik draai.

Ik hoor hier ook sterke Mills invloeden!

Netjes hoor! Lekkere brainfuck die synth.

Lekker duister sfeertje inderdaad.

Dus als ik het goed begrijp zou je dit zo live kunnen brengen?

Origineel geplaatst door forcesupreme
Ik hoor hier ook sterke Mills invloeden!

Netjes hoor! Lekkere brainfuck die synth.

Lekker duister sfeertje inderdaad.

Dus als ik het goed begrijp zou je dit zo live kunnen brengen?

ehm, theoretisch kan ik dit live zo brengen idd...

alleen heb ik een hele andere gedachtengang van een live-act, dus dat doe ik dan niet :P

2 donbrasco -> ik heb een andere opgenomen versie waar dat geluid (bij 4 min.) veel dominanter en agressiever in voor komt, de uiteindelijke versie zal een combi zijn... incl. ook nog de wat dynamischere volumeverschillen en wat sound effects... (maar daar wacht ik nog even mee tot ik een dp4 heb ;) )

Vind de bassen soms iets te hard zoemen, qua mix. Verder trek ik deze sound erg goed. Melodietje mag nog wel iets meer transponeren.

Sommige geluiden zitten elkaar ook iets in de weg, althans zo klinkt het, misschien wil je dat wel, maar ik vind dat vaak naar ademnood klinken. De mix wordt naarmate de track vordert sowieso minder, vind ik. Het orgel wordt af en toe mij iets TE a-melodieus... iets TE vernieuiwend? :confused:

Vind de stijl erg vet, tempo ook, maar ik hoor teveel dingen die voor mij als slordig overkomen.

Origineel geplaatst door AOR
Vind de bassen soms iets te hard zoemen, qua mix. Verder trek ik deze sound erg goed. Melodietje mag nog wel iets meer transponeren.

Sommige geluiden zitten elkaar ook iets in de weg, althans zo klinkt het, misschien wil je dat wel, maar ik vind dat vaak naar ademnood klinken. De mix wordt naarmate de track vordert sowieso minder, vind ik. Het orgel wordt af en toe mij iets TE a-melodieus... iets TE vernieuiwend? :confused:

Vind de stijl erg vet, tempo ook, maar ik hoor teveel dingen die voor mij als slordig overkomen.

wel mee eens...

in de uiteindelijke versie laat ik het filter wat dichter, speel ik meer met bass geluid...

en de algehele mix zal sowieso mooier worden door het op tape te jassen...
zal zo even kijken of ik een nieuwe versie kan opnemen...

Back