[track]Langzame duistere hardcore ofzo, zit een beetje vast

Nightstorm

Ouwe rot
hoi mensen,

ik ben met een nieuwe track bezig, maar zit een beetje vast...het is een beetje langzame duistere hardcore, eentonig, dat is ook de bedoeling, maar wil 't wel luisterbaar houden: heb 't gevoel dat 't nu TE eentonig wordt (heb ik vaak last van met het arrangeren), er mist iets, wie kan me tips geven om t ff wat levendiger te maken?

dit is overigens nog een schets, alleen nog maar virus en mixerwerk

http://members.chello.nl/ctjj/schetsje.mp3

alvast bedankt :biertje:

Hij blijft lekker klinken mr.J :D
Heerlijke opbouw (niks aan doen :P), Coole sounds, Kick beukt ook wel lekker ;)
Qua dat iets missen zou best kunnen want wat ik mis is iets van drumsounds :)
Hihatje,Rideje ofzo (misschien een idee).
Misschien ook een ideetje:
Je zou ook een lekkere lange break erin kunnen gooien met een mengel moes kwa de sounds ofzo (bijv bij de 2de break)...iets breakbeat achtig ofzo...of beetje meer variatie in de kick (EQen net zoals ik Wild dynamics of Nightshading 8) )...een overstuurde sample erin :biertje:

Hopelijk kom je eruit want is gewoon een lekkere track :biertje:

Origineel geplaatst door bikkel
Pietsje minder bass mag wel.
heb ik er 's wat laag in zitten...:engel:

najah de mixfase moet nog een beetje komen, dan ga ik wel flink zitten klooien om alles goed te krijgen, het arrangement is nu prioriteit #1..wat vind je er verder van?

Erg apart deze core.
Je BD zou ik wel ff iets harder zetten en er moet meer decay op, dat zou wel erg lekker zijn. Bij 2.29 zou ik er een hoge lange string in gooien, geen melo maar gewoon 1 toon die de heletijd aanhoud, of misschien dat ie naar een lange tijd 1 toets naar beneden moet voor een beetje variatie.
Bij 2.56 zou ik er een break inlassen en daar dan met dat string geluid wat nog steeds doorgaat het geluid wat je over je hele nummer hebt in een LPF op laten komen of misschien een HPF, dat zou ook wel lekker zijn denk ik en dan pats boem een hardere BD er in en weer verder beuken.

Klinkt zeker niet verkeerd dit, misschien als je ff een tijdje niks aan die track doet dat ie weer wat nieuwer voor je is en ook meteen een stuk minder eentonig overkomt.

Origineel geplaatst door metatron
Erg apart deze core.
Je BD zou ik wel ff iets harder zetten en er moet meer decay op, dat zou wel erg lekker zijn. Bij 2.29 zou ik er een hoge lange string in gooien, geen melo maar gewoon 1 toon die de heletijd aanhoud, of misschien dat ie naar een lange tijd 1 toets naar beneden moet voor een beetje variatie.
Bij 2.56 zou ik er een break inlassen en daar dan met dat string geluid wat nog steeds doorgaat het geluid wat je over je hele nummer hebt in een LPF op laten komen of misschien een HPF, dat zou ook wel lekker zijn denk ik en dan pats boem een hardere BD er in en weer verder beuken.

Klinkt zeker niet verkeerd dit, misschien als je ff een tijdje niks aan die track doet dat ie weer wat nieuwer voor je is en ook meteen een stuk minder eentonig overkomt.
hehe wat ik aan tracks van je gehoord heb ben je ook al zo string-gek :D ik ook, wou juist deze track 's proberen niet te makkelijk doen door alweer een string te gebruiken (hoewel ik t in me nieuwe schetsje alweer niet kan laten: http://members.chello.nl/ctjj/blaat.mp3 ff wat bij elkaar geflikkerde loops ;))

kick zal ik nog ff over nadenken, ben zelf wel blij met deze eigenlijk

iig bedankt! :okdan:

Mja ik zat ook te denken aan iets van een string of pad er bij. Wavestation ff proberen?

Sjeez, wat een herrie!!

Maar goed, commentaar:

Ik mis iets van een melodielijn. Wat meer variatie zou leuk zijn, maakt het geheel wat spannender.
De diverse van geluiden liggen erg dicht tegen elkaar aan, ik zou het geheel wat breder maken en de geluiden meer de ruimte geven.

Je gebruikt wel enorm wilde geluiden.... respect!

Origineel geplaatst door Bartology
Sjeez, wat een herrie!!

Maar goed, commentaar:

Ik mis iets van een melodielijn. Wat meer variatie zou leuk zijn, maakt het geheel wat spannender.
De diverse van geluiden liggen erg dicht tegen elkaar aan, ik zou het geheel wat breder maken en de geluiden meer de ruimte geven.

Die variatie is idd nog een groot probleem..melodielijnen zijn niet echt mijn ding meer, dat laat ik aan de echte muzikanten over :P

Je gebruikt wel enorm wilde geluiden.... respect!
Respect terug dat je 't aangedurfd hebt 't te luisteren ;) zal 's kijken wat ik kan met je opmerkingen over diversiteit, ruimte etc.

begin vind ik erg lekker... mogen zeker nog wel wat Hi-hats bij enzow.... ( tip)

dam de Main kick... SMULLEN! schijt aan dat er overdreven veel laag in zit... dat is tenminste appart... mag misschien wel wat meer MID in de kick

zoals ik op het begin al zei.. mis nog wel veel percussie...

misschien ook nog een vette ''Hit vocal'' dat maakt het meer 1 geheel dan..

verder een heel vet stukkie op naar te luisteren..!

zoals ik het wil noemen.. DIKKE SHIT

Origineel geplaatst door paul
begin vind ik erg lekker... mogen zeker nog wel wat Hi-hats bij enzow.... ( tip)

dam de Main kick... SMULLEN! schijt aan dat er overdreven veel laag in zit... dat is tenminste appart... mag misschien wel wat meer MID in de kick

zoals ik op het begin al zei.. mis nog wel veel percussie...

misschien ook nog een vette ''Hit vocal'' dat maakt het meer 1 geheel dan..

verder een heel vet stukkie op naar te luisteren..!

zoals ik het wil noemen.. DIKKE SHIT
dank u :)

percussie bewaar ik vaak voor het laatst hehe...moet alleen nog ff wat koele geluidjes vinden want ben nogal uitgekeken op de standaard 909 dingetjes...ik wil een machinedrum!!!! alleen dat wordt nog ff sparen :D

vocals bewaar ik ook altijd voor het laatst eigenlijk...zal ik er zeker nog wel ingooien als ik dit afmaak

enne MARTIJN! ik ben benieuwd wat je ervan vindt :D

uitgekeken op de 909?

hehe ik begin net... begin nu een beetje door te krijgen hoe ik met samples een goede stevige bassdrum kan maken dmv mn mengtafel ect ect...

alhoewel ik ook een MD of een 909 wil... :{

Je hoeft echt niet op een MD te w88 om andere drumsounds als die van die 909 of 808. Er zijn voldoende ritme boxen die meerdere drumkitjes bevatten die ook errug bruikbaar kunnen zijn. De grooveboxen van de verscheidene merken bijv. Sample cds kunnen ook een uitkomst bieden in de tijd dat je nog geen md kunt veroorloven

Origineel geplaatst door Exilim
Je hoeft echt niet op een MD te w88 om andere drumsounds als die van die 909 of 808. Er zijn voldoende ritme boxen die meerdere drumkitjes bevatten die ook errug bruikbaar kunnen zijn. De grooveboxen van de verscheidene merken bijv. Sample cds kunnen ook een uitkomst bieden in de tijd dat je nog geen md kunt veroorloven
weet ik, ik ga ze waarschijnlijk gewoon uit me virus halen en samplen ofzo, neemt niet weg dat ik toch een machinedrum wil ;)

Back