RME digiface usb ervaringen.

Thanks, ik heb hier pas een patch bij geinstalleerd, omdat mij dat de voorlopig beste oplossing leek qua uitbreiding van focusrite Octopre + 18/20 interface. om meer dan 16 kanalen te hebben. maar preamps heb ik eigenlijk niet nodig, gebruik geen microfoons. oplossing zou zijn 1 x RME digiface + 2 Ferrofish pulse 16= 32 kanalen op 48 Khz is voor mij voldoende.

Dus de digiface is dus een interface waar zou je infeite bv tot 4 Focusrite Octopre of 2 x Ferrofish 16 samen kunnen aansluiten via ADAT , totaal 32 kanalen ineens dan naar pc via Usb? Geen andere interface meer nodig?
Klopt.
Het is uitkijen ivm aantal kanalen die 'gelijktijdig' kunnen worden aangesproken. Voor zo ver ik begrijp haalt de Ferrofish 16 i/o over jack i/o en extra 32 kanalen over adat. Als je in tegenstelling de Arturia Audio Pre bekijkt heb je op dat toestel 8x i/o + 2x Adat i/o en zou je denken dat je aan 24 kanalen raakt. Maar dat is niet zo. De Arturia haalt max 16 kanalen i/o. M.a.w. 1 van de adat i/o's neemt dan de fysieke jack i/o 's van het toestel over.

Als je kijkt naar de Motu AI24 is het anders. Daar zie je naast 24 i/o's fysiek, ook nog eens 3 ADAT i/o aansluitingen. Die kun je allemaal (heb het nagevraagd bij Motu) tegelijk gebruiken en kom je op een totaal van 72 ch.

Wat ik overigens aan de Digiface niet handig vind is dat het zo een los doosje is. 19" was een pak beter geweest!

Wat ik overigens aan de Digiface niet handig vind is dat het zo een los doosje is. 19" was een pak beter geweest!

bwa nee, en dan heb je zo iets als de Presonus Firestudio ligthpipe firewire

een wordclock sync in en out miste ik eerst, maar da's mss ni nodig, en dan beginnen de aggregate sync problemen weer

Voor zo ver ik begrijp haalt de Ferrofish 16 i/o over jack i/o en extra 32 kanalen over adat.

Ferrofish is wel alleen een AD/DA-converter. Zijn ADAT-kanalen gebruik je om 16x16 (IO) analoge kanalen te verbinden met je interface (bijv. Digiface). Alle 2x4 (IO) ADAT poorten van de Ferrofish zijn vooral interessant als je op hogere samplerates wil werken (SMUX). Of als je complexere digitale routing wil doen. Ik gebruik de Pulse MX, dus met MADI, dat geeft nog veel meer bandbreedte en routing/daisychaing-mogelijkheden.

Motu AI24 is een hele audio-interface. Aan zijn ADAT-poorten kun je bijv. nog 1,5 Ferrofish 16 hangen..

Klein formaat van Digiface vind ik trouwens heerlijk.. hij ligt vaak naast de bank of mijn bed als headphone-interface en gaat ook mee in de laptoptas ;)

Ik gebruik 7 stuks vd Profire 2626 in de studio corner,
Vier stuks voor de digiface en dan als aggregate een profire 2626 met nog twee stuks via de adat

De Profire 2626 komt de laatste weken niet veel meer te koop,
en je moet ze nog kunnen op standalone adat sync instellen via firewire

De Input jack stekkers krijg ik er wel bijna niet uit,,
maar 'k vind de Profire 2626 veel beter dan de Behringer ADA 8000

Wow, m'n Digiface Ideeën Setup kan niet op, 't is nu veel beter gepatcht dan de DJM mixer als knoop punt

'K heb nu een setup met de digipatch als router, voor de Finalizer Express, DBMax, CDJ, DJM, Macbook en de Profire 610 als koptelefoon AMP voor de HD8

De profire 610 is veel beter dan de DJM voor de HD8 als headphone amp,, daar was ik enkele weken mee aan't sukkelen,
mss is de DJM stuk of moet ie gereset worden en waren de nieuwe HD8 pads van ebay ook te dik, en niet zoals de originele

okey, zalig, geen DJM mixer meer nodig,,, 'tis in orde,, k kan terug genieten en energie krijgen van m'n tracks,

De Digiface synct perfect op elke ingang,, Da's straf, da's m'n eerste audiocard dat kan,
Bij al de andere audiocards moest ik de sync source instellen, en liep het mis met audio pops

Er zouden er terug in voorraad zijn bij thomann,

k heb er ondertussen 4,, één voor win10, drie in aggregate op OSX 10.8.6

Back