EMU drivers sucken

koediman

--<{(OoO)}>--
ik ben twee weken bezig geweest de boel in orde te krijgen maar het lijkt een onmogelike opgave... als je op de manier werkt waarop ik werk (veel hardware, pc alleen gebruiken voor sequencen en opnemen) zijn de drivers gewoon kut.

ben net weer teruggestapt naar de oude versie van de drivers... kan ik niet mee opnemen op 24bits maar goed, ik heb tenminste geen gestoorde midi-timing shit meer.

kwou het maar even laten weten; EMU hardware is super, de drivers zijn kut, support heb je ook weinig of niks aan.

mmmm.....da's vreemd....ik heb er geen problemen mee....en ik werk ook met veel hardware...24 bit geen probleem,tegelijk gebruiken van Cubase SX en Wavelab ook geen probleem,PowerFx werkt perfect en is een verademing...alles op 10ms latency....
Als ik bijv. ff een stukje analoge synth door een plug-in wil halen; ff opnemen en alles staat goed,klooien met plug-ins gaat ook goed (zelfs oude DX plug-ins werken naar behoren ).....audio-files ook makkelijk te importeren naar (oude) Wavelab en samplers....
Zelfs digitaal signaal naar externe fx sturen gaat probleemloos...
Ik ben alleen nog steeds niet kapot van Emulator X...

MIDI-timing shit. Bedoel je de MIDI poorten van die kaart zelf? Want ik gok er even op dat Dione een betere interface dan de onboard gebruikt.

Ik gebruik de midi-ports van de kaart idd niet,is dat waar je problemen mee hebt ?....kep zelf een Edirol UM-880,sinds ik al die emulatie-midi-sjit uitgezet heb werkt alles prima.....ook de controller van de Korg Legacy werkt zonder problemen...

en heb je wel al die midi-emulatie rommel uitgezet ? alle opties op dat gebied geprobeerd ? (las ergens dat de Midex weer andere instellingen op je pc vereiste als andere bakken )

ik las op het E-mu forum ( jij bent zeker 'nodog' op dat forum ?) dat er meer mensen waren met problemen hoor.....maar een gedeelte werd ook opgelost....mensen als Ichi helpen je graag,maar je moet wel duidelijk aangeven wat voor systeem je mee werkt...ze geven in de faq/rules ook duidelijk aan dat ze mensen niet helpen als ze niet hun systeem/configuratie in hun sig zetten...doe je dat wel dan kun je zo maar een pb-tje of mailtje van 1 van de medewerkers van E-mu verwachten....(heb ik ook gehad nadat ik mn problemen met EmuX gepost had )...

veel suc6 verder...

bedankt voor het advies dione... ben blij voor je dat het bij jou goed werkt.

ik heb idd veel advies van het emu forum geprobeerd (ben dus al een week of wat bezig de gekste dingen uit te proberen) maar heb het nou helemaal gehad... het is mijn mening dat hun gewoon moeten zorgen dat het werkt op alle redelijk bekende systemen... heb zelf een uiterst stabiele pc (pentium3, asus board) en nooit problemen gehad tot ik deze emu-shit voor m'n kiezen kreeg.

hoewel ichi en emu-support over het algemeen erg vriendelijk en behulpzaam overkomen heb ik eigenlijk ook nooit goed advies gehad... deze week weer 3 dagen moeten wachten op een antwoord en dan krijg je te horen dat ik moet gaan testen met een minimale setup... fuck that!... testen moeten hun doen en die drivers moeten op een redelijk normaal systeem gewoon werken. (bij echo-audio en rme hoor je dit soort verhalen nooit)

Ja,da's rot....ik denk ook dat ze veel te snel alles op de markt hebben gegooid,ze hadden eerst alles veel beter moeten testen....( en dan kijk ik vooral naar EmuX ).....ik heb verder geen problemen (tot nu toe?) maar ik las idd een hoop klachten....

Als ik het vergelijk met Korg legacy bijv. dat werkt allemaal supergoed vanaf de eerste versie....

Maar wat zijn precies de problemen die je hebt ? want je was eerst zo blij met de nieuwe drivers ?

Misschien ook niet onhandig om er een computernerd bij te halen?

okee... mijn eerste reaktie op de drivers was heel positief want ik kon eindelijk in soundforge op 24bits opnemen terwijl cubase loopt... (iets waar ik vanaf het begin al om gesmeekt had)

toen kwam ik erachter dat als je vst-i's gebruikt op een bepaald moment de hardware synths uit sync gaan lopen met de vst-i's/audiotracks... als je alleen hardware gebruikt hoor je het niet... hoewel ik laatst zelfs daar problemen mee kreeg (ging m'n 808 uit de maat lopen t.o.v. midi-aangestuurde drumbak).

toen ging er nog meer mis... kon m'n pro1 niet meer aansturen (via cv/gate van m'n syntechno teebee) zonder dat de hele boel in de soep liep.... geen idee waar dat door kwam... had het helemaal gehad, met bovenstaand verhaal als gevolg.

heb nu op een nieuwe partitie de oude drivers geinstalleerd en alles loopt gewoon zoals het hoort (midi-wize). de andere problemen waren er trouwens nog steeds toen ik op een schone install de nieuwe drivers probeerde dus het ligt niet aan m'n instellingen verder.

en fuse... ik voel mezelf al een komplete computernerd nu ik alles ongeveer geprobeerd heb wat er te proberen valt... lijkt me niet echt nuttig er nog iemand bij te halen en trouwens... dat is precies waar ik bezwaar tegen maak... je hoort de drivers als volkomen achterlijke aap ook te kunnen installeren en daarna probleemloos te werken... plug 'n' play weetjewel... beetje zinloze opmerking van je mijns inziens.

Back