M-Audio Oxygen8 / O2 of Korg Micro controll / Legacy

G

Guest

Guest
even een nieuwe thread.
vader heeft een pc gekocht en wil een usb controller (en een audio interface).

wat de interface betreft, de m-audio firewire solo lijkt me wel wat. die zal toch wel full duplex zijn en zo???
handige xlr input met phantom en instrument in, die zijn te toggelen met 2 line ins achterop.

de controller vind ik lastiger. grote toetsen heb ik liever dan kleine, maar waarom kost een oxygen8 maar 125 en een micro controll 325 euro? (en ik zie ook al wat oxygens tweedehands, waarom??)

de O2 van m-audio leek me ook wel wat, de legacy controller vind ik lelijk, maar de software is leuk en niet los te krijgen(toch ?!)......

kortom: ik hoor graag wat jullie ervan vinden. advies wordt op prijs gesteld!
bedankt.

gisteren ook de firewire solo ondekt... maar dat verdomde ding heeft geen midi=(

sjah, waarom zie je oxygens tweedehands? waarom zie je andere dingen tweedehands??? mensen upgraden wel eens.... de microkontrol zal je minder tweedehands zien omdat die nieuwer is dan de oxygen...
qua prijs is de oxygen zeer intressant. de microkontrol is duurder, maar kan dan weer meer...

waar heb je dan midi voor nodig???

in de andere thread werd de novation remote25 genoemd. stuk duurder, maar wel een joystick !!!!
iemand ervaring ermee? (de novation hè, niet de joystick.)

Heb even zitten kijken maar de remote25 heeft zover ik weet geen audio.
De duurdere X-station heeft het wel maar daar zit dan ook een K-station synth in.
Heb hem dus ook en hij bevalt retegoed.
En volgende maand komen er ook 49 en 61 toetsen versies van uit.
Daar zitten dus alle toetsers en bellen aan inclusief preamps, effecten unit. 2 midi uit spdif uit sustain/expr pedaal ingang. En kan op batterijen werken.

Alternatieven zijn Edirol PCR1 (heeft geen extra midi) en Ozone 2 (heeft geen midi in) en ESI A-on.

geen audio is geen probleem, daarvoor wil ik de firewire solo (dat schijnt sneller en beter te zijn).
interne geluiden, effecten e.d. hoef ik ook niet (kan ik net zo goed mijn nordlead en de tc electronics houden).

ik vind de remote alleen wel duur: 350, tegenover 150 voor de m-audio O2.......

(kleine toetsen van korg ben ik al vergeten (hoewel de drumpads op de micro me wel aanspraken!)

- mja, midi in die solo was leuk geweest voor andere dingen nog (in mijn geval dan)

- zelf heb ik nu ook een ozone op het oog... wel jammer dat ie geen midi in heeft

- de remote 25 audio is idd zo'n beetje vervangen door de x-station. hier en daar vind je in de uitverkoop nog remote audio's... de 49 en 61 x-station zijn zelfs nu al te verkrijgen (in turnkey londen toch...)

quote leo: "ik vind de remote alleen wel duur: 350, tegenover 150 voor de m-audio O2......." sjah, ken je niet vergelijken he... ze liggen alletwee wel redelijk qua prijs vind ik...

is firewire echt veel beter dan usb??? en ook nodig voor de niet zo professionele muzikant???

mijn keuze nu is m-audio ozon (usb controller + audio 24/96)

of m-audio O2 (platte controller) + firewire solo (nergens nog te vinden, maar wel gebalanceerde uits....)

wat vinden jullie?
toe, help!

ps kleine toetsen van korg, of koreaanse esi vallenv oor mij af. in m-audio heb ik vertrouwen.
novation kan meer dan ik wil en is te duur!

Origineel geplaatst door Leo
is firewire echt veel beter dan usb??? en ook nodig voor de niet zo professionele muzikant???

mijn keuze nu is m-audio ozon (usb controller + audio 24/96)

of m-audio O2 (platte controller) + firewire solo (nergens nog te vinden, maar wel gebalanceerde uits....)

wat vinden jullie?
toe, help!

ps kleine toetsen van korg, of koreaanse esi vallenv oor mij af. in m-audio heb ik vertrouwen.
novation kan meer dan ik wil en is te duur!

Voor de toetsen hoef je maudio niet te nemen.

echt niet? valt dat tegen? wat is wel ok?
hoe zit het met die koreaan a.on, is dat beter? zou wel een uitkomst zijn.

de remote25 vind ik te veel: overkill aan mogelijkheden voor mij, kleine toetsen van de korg ook liever niet.

Re: M-Audio Oxygen8 / O2 of Korg Micro controll / Legacy

(en ik zie ook al wat oxygens tweedehands, waarom??)

Waar dan? Ik heb sinds gisteren Live op m'n PowerBook, dus een klein keyboardje voor weinig zie ik wel zitten.

Origineel geplaatst door Thomas
Ik weet niet hoe de toetsen zijn, maar misschien zit er tussen
de controllers van Edirol wel een die geschikt vind?

http://www.edirol.com/products/keyboard.html

Ik heb ooit een Oxygen 8 gehad en vond de toetsen een ramp om op
te spelen, ze voelden gigantisch plastic.

idd. kZelf vond Edirol het beste (kvond 'em zelfs beter spelen dan Remote)

Ik ondekte net dat Echo Audio ook 3 firewire-interfaces op de makrt heeft...

ik ga morgen eens kijken en zelf voelen bij feedback; ik hoop dat er het een en ander op voorraad is daar, zal wel. (ben vandaag de hele dag bezig geweest te bellen, maar zonder succes, alleen maar bandjes die meldden dat de afdeling bezet was. ik had al bijna naar duitsland gemaild.

die firewire solo zie ik wel op de site maar nog nergens in europa te koop.
de ozone is wel makkelijk, alles in 1, maar heeft geen gebalanceerde uit. de a.on is zelfs firewire (ozone usb), nog betere alles in 1 oplossing, maar weinig info beschikbaar. ik zag hem niet eens op de esi site.
ik hoop dat ik die morgen kan proberen.

ik ga morgen eens kijken en zelf voelen bij feedback; ik hoop dat er het een en ander op voorraad is daar, zal wel. (ben vandaag de hele dag bezig geweest te bellen, maar zonder succes, alleen maar bandjes die meldden dat de afdeling bezet was. ik had al bijna naar duitsland gemaild.

die firewire solo zie ik wel op de site maar nog nergens in europa te koop.
de ozone is wel makkelijk, alles in 1, maar heeft geen gebalanceerde uit. de a.on is zelfs firewire (ozone usb), nog betere alles in 1 oplossing, maar weinig info beschikbaar. ik zag hem niet eens op de esi site.
ik hoop dat ik die morgen kan proberen.

de Aon is nog niet uit. die kan er alle momenten gaan aankomen. was voor laatste kwartaal van 2004
ik heb er wel wat schrik van. In het begin kan hij ook nog vol kinderziektes zitten. pas dus op

De O2 zag ik vandaag bij feedback staan, ziet er wel wat beter uit dan de oxygen8, is een stukkie platter, dat wel.
T'is allemaal wel flink afgekeken van de PCR-1 van Edirol.
En dan maken ze die O2 lekker plat, en die draaiknoppen die er op zitten zijn dan weer 1cm hoog?!
En dan nog wat ik het allerergst vindt is dat de pitch en modulationwiel vervangen zijn door drukknopjes onder een rubberen strip!
Die Microkontrol is toch wel een hele fijne controller, die minitoetsen maken hem echt niet minder bruikbaar en die gekleurde displays zijn toch wel erg handig voor plugins.
De RMT 25 van Novation heeft het allerbeste klavier en heeft ook genoeg knoppen en faders.
Vindt ik eigenlijk de beste keuze, maar hij is wel lomp groot gebouwd vind ik.

was vandaag bij feedback en jullie hadden gelijk.

de aon en de neon? leuk, maar nergens te vinden. in de haast om de consumentendollar naar zich toe te trekken lopen sommige fabrikanten wel erg op de zaken vooruit.

het toetsenbord van de oxygen is inderdaad erg plastic/goedkoop/rammelig. (de m-audio met 61 toetsen heeft wel een lekker toetsenbord, maar is te groot voor mij.)
de minitoetsen van de korgjes zijn niet voor mij, sorry. dat voelt gewoon niet goed, niet zozeer het formaat maar vooral de 'vering'.

de platte edirol met audio interface en de m-audio O2 hebben een vergelijkbaar toetsenbord, zo plat dat je de helft van de keyboard action kwijt bent. niet te zwaar ademen boven dit bord, want voordat je het weet heb je een toets aangeblazen.

de gewone edirol usb controllers doen het qua toetsenaktie beter, voelt gewoon beter aan, maar als je de remote25 probeert, merk je toch het enorme verschil. dit is gewoon goed. een echt synth toetsenbord (zij het wat aan de korte kant), terwijl de andere toch allemaal in meer of mindere mate iets speelgoedachtigs hebben.

het is dus de remote25 geworden, wel iets meer geld, maar goed. waar voor je geld.

was vandaag bij feedback en jullie hadden gelijk.

de aon en de neon? leuk, maar nergens te vinden. in de haast om de consumentendollar naar zich toe te trekken lopen sommige fabrikanten wel erg op de zaken vooruit.

het toetsenbord van de oxygen is inderdaad erg plastic/goedkoop/rammelig. (de m-audio met 61 toetsen heeft wel een lekker toetsenbord, maar is te groot voor mij.)
de minitoetsen van de korgjes zijn niet voor mij, sorry. dat voelt gewoon niet goed, niet zozeer het formaat maar vooral de 'vering'.

de platte edirol met audio interface en de m-audio O2 hebben een vergelijkbaar toetsenbord, zo plat dat je de helft van de keyboard action kwijt bent. niet te zwaar ademen boven dit bord, want voordat je het weet heb je een toets aangeblazen.

de gewone edirol usb controllers doen het qua toetsenaktie beter, voelt gewoon beter aan, maar als je de remote25 probeert, merk je toch het enorme verschil. dit is gewoon goed. een echt synth toetsenbord (zij het wat aan de korte kant), terwijl de andere toch allemaal in meer of mindere mate iets speelgoedachtigs hebben.

het is dus de remote25 geworden, wel iets meer geld, maar goed. waar voor je geld.

bij de platte edirols en m-audio is de diepte wel berekent, zodat je toch dezelfde feel zou moeten krijgen. een duw is dan twee keer zoveel als een duw op een 'gewoon' toetsenbord... snapje:P

have fun met de novation!

FireWire mobile interfaces/geluidskaarten ; ervaringen?

FireWire mobile interfaces/geluidskaarten ; ervaringen?

Jaja, ook voor mij is de tijd gekomen dat ik over ga stappen op een goed geluidskaartje. Ik werk met een laptoppie, dus na een beetje research gedaan te hebben kom ik er echt achter : FireWire is the solution!

Na een beetje gezocht te hebben bij the big brands heeft M Audio toch de meeste keus in deze mobiele bakkies:

FireWire Audiophile

FireWire 410

En ook ESI heeft iets leuks liggen wat te betalen is:

Esi Quatafire 610

Heeft iemand ervaringen met 1 van de mobiele geluidskaarten of met een andere FireWire geluidskaart?

tell me tell me tell me *D !

Manulistica

Back