Slipperman
Rooibosje iemand?
even voor de duidelijkheid ik onderhoud mijn apperatuur heel goed dus bij mij zal je dat niet aantreffen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door The Q
Volgens mij geeft het ook antwoord op mijn vraag, de parts zijn wel apart per midikanaal te sturen, da's ook goe
![]()
Origineel geplaatst door robnet
Ik heb een JD800 gehad. Ziet er schitterend uit, maar ik werd MAF van die knoppen en schuiven omdat ze ALTIJD liegen, tenzij je in manual mode staat. Voorbeeld. Je maakt een geluid en bewaart deze. Prima. Nu selecteer je een andere patch, en kijk naar de knoppen. Ze liegen! Er klopt geen barst van, want ze staan nog in de stand van de vorige patch. Maar ze suggeren natuurlijk up to date te zijn. Heel verwarrend voor me...

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ja, de parts zijn sowieso WEL op verschillende midikanalen aan te sturen, maar jouw vraag ging in eerste instantie over de tones.

Origineel geplaatst door The Q
Mag ik vragen waarom je denkt dat de sliders een real time beeld geven? Tenzij ze automated zijn kan dat natuurlijk nooit, dat kan je toch vantevoren weten?
Toegegeven dat het ietwat verwarrend kan werken zou je de schuifjes van de JD eigenlijk alleen maar moeten zien als een programmer en niet als een real time meetinstrument, maar dat zei ik al.
De beste manier voor mij om met een JD-800 te stoeien is gewoon met 1 tone te beginnen met daarachter een basis-setting. Vandaar uit raak je een stuk minder snel het spoor bijster.
Grappig dat je de interface van de 990 fijner vindt, meestal is het precies andersom.![]()
. Dus m.a.w. je kan bvb Tone 1 op midikanaal 1 ztten, Tone 3 op MIDI kanaal 9, .... .Origineel geplaatst door The Q
Maakte maar een grapje Slip![]()
Origineel geplaatst door synthebin
[B
Je kan ook tot 6 midi kanalen multitimbraal gaan, ik denk zelfs dat die JD990 een extra kanaal voor drums
[/B]
Origineel geplaatst door ZmokE
De 990 heeft 8 midikanalen waarvan één voor drums.
Er kan overigens maar 1 expansieboard in (lees in dit topic dat er in meervoud over gepraat wordt). Het vintageboard is dan wel aan te raden, mede door de goede sounds, maar zeker omdat je dan 2 keer zoveel patches hebt als wanneer je hem in een andere synth zou steken.
De 800 is natuurlijk snel te editten, maar de 990 is ook heel erg handelbaar door zijn grote display waar alles netjes grafisch wordt afgebeeld.
Ook is er een editor zag ik.
Maar de ultieme combinatie is toch wel 990/800.

voor de JD-800 en de JD-990.