Synths die alleen in Japan zijn verkocht

fuse

Gepokt en gemazeld
Ik werd getriggerd (volgens de van Dale een normaal nederlands woord ook nog eens) door die Akai DS1000 sampler die alleen in Japan zou uitkomen. Toch wel raar dat ze niet proberen een grotere markt te bereiken. Amerikaanse en Europopeese zijn minstens elk twee keer zo groot.

Sommige japanse fabrikanten willen nog wel eens een bepaald type synth alleen maar in Japan uitbrengen. Soms lekken die toch naar de rest van de wereld. Eigenlijk toch wel raar.

De Poly800 schijnt met een speciale editie uitgekomen te zijn. Weet niet of dit alleen voor de japanse markt bedoeld was.
DX7 had een witte editie. Maar dat was geloof ik een anniversary edition.
De EX5 heeft een silver release gehad die eigenlijk alleen voor Japan bedoeld was. Maar toch her en der in de rest van de wereld verkocht is.

Volgens mij zijn er nog veel meer van dit soort voorbeelden.

Voordat de yamaha A3000 sampler op de markt kwam, is er de A7000 uitgebracht. Ook alleen voor de japansde markt.
Had er tot voor kort nog nooit van gehoord. Ook een rare volgorde, eerst de A7000, dan de A3000 en vervolgens de A4000 en A5000

Hhhmmm...

Knopjes etc zien er trouwens wel beter uit dan op de over AxK's. Die irritante draaiknopjes komen je af en toe echt de strot uit!!!

@Fuse: je had er best bij mogen zetten dat mensen proberen foto's biuj te voegen. Het oog wil ook wat :D

Attachments

• a7000.jpg
    a7000.jpg
    25,6 KB · Bekeken: 76
Onder volgende link staat niet echt een synth.
Maar wel een supper mooië versterker van AKAI die enkel in japan verkrijgbaar is : AKAI-pro .JP

grz. Nik

even off topic....

Nog 1 bericht fuse.......

zit je aan de 10.000 !!!!!

WAUW.... hahahaha

;) het is maar wat je mooi vindt, qua uiterlijk vindt ik het een (japanse)draak van een ding :P.
Lijkt me eerder een metalen japanse lampion(<?) dan een versterker :D.

Weet iemand ook de reden van het alleen uitbrengen in Japan?
groeten roy

Origineel geplaatst door Grooveboy
;) het is maar wat je mooi vindt, qua uiterlijk vindt ik het een (japanse)draak van een ding :P.
Lijkt me eerder een metalen japanse lampion(<?) dan een versterker :D.

Weet iemand ook de reden van het alleen uitbrengen in Japan?
groeten roy

Ja over smaken kan je blijven discussiëren ofc.

de spec's van deze versterker liegen er anders niet om ......

Origineel geplaatst door nIQ
Ja over smaken kan je blijven discussiëren ofc.

de spec's van deze versterker liegen er anders niet om ......

2,5 Watt / 3,0 Watt? Dat wordt knallen!

8o) Kon het niet laten.. ;) Sorry mod! :mega:

nou...

nou...

...zo snel schiet mij alleen het verhaal van de Roland U70 te binnen, die opeens de D70 werd toen hij de wereld over trok. Vreemd ook want de U-serie is puur PCM terwijl de D-serie LA is( maar inderdaad, de oplettende lezer denkt dan ook meteen aan de MT-32).
Op de printplaten van elke (!) D70 staat U70:confused:
O ja, de Korg 707 heette in Japan M7 (als afgeleide van de M1 maar dan anders, FM i.p.v. PCM).
En met de TEchnics WSA-1 was ook iets aan de hand.

Origineel geplaatst door Christov
waarom is die advertentie dan in het engels :confused:

Jij link klikken en lezen pagina. 8D

Technics SY-1010

Attachments

• technics.jpg
    technics.jpg
    20,5 KB · Bekeken: 72
Back